Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Maargoed, jullie hebben het over een 2.0....ik rij in een 1.6, for the record  ;)

michxtreme

mooi lijstje :) mooi dat je ook de remmen geheel swapt :) ben trouwens wel benieuwd naar de isolatie, eerstvolgende meeting wil ik wel eens ff luisteren :D
The only limit is your own imagination

Ginko

Dan zal ik maar snel ook eens de deuren doen  ;D

Ginko

Zo, naja me plannen zijn voorlopig aardig bevroren... dit vanwege t financiële plaatje

De enige echte plannen die ik voorlopig heb zijn de spatlappen erop zetten die ik heb en winterbandjes wanneer de sneeuw weer echt begint te vallen.

Owja en als ik voor goedkoop bodykit onderdelen vind dan koop ik dat misschien maar kleine kans dat ik ze vind voor de prijs die ik wil...

Ginko

Nou ik heb ondertussen al wel wat opgehaald bij Ries19 en rij er momenteel mee rond... had alleen nog geen zin om een foto te maken maar ik was gister bezig met de foto opdracht dus foto's heb ik nu wel  ;D

Ja ja, ik weet het me kenteken zit nu niet echt gecentreerd... maar dat waren de enge schroefgaatjes die ik kon gebruiken  ;D

Maar goed,  het wordt dus de Nissan sport kit die eronder gaat... nu alleen nog langzaam alle onderdelen verzamelen. En ik heb de tijd, want het spuiten zal waarschijnlijk pas in de warmere maanden volgend jaar gebeuren.

Ginko

Zo lekkah... net een brief binnen van de verzekering dat de verzekering van mijn oude (blauwe) wagen eindelijk eens is beëindigd...  ik krijg ook mijn betaalde premie vanaf het moment van overschrijven terug.  w00t  altijd welkom wat extra €

Owja, dat is dus vanaf 07-07-2010 ;D

Ginko

zo zo zo,  ik zit deze week in een centerparcs bij Nijmegen in de buurt (heijderbos ofzo?)  dus ik ben al een paar keer lekker over de autobahn gegaan...

Ik kwam vandaag terug,  ging een parkeerplaats zoeken en  bij t optrekken hoorde ik iets van een kleine knal en kon ik gas geven en schakelen wat ik wou... de wagen ging niet meer vooruit of achteruit.

Na hem eerst een halve parkeerplaats over te hebben geduwd en 2e te worden met bowlen ben ik eens even goed gaan kijken.

Krik eronder, en ik zat te denken aan de versnellingsbak...maar t blijkt dus de korte as (Linksvoor, vanaf t stuur) te zijn die gebroken is.

Ik heb de ANWB gebeld en daarna Pietjuh gebeld om ff te bespreken wat voor een klus dit kan zijn.  het bleek niet lastig te hoeven zijn en hij legde gelijk al een as opzij voor me :P

maar na een gesprek met de ANWB man en een sponsoractie van me ouders is hij vanavond nog opgehaald en hij staat nu bij een garage voor reparatie.  zonder tegenslag mag ik hem morgen weer ophalen :D:D:D:D

Het is wel snel geregeld!  ik belde om 16:01 en om 16:26 werdt ik gebeld dat de ANWB medewerker/monteur er was. die heeft toen een sleper geregeld voor het vervoer naar de garage en die belde om 17:10 !  das snel!

maargoed, foto's komen nog...nu geen zin om ze online te zetten...ik ben tenslotte soorttevan op vakantie xd

michxtreme

zo! dats allemaal snel gegaan dan. evengoed lullig dat zoiets altijd weer in een vakantie moet gebeuren.
The only limit is your own imagination

Mojo

Ben je de 2e alweer (van wie ik dan weet). Kees had dat toen ook (tijdens een meeting).

En +1 voor club life!

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

SR20DE

praat je een beetje in jezelf? 5 berichtjes achter elkaar zonder dat iemand wat zegt  :P

meestal ist de lange as die breekt. kheb er nog iets van 4 liggen voor een 1.6. korte heb ik helemaal niet. nou suc6 ermee en niet meer zo raggen he!

sportprophet

Citaat van: Ginko op 20 okt 2010 - 20:03
Na hem eerst een halve parkeerplaats over te hebben geduwd en 2e te worden met bowlen ben ik eens even goed gaan kijken.

