Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

ries19

mijn auto had het ook niet en heb nooit problemen mee gehad. zoals ze in mijn topic van 1,6 naar gti hebben duidelijk gemaakt. is dat als er druk op 1 kant komt te staan dat de remdruk aan die kant meer of minder word. dus als je een bocht neemt bijvoorbeeld.

wat ook in dat topic word verteld is dat als je je auto verlaagd die dingen zijn werking verliezen. en aangezien ik er nooit last van heb gehad vind ik persoonlijk die dingetjes helemaal prima. zoveel remt een auto niet achter 30% ofzo.

en wat ik bedoel met remmen in de bocht dat moet je zowiezo niet doen. remmen doe je voor een bocht. mja als iemand het er niet mee eens is. wat ik net zeg. zeg het dan gerust. ik baseer deze theorie alleen op de dingen die ik mij heb late nvertelln door jullie.
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

Ja ok, jij bedoelde meer dat remmen in een bocht niet wenselijk/adviseerbaar is  ;D

Het kwam bij mij zo over van remmen in een bocht moet je niet doen want je vlieg altijd de bocht uit met die grote remmen op 1.6 draagarmen ofzo  :D

Maar voor een goede rijstijl moet je voor de bocht inderdaad voldoende afremmen en opletten op de voorgangers. of dat je niet te dicht bij hun komt in de bocht (wat je met een NX al vaak hebt  :P)

ries19

met gevoel kan alles in een bocht :P. maaruh heb jij je msn berichtje nog gelezen :P?

Ginko

ja, sorry dat het zo op zich laat wachten. ik ben dr vandaag wat voor aan het regelen

ik heb je msn bericht iig ff apart opgeslagen zodat ik het niet hoef na te vragen  ;D

ries19

haha ja das het niet dacht alleen dat je het vergeten was :P haha

Ginko

Owja nog ff fototje van de Xenon:

Ik heb mezelf ook gespot  ;D

en voor degenen die interesse hebben: Mijn foto's van Berlijn

100nx_power

Mooi blauw licht :) 10.000K?

Ginko

Citaat van: 100nx_power op 12 aug 2010 - 15:14
Mooi blauw licht :) 10.000K?

Nope,   8k

Maarr...ik had toen nog dat mijn groot licht Xenon was en het halogeen dat groot licht zou moeten zijn was dimlicht.

dit is ondertussen opgelost, maar misschien brand hij daardoor feller bijvoorbeeld.

Mojo

Ah, geen Bi-Xenon dus.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Ginko

Nope, maar ga ik nog wel doen denk ik.

Ginko

Zo, volgens mij kan ik de poll wel sluiten  ;D

Mijn keuze is iig gevallen op de GTI bodykit met waarschijnlijk de carbon kap.

Skirts en voorlip (met lampen) zijn in zicht carbon kap nog niet, maar die keuze staat nog niet vast

100nx_power

Lijkt me wel een nette upgrade, ben benieuwd ;)

patrick100nx

dat is een hele nette keus!! :D dat wordt je nx knap van

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Ginko

Owja, een ideetje:

Deze kennen jullie wel:

Maar zou het niet cool zijn om ook indicatoren te hebben voor stadslicht en dimlicht.  ik kon niet ff een goed voorbeeld vinden op het internet van de stadslicht maar hier is die van het dimlicht:

Misschien valt er wel wat van te maken dat een ledje aangaat als de lampen dus ook aangaan, en dit dan in het dashboard verwerken.

Bij mij zal het wel wat lastiger zijn omdat ik een digidash heb, maar goed het is nu alleen de mogelijkheden afvoelen

michxtreme

nou ik weet dat er onder het bovenste kapje wat om je stuur-as zit een kabelboompje loopt. daarin zit een oranje draad waar 12v op komt te staan zodra de lichten ingeschakeld zijn.
deze draad krijgt spanning zodra dimlicht of dimlicht+groot licht wordt ingeschakeld.
hier heb ik zelf de plasma tellerplaten op aangesloten.

zou je prima kunnen gebruiken om naar een ledje te leiden die achter zo'n indicator komt.
The only limit is your own imagination