Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Citaat van: michxtreme op 08 nov 2010 - 20:57
haha oke, nouja je kunt hem nog altijd tijdelijk ff rollen of spuiten met iets donkers :P? denk dat dat minder afsteekt dan dat geel :)

opzich staat het nog niet zo heel dramatisch hoor  ;D  maar aangezien het nu voor 70% van de dag toch donker is maakt het voorlopig ook niet uit welke kleur de wagen heeft  :P

Ginko

Zo weer even een updatert, gisteravond toen ik naar mijn geparkeerde auto ging stond er een Rode Peugeot zo'n 10-15 cm van mijn achterbumper ge-file-parkeert.

Dus ik denk, naja in deze buurt.. ff kijken hoor. En ja hoor,  krasjes op me achterbumper van de gele dop die op het kenteken zit. Verder geen briefje of teken van excuses en dergelijk.

Dus ik heb foto's gemaakt. En gisternacht nog gemaild naar mijn verzekering.  Ik ben tenslotte niet voor niks WA Casco verzekerd, uitkloppen die handel  ;D

Zojuist een reactie ontvangen dat ik aangifte moet doen bij de politie en een schadeformulier moet invullen en die informatie weer naar de verzekering mag opsturen.  Ik heb tevens ook al een reparatieadres ontvangen.

Tja,  misschien wel mierenneuken alleen ik vind het totaal niet kunnen dat je zoiets bij een ander flikt, en dan ook nog niet ff wat informatie achterlaat. En ik betaal al wel genoeg, dus het is fijn dat ik er ook gebruik van kan maken.

Owja nog iets leuks.  Het kenteken van de "schuldenaar" is GN-BN-83 en het ging om een rode peugeot (denk 405). Maar volgens RDW is het kenteken van een Groene Mazda 323 :o

Foatouas:

Tja, was met me telefoon en die heeft een korte-afstands flitser volgens mij.  buiten 1,5 meter is het effect van zo'n flitser weg.

Kleine schade, maar toch...

Rens

Heb je van de Peugeot ook een foto met het kenteken zichtbaar? Als dat kenteken niet klopt, lijkt me dit ook iets voor de politie, of niet?

Ginko

Nee die heb ik "nog" niet.   wou het aan de voorkant doen (mijn achterkant)  maar er was niet genoeg ruimte. voor een foto,  achterkant foto maken heb ik niet aan gedacht.

Maar,  ik zeg nog niet want ik kom daar vrij regelmatig in de wijk en ik rij er denk ik vanmiddag ook weer even naartoe om hem te spotten met daglicht.

Ginko

Nou,  langsgereden.  Wagen stond gelukkig nog op precies dezelfde plek.

Ik had 2 letters omgedraaid in het kenteken.

Mooi, zo beschuldig ik niet de verkeerde wagen eigenaar.

EDIT: 
Zo, aangifte gedaan.. wel weer lachen om het laatste zinnetje:

CiteerWilt u uw aangifte intrekken dan kunt u dit alleen in persoon doen en 5 werkdagen NA dat u uw aangifte geeft ingediend. Anders is deze nog niet verwerkt.

Hoe bedoel je traag proces?

Maargoed,  bij het schadebedrijf kreeg ik een schatting van € 300 / € 350 en aangezien daartegen over de shell is ben ik daarna gelijk weer eens me auto gaan wassen  ;D

En gelijk ook maar ff deze gehaald:

Tegen het vastvriezen van rubber.  Ik heb nu alleen de bestuurderskant behandeld.  Om te kijken wat voor verschil het eigenlijk is  ;D

michxtreme

ben benieuwd of dat spul goed werkt! ik heb het destijds met vaseline geprobeerd op de NX maar dat gaf alleen maar troep op de randen waar de rubbers tegenaan komen, bah. en het werkte ook nog niet eens echt.

verder wel klote van de schade man! maar iedere schade is er één en terecht dat je het aangeeft! je ziet dat t toch al gauw een paar honderd euro kost om het te repareren.
dan had de eigenaar maar even een briefje achter moeten laten en was het voor hem ook wat leuker.
The only limit is your own imagination

Jasper

Ik heb ook zo'n stick van de halfords en die werkt echt goed. Natuurlijk gaat het bij echt flink door vriezen wel een beetje vast zitten maar niet dat je denkt dat je je rubbers naar de klote trekt.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

patrick100nx

jammer zukke gasten, maar je kon het er niet afkrabben met je nagel?? want soms kan het ook wel eens een laagje kunstof zijn van het object wat tegen jou nx heeft aan gezeten.

