Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Had ook gekund,  maar me logeerkamer lag nog vol met spullen voor hem en ik moet me NX ook af entoe eens uitlaten op de snelweg  ::)

EDIT:

Maar ik heb toen ook nog deze opgehaald:
(Foto's zijn van ~*Angel*~ maar de koplampjes zijn als het goed is hetzelfde)

Die gaan nog even in de opslag en zullen tegen de zomer aan als me wagen verder af is erop gaan  :)

Marous

~I'm in love with my car~

sexylexie

volgens mij zitten er bij haar de knipper lichten aan de andere kant

ries19

Citaat van: sexylexie op 02 feb 2011 - 20:42

neej hoor zijn exact dezelfde
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

Citaat van: ries19 op 02 feb 2011 - 22:18
Citaat van: sexylexie op 02 feb 2011 - 20:42

neej hoor zijn exact dezelfde

idd, jij hebt die lampen nog in je handen gehad lex :P

richardwbb

Beetje late reactie, mooi kapje hoor. Voordeel is weer dat die zo minder snel beschadigd dan in de schuur o.i.d.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Leuk,  van t weekend waren me lampjes een beetje vuil.

Dus ik veeg ze ff met de hand schoon. Zie bij bij de bestuurderskant druppeltjes erin zitten.

Binnenkort even van dichtbij bekijken.  Maar hij doet het gewoon nog wel,  wat zeggen jullie?  Lekkage dichten, lamp drogen en klaar? of beter de lamp vervangen?

Belg

Zat bij mij ook eens wat vocht (condens) in, door overmatig reinigen met de hoge druk reiniger. Is vanzelf weer weggegaan..
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Marous

Ginko

Naja, ik heb met dat rubberen dopje dat erop gaat gekloot omdat de Xenon bedrading erdoorheen moest.

Maar daardoorheen zou het niet moeten lekken, die is aardig dicht. En als het daar zou lekken dan zou het vocht bij de lamp zitten en niet tegen het glas aan aan de voorkant.

ParaChris

Ik zou em goed droogmaken en hier en daar bijkitten dat ie goed dicht is.

Als er vocht in de lamp is slaat de condens neer tegen je glas aan, dus kan best het rubbertje zijn!

richardwbb

Als ik koplampen met vocht er in had, meer dan eens, bleek altijd de behuizing kapot gereden, dus na schade geen nieuwe lampunit er in.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Marous

Als je verzopen na een regenbui in de auto zit beslaan de ruiten ook in de meest vreemde hoeken ;) als het netjes gekit moet worden heb ik een heel handig vriendje ;) kan ik wat voor je terug doen ;)

Ginko

Citaat van: richardwbb op 07 feb 2011 - 14:03
Als ik koplampen met vocht er in had, meer dan eens, bleek altijd de behuizing kapot gereden, dus na schade geen nieuwe lampunit er in.

Ja maar bij onze wagens moet je nogal goed mikken om echt alleen de koplampen te slopen  :P.

Citaat van: ParaChris op 07 feb 2011 - 12:02
Ik zou em goed droogmaken en hier en daar bijkitten dat ie goed dicht is.

Als er vocht in de lamp is slaat de condens neer tegen je glas aan, dus kan best het rubbertje zijn!

Ja de zon die schijnt nu lekker dus droog wordt het wel. Ik wacht het nog even af, maar het is belangrijk dat het niet gebeurt tijdens de APK in Juli  ^-^

Citaat van: Marous op 07 feb 2011 - 20:19
Als je verzopen na een regenbui in de auto zit beslaan de ruiten ook in de meest vreemde hoeken ;) als het netjes gekit moet worden heb ik een heel handig vriendje ;) kan ik wat voor je terug doen ;)

En dan een keertje de voorbumpert eraf om de lamp zelf te checken.  Ik kan voor de zekerheid ook mijn lokale Nissanonderdelen-opslag (SR20DE) lastig vallen voor een nieuwe koplamp. Volgens mij heeft hij nog wel wat liggen.

Jammer dat het weer voor komende Maandag nog niet zo droog zal zijn. Als ik Zondag @ meeting de middendemper van Blackout en einddemper van Kees meekrijg dan zou ik de Maandag erop lekker in de zon wagen op de krik.  uitlaatje vervangen (misschien even rondrijden zonder eind&middendemper voor de lol  ::) ::)) En als ik dan toch daar op straat sta met me gereedschap. Gelijk ff de voorkant eraf.

Was volgens mij ook een how-to van?  Anders maak ik die ook gelijk  :). Ben wel fan van foto's maken tijdens werkzaamheden.  Dat is ook makkelijker in de topic en leuk als je een keer niks te doen hebt, lekker foto's browsen op de telefoon.

Rens

Voorbumper eraf halen is al een howto van. ;)