Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

ries19

dingen vallen altijd te regellen als je er maar naar vraagd:P. k heb nog connecties :P k heb jaar bij tuningclub gezeten en daar nodige connecties gekregen.
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

zo, een update:

Gister met Ries19 de 2.0 remklauwen achter + wielnaven opgehaald, toen gelijk m'n Xenon en remschijven van Ries19 meegekregen.

Vanmiddag de auto gewassen en m'n Xenon ingebouwd...vannacht naar Duitsland ff kijken hoe het mij bevalt.

vandaag weer ff me camera aan de comp gehangen....ik kwam nog wat foto's tegen van vorige Zaterdag  bij Mojo hier een paar:

De Jungle van Mojo (achter ingang)

De wagen van Blackout (hij kreeg op dat moment de digidash)

En vandaag:

Xenon inbouwen

Verders, wagen nog ff stofzuigen en gewassen:

Gelijk ff de golf van een maat van me op de foto:

Verders een hele aardig kerel....rijdt alleen in een Golf  :P

Nog een vraagje,  voor de remmenswap van 1.6 naar 2.0 heb ik nodig?

- 2.0 Remschijven voor & achter
- 2.0 Remklauwen voor & achter
- 2.0 wielnaven achter
- handremkabel?
- verder nog iets?

Nou, ik ga nu weer ff op de bank liggen..vannacht vlieg ik naar Berlijn voor 2 dagen dus, tot woensdag  ;D

Zeurdoos

Achter remdruk regelaars ;)

richardwbb

Voor heb je alleen complete remklauwen en schijven nodig. Dat dunne stukkie ijzer achter de beschermkap zal aan gaan lopen, die zou je er af kunnen slopen maar het meeste laten zitten beschermt je schijf nog wat, zit dar niet voor niets natuurlijk.

Achter heb je meer nodig, volgens mij gewoon alles wat aan de draagarmen hangt. Kan iemand anderes je ongetwijfeld beter uitleggen. In het forum zelf staat als het goed is hier en daar ook informatie.

Kijk anders even of je kan zien wie swapsets voor de remmen achter heeft aangeboden in het verleden.

In elk geval wil je de endlinks, lastafhankelijk remventiel en stabilisatorstang er ook bij en dus nog meer.

Kon Pieter je niet gelijk de hele handel meegeven?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Zeurdoos

Uh ries endlinks en stabilisatorstang  heeft niks met de remmen temaken ;)

richardwbb

Okee, aanprutsen kan ook, het zijn de kosten niet hoor, als je het ineens haalt.

Maar goed dat je het zegt, dan kan ik Blackout blij maken, moet hij nog wel even wachten op mijn revisie en remklauwen spuiten klus en dan mag hij dit alvast er onder gooien, de rest komt dan later omdat ik er kennelijk weer niets van begrijp ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

BlackOut

mij blij maken???

Ginko

Citaat van: Zeurdoos op 08 aug 2010 - 21:49
Achter remdruk regelaars ;)

Ok thnx,  dus ik heb nog nodig:
- Handremkabel
- achter remdruk regelaars
- technische kennis :P

@ Richardwbb

Meen je het dat je die swap doet op de Arhnem meet?  anders kijk ik gretig even mee dan

en pieter die had de handremkabel zelfs doorgeknipt om de rem los te halen  :P maar waarschijnlijk wist hij niet dat, dat ook nodig was. maar dat komt wel goed

Heb jij nog wat gehaald?

richardwbb

Nee dat meen ik niet echt, maar het is een klusje van niks. Als ik mij nu zou vervelen die dag. Er is wel het een en ander dat je kan doen in plaats van de schijven en blokken er op kwakken, waarom kopervet nodig is en hoe je de remzuiger terugduwt omdat geheid de remtang anders er niet op gaat passen is wel handig.

@Roy, jij wilde toch GTi remmerij achter. Toen zei ik nog dat ik eerstzelf wilde reviseren, dan kan het andere wel weg, ik ga er vanuit dat echt jaren lang niet nodig te hebben.

Oh en ik bedenk mij net dat ik 1 wiellager niet meer heb, die had ik verkocht aan een vriend welke ietsje te veel aan de handrem trok.

Maar het schijnt dus wel mee te vallen, de draagarmen en stab stang en endlinks zijn niet nodig, alleen de remventielen en handremkabel begrijp ik, overigens zal je het sneller hebben via Pieter, maar die is nog wat lomp, lees ik.

Het zal niet snel gaan zo vrees ik. Mede omdat ik zelf niet zonder wil zitten en momenteel wat probeer te leren over ophanging en zelf ook met de vraag zit, van wat is een swapset. Ginko loopt er ook lekker in vast, laten we het in Arnhem er even over hebben.

Oh enne ik heb niets gehaald bij Pieter, ik had een feestje en toen ik wegreed bij Piet zijn huis, was Pieter nog een uur onder weg. Maar als je hem een beetje kent, kan je daar voor een mooie prijs al dat begeerde (standaard) GTi spul zo'n beetje wel krijgen. Vraag maar aan ries19.

Zeurdoos

Draag armen zijn ook nodig (complete achterwiel ophanging) :)

richardwbb

Citaat van: Zeurdoos op 09 aug 2010 - 00:13

Juist ja. Wat een klere klus zo in een garage en first timer zijn zoals ik. Morgen maar even kijken welke kleuren Motip in het assortiment heeft voor de klauwen en maar ergens beginnen of zo.