Mooie zin :D

Ginko

Citaat van: SR20DE op 22 okt 2010 - 15:23
praat je een beetje in jezelf? 5 berichtjes achter elkaar zonder dat iemand wat zegt  :P

meestal ist de lange as die breekt. kheb er nog iets van 4 liggen voor een 1.6. korte heb ik helemaal niet. nou suc6 ermee en niet meer zo raggen he!

Ja, ik blijf gewoon posten.. ook zonder reacties  ;)

Maar ik begreep van Pietjuh dat het de korte as is die vaak breekt. De lange as is juist een heel stuk dikker en daar heb je al minder kans op breken. Maar ik kan er naast zitten?

EDIT:

Naja vaak, ik bedoel niet dat het zo vaak voorkomt... maar dat als een as breekt. Dat het meestal de korte as is.

Citaat van: sportprophet op 23 okt 2010 - 18:56
Citaat van: Ginko op 20 okt 2010 - 20:03

Mooie zin :D

Bedankt  ::) Ik wou eerst even de stress kwijt voordat ik onder m'n auto ging liggen. En ja, de baan was al gereserveerd door de famillie dus ik kon natuurlijk niet teveel afwezig zijn  ;)

Maar ok, foto's heb ik even niet want sinds mijn terugkomst Vrijdag ben ik even mijn camera kwijt  :'(

Ik kom hem vast wel weer tegen, maar tot die tijd kan ik geen foto's uploaden.

Wel kan ik je vertellen wat te reparatiekosten waren, namelijk €406  :-X(en wat losse centjes)

Ze hebben gekozen om er een 2e hands as onder te zetten. Omdat een nieuwe €441 :-X :-X ging kosten en dan moest hij nog gemonteerd worden.

Wel is het zo dat met een nieuwe as je dan nog de montage zou hebben welke geschat werd op maximaal een uur.

En bij de 2e hands as moest eerst nog de homokineet over gezet worden, waardoor er 3,5 uur werk aan is geweest. Wat ervoor zorgde dat het dus €406 is geworden. :-X

Desondanks was ik blij dat ik de volgende middag weer kon rijden  ;D en het kwam maar goed uit ook want ik ging met een volbeladen wagen terug. Dit omdat de grote auto van me pa door mijn broertjes werdt meegenomen naar een andere bestemming. Dus ik kon de NX even vullen.

Iedereen schrok ervan hoeveel er eigenlijk in mijn auto paste  ;D ;D ;D

Wel had ik meer last van trillingen op hoge snelheden dan voordat mijn as is vervangen..... :-\ maar of dit met elkaar te maken heeft???

richardwbb

Citaat van: Ginko op 25 okt 2010 - 01:05
Iedereen schrok ervan hoeveel er eigenlijk in mijn auto paste  ;D ;D ;D

Ik schrok van jou bij Piet thuis toen je op onderdelen bonanza was geweest met ries19 bij Pieter ''heeft alles voor een 2 liter''.

Maar ja er kan echt veel in een Nx, haha
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Mojo

Zou inderdaad aan de as kunnen liggen. Homokineet is dan toch vaak de boosdoener.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Ginko

Citaat van: richardwbb op 25 okt 2010 - 01:13
Citaat van: Ginko op 25 okt 2010 - 01:05
Iedereen schrok ervan hoeveel er eigenlijk in mijn auto paste  ;D ;D ;D

Ik schrok van jou bij Piet thuis toen je op onderdelen bonanza was geweest met ries19 bij Pieter ''heeft alles voor een 2 liter''.

Maar ja er kan echt veel in een Nx, haha

Ja maar toen waren we niet met een NX... dus je schrok van mij als persoon?  :P

Citaat van: Mojo op 25 okt 2010 - 01:14
Zou inderdaad aan de as kunnen liggen. Homokineet is dan toch vaak de boosdoener.

Is dat dan "slechte" montage of slijtage?