Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Zeurdoos

Ginko

Citaat van: Belg op 25 nov 2010 - 13:09
Citaat van: Ginko op 25 nov 2010 - 12:55

Ik wou eigenlijk ook stoelverwarming kopen maar dit was ongeveer €50 per stoel. En via marktplaats en dergelijk vond ik niet snel een goedkopere optie..dus die keuze heb ik maar in de vriezer gezet  :P

Heb ik ook eens in gedachte gehad, net als die spiegelverwarming..(De Corsa heeft dat en dat is zalig.. is dan ook het enige leuke aan die wagen :P)

Je zou op de sloop kunnen kijken voor recentere wagens die een ongelukje hebben gehad en daar de zetelverwarmingsunit uithalen ofzo..

Ja kan ik nog wel ff doen, maar je ziet dat soort dingen niet zo snel.  Dan zou ik bij de dure BMW's en Mercedussen moeten kijken  :P  Alleen als ik daar een mes door een nette stoel steek maken ze me af bij de sloop  :P.

En met dit weer is het ook geen doen,  meestal zijn die wagens opgestapeld zonder dichte ramen dus alles is al nat.

Maar ik kon ook budgetverwarming doen zoals een stoelhoes voor €10.   Maar ik denk niet dat ik daar blij van wordt.  Als ik het doe wil ik het wel goed doen  ;D

En liever ook voor beide stoelen....

Citaat van: Zeurdoos op 25 nov 2010 - 13:12
Als je een scheet laat is je stoel toch ook warm ;D
Ja maar die zijn er niet zoveel 's ochtends  :P

100nx driver

Citaat van: Mojo op 25 nov 2010 - 09:53
Ja, maar dan heb je dacht ik alleen rubbers. Deze sets zijn inclusief nieuwe ringen, vet, dopjes, dingetjes etc.

is wel compleet onder zonder het vet, want dat moet je ook niet gebruiken.
om je zuiger erin te krijgen heb je gewoon remolie nodig

patrick100nx

Je weet wel dat de stoel bekleiding er niet af kan bij een NX he??, je kan de zetels wel verwijderen, maar het verwarmingselement moet tussen het schuim en het stof komen te zitten, en dat zit bij de NX verlijmt aan elkaar, waarschijnlijk als je het los trekt dan mol je de hele stoel.. ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

michxtreme

een tempsensor met intern en externe meter
een parkeersensor met piepies en led display  ;D
en nog iets flitsends maar dat zien jullie wel op de foto's   :P

haha nice dat je ook spiegelverwarming gaan inbouwen. Bij conrad is inderdaad ook wel te doen, en al helemaal i.c.m. met die kortingscode. Alleen zijn de verzendkosten daar niet zo mals.

Wat betreft de temperatuursensor, deze heb ik toendertijd in de NX gezet en nu in de Sunny:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15553

Nadeel: geen backlight dus daar ga ik ook een andere voor bestellen.

Ook heb ik LED lampen gezien:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.51110

Ik ga deze eens voor de lol bestellen maar denk dat het veel te weinig licht geeft t.o.v. xenon of halogeen.
The only limit is your own imagination

Ginko

Ja, maar als je met Ideal betaalt dan zitten er geen verzendkosten bij :)

En die Led lamp... ik twijfel ook wel offie genoeg licht geeft. Ik denk eerder dat het iets voor shows of op stands is.

Led = weinig verbruik

Maar op die site zijn wel meer led-dingetjes waarmee je kan spelen zoals:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.51141

En ik zie nog wel meer :)  Dus je kan alsnog die moodlights inbouwen :P

michxtreme

Elektronica is er genoeg inderdaad op DX :) moet me eens een wishlist gaan maken.

ries19

die ledlampen heb me buurman liggen die gaan wij nog testen :) alleen voor een stuk minder als ze daar staan hahah maar zal jullie op de hoogte houden
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Belg

Citaat van: Ginko op 25 nov 2010 - 13:48
Citaat van: Belg op 25 nov 2010 - 13:09

Ik wou eigenlijk ook stoelverwarming kopen maar dit was ongeveer €50 per stoel. En via marktplaats en dergelijk vond ik niet snel een goedkopere optie..dus die keuze heb ik maar in de vriezer gezet  :P

Heb ik ook eens in gedachte gehad, net als die spiegelverwarming..(De Corsa heeft dat en dat is zalig.. is dan ook het enige leuke aan die wagen :P)

Je zou op de sloop kunnen kijken voor recentere wagens die een ongelukje hebben gehad en daar de zetelverwarmingsunit uithalen ofzo..