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Ginko

Citaat van: michxtreme op 22 nov 2010 - 16:02
ben benieuwd of dat spul goed werkt! ik heb het destijds met vaseline geprobeerd op de NX maar dat gaf alleen maar troep op de randen waar de rubbers tegenaan komen, bah. en het werkte ook nog niet eens echt.

Ik ben ook benieuwd.  Ik denk dat het wel goedkomt, deze geeft in ieder geval geen rotzooi  ;D

Citaat van: michxtreme op 22 nov 2010 - 16:02
verder wel klote van de schade man! maar iedere schade is er één en terecht dat je het aangeeft! je ziet dat t toch al gauw een paar honderd euro kost om het te repareren.
dan had de eigenaar maar even een briefje achter moeten laten en was het voor hem ook wat leuker.

Ik moest ook ff zoeken na de wasbeurt. Het plekje is aardig klein, met een lakstift kan het gewoon weggewerkt worden.  Maar ik laat zoiets niet ongestraft gebeuren, en wat ik zei..ik betaal genoeg bij de verzekering dus dan maak ik daar ook gebruik van wanneer dit kan  ;D.

Maar het schadebedrijf is wel vrij prijzig trouwens,  ik had vorig jaar bij een schade aan mijn blauwe ook een bezoek gedaan daar en bij een ander bedrijf. En het prijsverschil was toen ook van €500 tegen €250.

Maargoed, ik werdt naar die doorverwezen. Die werken dan samen met de verzekering, ik maak een afspraak voor reparatie en het papierwerk daar hoef ik niet over na te denken. Dat is handig voor een simpele jongen als ik  ::)

Citaat van: patrick100nx op 22 nov 2010 - 17:21
jammer zukke gasten, maar je kon het er niet afkrabben met je nagel?? want soms kan het ook wel eens een laagje kunstof zijn van het object wat tegen jou nx heeft aan gezeten.

Whaha naja ik was bovenstaande aan het typen tijdens jouw antwoord.  Maar na een wasbeurtje was de kras veel minder, maar alsnog aanwezig. Vooral een putje op de bumper.

Als ik het niet zou aanwijzen zou je het niet vinden denk ik  :P.

patrick100nx

haha wat een timing weer :P :P, magoed, evengoed geld uit die *^%&%^& persen hoor! ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Dropjeslover

misschien kan je voor kleine meerprijs gelijk je voorbumper ook mee laten spuiten in kleur, als ze toch bezig zijn ;)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

michxtreme

Citaat van: Dropjeslover op 22 nov 2010 - 19:05
misschien kan je voor kleine meerprijs gelijk je voorbumper ook mee laten spuiten in kleur, als ze toch bezig zijn ;)

inderdaad dat zou ik gelijk meepakken, misschien dat je nog een andere bordeaxrode achterbumper kunt vinden?

Ginko

Nee ik denk niet dat, dat gaat gebeuren.  Ze doen namelijk niet de hele bumper maar alleen die plek opschuren en spuiten.  Als dat al zoveel kost dan wil ik niet weten wat een complete voorbumper gaat kosten  ;D

michxtreme

Citaat van: Ginko op 22 nov 2010 - 20:47
Nee ik denk niet dat, dat gaat gebeuren.  Ze doen namelijk niet de hele bumper maar alleen die plek opschuren en spuiten.  Als dat al zoveel kost dan wil ik niet weten wat een complete voorbumper gaat kosten  ;D

dan kun je beter het geld claimen van je verzekering en zelf zwart laten doen (hebben wij toen ook met de NX gedaan). goed resultaat en toch een stuk goedkoper uit!

Ginko

Citaat van: michxtreme op 22 nov 2010 - 20:48
Citaat van: Ginko op 22 nov 2010 - 20:47
Nee ik denk niet dat, dat gaat gebeuren.  Ze doen namelijk niet de hele bumper maar alleen die plek opschuren en spuiten.  Als dat al zoveel kost dan wil ik niet weten wat een complete voorbumper gaat kosten  ;D

dan kun je beter het geld claimen van je verzekering en zelf zwart laten doen (hebben wij toen ook met de NX gedaan). goed resultaat en toch een stuk goedkoper uit!

Naja,  dan moet ik een bedrijf vinden die een schijn-bon voor mij wilt maken toch?  of  kan ik gewoon het geld eisen en zelf bepalen wat ik ermee doe? nee toch?