Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Citaat van: Mojo op 03 nov 2010 - 16:02
Stuk uit de veerpoot slijpen?

Indien serieus:
Nah,  het gaat niet om het plateau maar om de buis.

Dan haal ik een beetje het effect van zo'n vpb weg  :P

Indien je een grapje maakte:

Baklap  :P dan issie toch nutteloos?

Zeurdoos

Zeker niks uit de veerpootbrug slijpen NOOIT want dan zal hij een heel stuk minder doen ;)

Mojo

Was wel serieus bedoeld.

Maarreuh, andere optie: Veerpootbrug 180 graden draaien? Dus links aan de rechterkant en andersom?

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Ginko

Nou ik heb al een paar suggesties..

Citaat van: Zeurdoos op 03 nov 2010 - 15:48
Beugeltje los slijpen en op de veerpoot zijn voet lassen ;D

Is het proberen waard, alleen ik weet niet of de 2 metalen op elkaar te lassen zijn en of het dimensionaal goed gaat komen. (misschien is er niet genoeg ruimte tussen de VPB en het kapje)

Maar ik ga dit dus even nakijken. Om te zien wat hiervan mogelijk is.

Dat zou dan uit  de buis moeten... dus niet echt een optie

Citaat van: Mojo op 03 nov 2010 - 17:37
Was wel serieus bedoeld.

Maarreuh, andere optie: Veerpootbrug 180 graden draaien? Dus links aan de rechterkant en andersom?

Kan wel, maar dan moeten er in ieder geval nieuwe gaten gemaakt worden in het plateau.  En verder moet ik ook even kijken of het wel omgedraaid wel om het beugeltje heen zou passen.

Ik ga als het goed is volgende week ook bij een kennis langs die een broer heeft die altijd wel handig is in het vinden van een oplossing voor zulke dingen.  Dan kijk ik ook nog samen met hem als ik er tot die tijd nog niet uit ben  ;D

Andere vraag?  De bovenkant van mijn achterbank is aardig vervaagd. Het lijkt net grijs zeg maar,  volgens mij komt dit door de zon over de jaren heen.

Maar is er een manier om een beetje de donkere kleur weer terug te halen?

Mimi

je hebt verf voor bekleding ... en anders moet je ff kijken of het echt vervaging is of vuil want anders heb je bekleding reiniger (ik gebruik die van de acion altijd)b die is wel goed en ruikt ook wel lekker.
Found a guy with a car ,
Combined it with her passion,
To create one of her own.

SR20DE

Citaat van: Ginko op 04 nov 2010 - 08:52
Is het proberen waard, alleen ik weet niet of de 2 metalen op elkaar te lassen zijn en of het dimensionaal goed gaat komen. (misschien is er niet genoeg ruimte tussen de VPB en het kapje)
Dat maakt echt niet uit. mijn kapjes staan ook een stuk hoger dan ze normaal zitten.
normaal loopt t iets schuin omlaag en bij mij ist recht. alleen moet de hoedeplank wat smaller. maar bij je nieuwe is dat ook geen probleem. kwestie van decopeerzaag erlangs te halen.

en als die veerpootbrug van ijzer is kan je t zo vast butteren. dit kan je zien met een magneetje.
als t magneetje blijft hangen is t ijzer. (t zou een een speciale RVS soort kunnen zijn, maar dat zal hier wel niet zo zijn.)

Dat zou dan uit  de buis moeten... dus niet echt een optie

dat kan best hoor als t van ijzer ofzo gemaakt is. als je t maar weer goed aan elkaar last. de pijp moet dan niet van pisbakkenstaal zijn van 0.5mm.

er zijn bijna geen grenzen als je maar slim &handig bent

michxtreme

voor je achterbank kun je eventueel ook een mooie donkere hoes kopen die je eroverheen trekt? is het probleem in feite ook opgelost!
The only limit is your own imagination

Dropjeslover

Citaat van: SR20DE op 05 nov 2010 - 22:27

Dat maakt echt niet uit. mijn kapjes staan ook een stuk hoger dan ze normaal zitten.
normaal loopt t iets schuin omlaag en bij mij ist recht. alleen moet de hoedeplank wat smaller. maar bij je nieuwe is dat ook geen probleem. kwestie van decopeerzaag erlangs te halen.

en als die veerpootbrug van ijzer is kan je t zo vast butteren. dit kan je zien met een magneetje.
als t magneetje blijft hangen is t ijzer. (t zou een een speciale RVS soort kunnen zijn, maar dat zal hier wel niet zo zijn.)

Dat zou dan uit  de buis moeten... dus niet echt een optie

dat kan best hoor als t van ijzer ofzo gemaakt is. als je t maar weer goed aan elkaar last. de pijp moet dan niet van pisbakkenstaal zijn van 0.5mm.

er zijn bijna geen grenzen als je maar slim &handig bent

Euhm, pisbak RVS 304 is gewoon magnetisch hoor :)
316 etc niet (maar een stuk duurder).

En de veerpootbrug haalt zijn kracht/sterkte uit de buisvorm en lengte, niet de materiaaldikte. Kijk maar hoe goed de alu versie van mark B werkt :)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

keesissan

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

Ginko

Het vervelende is ook dat tegen de tijd dat ik thuis kom van werk en heb gegeten het weer pikkedonker is.  Vandaag heb ik dan nog geen zin gehad omdat ik er om half 7 pas in dook vanochtend  :P  en de rest van de week ben ik eigenlijk aan het werk....

michxtreme

Wanneer ga je eigenlijk je bumpertje spuiten? Als je ook de skirts hebt?

Ginko

Citaat van: michxtreme op 08 nov 2010 - 20:27
Wanneer ga je eigenlijk je bumpertje spuiten? Als je ook de skirts hebt?

Ja klopt, en de achterbumper.  Ikzelf reken erop dat dit pas tegen de zomer van volgend jaar zal gaan gebeuren.

michxtreme

haha oke, nouja je kunt hem nog altijd tijdelijk ff rollen of spuiten met iets donkers :P? denk dat dat minder afsteekt dan dat geel :)

Beest

idd! :p
gwn zwart spuiten plakke da ding:p  ;D