SR20DE

gaan jullie remmen vervangen op de arnhem meeting? dan wens ik jullie veel suc6. ik zal t nooit doen op zo iets. zit t tegen of is er wat kapot of breekt er wat af dan hang je en ..... je zit nog ff in arnhem.

wat ook wel handig is passen de oude remleidingen op de remdrukventielen? misschien moet er wat gebogen worden ofzo en dacht dat er een verkeerde nippel aan de remleiding zit. en is er al plek om de hevel van de remdrukventielen aan te bevestigen. kan ff niet uit m'n hoofd zeggen waar deze op vast zit. dacht de draagarmen achter.

en je moet een busje dot3 remvloeistof hebben. wat handig is om eerst ff de cilinders gangbaar te maken en t eventuele roest er tussen uit te halen daarna invetten met speciaal remzuigervet.

en let op! de achterste remzuiger draaien met t in en uit gaan. dus als ze in moetten, moet dat ook draaiend gebeuren. heb je normaal een speciale tang/klem voor.

ries19

remdrukregelaars zijn niet nodig. mijn auto heb jaren zonder gereden. en draagarmen ook niet. het is alleen makkelijker omdat dit meuk echt niet normaal vast zit. maar al krijg je het nou los. volgens mij zit er geen verschil in hoor. heb deze vraag al eerder gesteld op het forum. kreeg toen het antwoord dat je het kan laten zitten maar het niet wenselijk is omdat die lange bout altijd zo gigantisch vast zit. en ik weet niet meer wie het zei idd. als je de auto gaat verlagen dat het denk ik nog gevaarlijker is. maar ff voor de duidelijkheid: ''nooit remmen in een bocht. dat lijkt mij wel duidelijk tog daar staat met een gooie snelheid de doodstraf op.
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

Zo, net teruggekeerd van Berlijn ;D

Tering,  2 dagen was te kort om alles goed te bezichtigen...maar ik heb wel de benen uit me lijf gelopen daar..
btw geen 100NX gespot.  wel 3 Audi R8 tjes (waarvan 2 een cabrio ???)

owja,  Ries ik heb nog een vraagje over de Xenon...daarover PM

Ginko

Ik  begrijp nu van Ries dat draagarmen niet kritiek zijn maar dan adviseerbaar om ook te vervangen?

Citaat van: richardwbb op 09 aug 2010 - 00:15

Juist ja. Wat een klere klus zo in een garage en first timer zijn zoals ik. Morgen maar even kijken welke kleuren Motip in het assortiment heeft voor de klauwen en maar ergens beginnen of zo.

Richard,  nog bedankt voor je PM. misschien als jij je er niet teveel aan stoort dat we samen jouw remmen kunnen vervangen. of in ieder geval, dat ik mag meekijken en lichtelijk meehelpen. misschien steek ik er wat van op voor mijn remmen.

Laat het maar weten  ;D

Citaat van: SR20DE op 09 aug 2010 - 11:07
gaan jullie remmen vervangen op de arnhem meeting? dan wens ik jullie veel suc6. ik zal t nooit doen op zo iets. zit t tegen of is er wat kapot of breekt er wat af dan hang je en ..... je zit nog ff in arnhem.

wat ook wel handig is passen de oude remleidingen op de remdrukventielen? misschien moet er wat gebogen worden ofzo en dacht dat er een verkeerde nippel aan de remleiding zit. en is er al plek om de hevel van de remdrukventielen aan te bevestigen. kan ff niet uit m'n hoofd zeggen waar deze op vast zit. dacht de draagarmen achter.

en je moet een busje dot3 remvloeistof hebben. wat handig is om eerst ff de cilinders gangbaar te maken en t eventuele roest er tussen uit te halen daarna invetten met speciaal remzuigervet.

en let op! de achterste remzuiger draaien met t in en uit gaan. dus als ze in moetten, moet dat ook draaiend gebeuren. heb je normaal een speciale tang/klem voor.

Thnx voor de tips, maar Richard meende het niet om ze tijdens de meeting te vervangen  :P maar altijd goed om te weten wat jij net doorgeeft.

Citaat van: ries19 op 09 aug 2010 - 15:12
remdrukregelaars zijn niet nodig. mijn auto heb jaren zonder gereden. en draagarmen ook niet. het is alleen makkelijker omdat dit meuk echt niet normaal vast zit. maar al krijg je het nou los. volgens mij zit er geen verschil in hoor. heb deze vraag al eerder gesteld op het forum. kreeg toen het antwoord dat je het kan laten zitten maar het niet wenselijk is omdat die lange bout altijd zo gigantisch vast zit. en ik weet niet meer wie het zei idd. als je de auto gaat verlagen dat het denk ik nog gevaarlijker is. maar ff voor de duidelijkheid: ''nooit remmen in een bocht. dat lijkt mij wel duidelijk tog daar staat met een gooie snelheid de doodstraf op.

Ries, wat bedoel je met nooit remmen in de bocht?

Bedoel je dit als je auto verlaagd is? of als de 2.0 remmen op een 1.6 zitten maar niet alle onderdelen (zoals draagarm en remdrukregelaar) ook 2.0 zijn?

EDIT:  owja mijn vraagje over Xenon voor Ries was dat mijn dimlicht Halogeen was en groot licht Xenon. Dit was opgelost nadat ik de rode draad en de blauwe draad had omgewisseld in de stekkerplug