Ja kan ik nog wel ff doen, maar je ziet dat soort dingen niet zo snel.  Dan zou ik bij de dure BMW's en Mercedussen moeten kijken  :P  Alleen als ik daar een mes door een nette stoel steek maken ze me af bij de sloop  :P.

En met dit weer is het ook geen doen,  meestal zijn die wagens opgestapeld zonder dichte ramen dus alles is al nat.

Maar ik kon ook budgetverwarming doen zoals een stoelhoes voor €10.   Maar ik denk niet dat ik daar blij van wordt.  Als ik het doe wil ik het wel goed doen  ;D

En liever ook voor beide stoelen....

Citaat van: Zeurdoos op 25 nov 2010 - 13:12
Als je een scheet laat is je stoel toch ook warm ;D
Ja maar die zijn er niet zoveel 's ochtends  :P

Ach, ik denk dat wel vrij veel wagens tegenwoordig zetelverwarming hebben... of toch zeker als optie.
Meestal zijn die wagens dan nog in het bezit van de iets rijkere vrouwen die toch geen oog hebben voor het verkeer, regelmatig hun voorrang vergeten te geven en zo hun neus kwijtspelen.. (Meestal zijn ze dan nog aan het telefoneren in de wagen..) Maar de zetelverwarming, die is dan nog in goede staat:p

Nee, eigelijk, de sloop is geen goed idee, je hebt gelijk dat je niet zomaar even het mes in die zetels kunt gaan steken..
Je kunt ook voor een DIY-oplossing gaan :P Wat maakt een verwarmingselement een verwarmingselement? Een paar dunne draden die door hun weerstand goed opwarmen, steek daar een bimetalen veiligheid op + nog een zelf te bedienen schakelaar en het is klaar ;)
In de nx'en met zetelverwarming zit op de kuip van het zitvlak nog een extra plaat gelast.
Op deze kuip dus (hier zonder extra plaat):

Bij 1 van mijn lederen zetels was deze kuip stuk (die had zo een extra plaat.. maar geen verwarmingselement.. wat jammer was). De kuip op de foto komt uit mijn oude zetels, doordat die van de lederen zetel stuk was, heb ik die moeten overzetten..

Die extra gelaste plaat was geribbeld , ongeveer 15 cm breed en over de volledige breedte van de zetel gelast (EDIT: daar waar je die 5 gaten op een rij ziet) op een hoogte van pakweg 2 a 3 cm.. Ik denk niet dat je het snapt met deze uitleg  :P maar tja, ik heb geen foto van de kuip die stuk is, die is al lang met de mannen van het oud ijzer meegegeven :P

Ohja, ik weet trouwens niet zeker dat dit voor zetelverwarming was, maar ik kon niets anders bedenken. (en ja, er zijn nx'en met zetelverwarming uitgebracht, zie handleiding van de wagen, niet WPH maar je kan op dit forum nog ergens iets downen..)
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Dropjeslover

de kabel-voorbereiding voor stoelverwarming ligt ook gewoon al in een nx, onder andere 2x2 stekkertjes onder je handrem zegmaar. Voor de schakelaar en voor de verwarming zelf. Ik weet dat er een Zwitser is die een hoop 100nx spullen te koop heeft/had, waaronder 2 leren stoelen + stoelverwarming. Maar dat is 1,5 jaar geleden...
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Belg

Citaat van: Dropjeslover op 26 nov 2010 - 19:57
de kabel-voorbereiding voor stoelverwarming ligt ook gewoon al in een nx, onder andere 2x2 stekkertjes onder je handrem zegmaar. Voor de schakelaar en voor de verwarming zelf. Ik weet dat er een Zwitser is die een hoop 100nx spullen te koop heeft/had, waaronder 2 leren stoelen + stoelverwarming. Maar dat is 1,5 jaar geleden...

Wel Dropjeslover, dat is goed dat ik dat nu weet dat die kabels er al liggen! ;D. Waar komen de andere uiteinden van die stekkertjes uit? Want die originele schakelaars zouden ook ergens aan je handrem moeten zitten.. dus, dat zullen niet zo een lange kabels zijn dat ze tot aan het dash reiken zeg maar
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Ginko

Dus daar is dat kapje voor onder je handrem?  voor die schakelaars?

michxtreme

Worden die afdekkapjes naast de handrem hier niet bedoeld? Daar had i bijv. de schakelaar zitten voor de elektrische koplampafstelling

Ginko

Vanmiddag trouwens nog iets opgehaald bij de dealer :D

Juist!  de remmen revisieset..... jammer dat zoiets in Nederland bij de dealer €60 euro kost. Maargoed  :P

En deze gaan behandeld worden:

EDIT:  ik had er nog even naar gevraagd. Maar ze hebben het wel redelijk druk met Juke's kwa verkoop  ;D

michxtreme