Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Nou hierbij mijn projecttopic, ik maakte een opsomming van wat ik eigenlijk allemaal wou gaan doen, en ik dacht..daar kan ik best een projecttopic uit slaan.

Het gaat hier om mijn 100NX 1.6 uit 95" zijn kleur is Bordeax Rood. Hiervoor had ik een Blauwe NX voor bijna een jaar. 2 dagen voor mijn Jubileum heb ik hem verkocht. Reden? Ik kreeg groen licht op een kruispunt en trok redelijk snel op omdat ik haast had. en Toen kwam er nog een Panda voorbij, welke ik op z'n achteras heb geraakt. Het leek erop voor mij dat die panda gewoon keihard door rood is gegaan of bijna rood. maarja, ik zat alleen in de auto met geen andere wagens voor mij of achter mij. En de bestuurder van de Panda zat nog met 2 anderen in de auto, m'n verzekering heeft het dus ook simpel gehouden en nadat ik mijn schadeformulier had opgestuurd kreeg ik 2 weken later een brief dat ze €2100 hadden overgemaakt naar de rekening van de Panda bestuurder.

Jammer, maar ik had al verwacht dat de schade zoveel zou zijn dat hij toch total los verklaart zal worden. omdat deze wagen gewoon geen hoge dagwaarde heeft heb je dat snel.
Hier wat foto's van na de crash:

Maar, dan wel weer lichtelijk geluk bij een ongeluk. ik ben dezelfde avond na de aanrijding nog gaan kijken op het internet. en toen kwam ik dus een Bordeaux rode NX tegen welke ongeveer 98.000 op de teller heeft. Bouwjaar 95.  dit tegen die blauwe die uit 93 kwam en net 230.000 op de teller had staan. hmm, ben gaan kijken en hij stond er geweldig bij. bijna geen roest, bijna alles origineel nog aanwezig (zoals vloermatten, leren hoesjes voor de daken, radio, speakers van papier  :P . dus gekocht, blauwe verkocht omdat ik er geen geld, tijd en kennis voor had om die 2e te betalen en te repareren en nu net iets meer dan een maand later ben ik dus nog gelukkig eigenaar van mn 2e NX

Paar Foto's:

Zoals je ziet is hij aan de buitenkant nog helemaal standaard. aan de binnenkant heb ik andere deurbakken zitten welke ruimte bieden voor 2x 17cm speakers per deur  8). Deze had ik overgekocht van een forummember hier.

Het gaat om deze deuren (zoals ze in mijn vorige NX zaten):

Tevens heb ik er ook een Digitaal dashboard in zitten sinds 2 weken. mogelijk gemaakt door Mojo welke er een paar aan het importeren is. Foto's heb ik nog niet, wel 2 filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=DTc6OYNQhKg
http://www.youtube.com/watch?v=trJUXKuZeRU

Ik had toen nog het halve snelheid probleem. Korte verklaring: de digitale snelheidsopnemer(voor je digidash) geeft dubbel zoveel pulsen af als de analoge opnemer. Dus als ik 50 zie staan reed ik net geen 100 zeg maar. Dat is sinds afgelopen Zaterdag weer opgelost door de juiste opnemer te plaatsen.

Ginko

en hierbij mijn lijstje:

Planning/Wishlist:

-  ROEST aanpakken, Via de buitenkant leek de roest oppervlakkig te zijn, toen het interieur eruit was vond ik ook wat aan de binnenkant.  Moet het gewoon een keer aanpakken.

Styling
-  Andere velgjes -> in de winter doe ik winterbanden op m'n 3 spaaks en na de winter kijken voor nieuwe velgen.
-  Misschien licht verlagen, vind het zeer fijn rijden op de originele hoogte. maar het staat wel beter, verlaagd (twijfel)
-  Lak op de spoiler heeft blaartjes, overspuiten/vervangen
-  De lak heeft lichte wasstraat krasjes over de gehele auto, misschien goed aanpakken met een wax/polish middel of  professioneel laten polishen
-  GTI (2.0 NX) Bodykit eronder of een Nissan sport als ik die kan vinden/betalen
-  Carbon motorkap???
-  Heldere knippers voor en zijkant
-  Xenon verlichting
-  2e dashboard kopen, deze Bordeaxrood spuiten en plaatsen
-  Compleet zwart interieur gekocht Is verwisseld op een paar kapjes na
-  Deurbakken blauwe NX overzetten
-  2e hoedenplank aanpassen voor plaatsen speakers
- Project hoedenplank kopen van andere NXrijder
- Projecthoedenplank netjes maken en systeem verzinnen voor draaipunt en ophang punt in de auto

ICE
-  Nog geen grote plannen, eerst andere punten
-  Gebruikte speakers terugplaatsen in hoedenplank na aanpassen hoedenplank Van de baan
-  2e set 17cm speakers plaatsen in deur
-  M'n oude radio (met usb support en net wat beter geluid) omruilen voor de huidige die al in de auto zat omgewisseld
-  Als er een sub komt, het liefst eentje die onder de stoel kan of een andere oplossing die niet teveel ruimte in neemt.

- Speakerplannen: 
- 2x 17cm per deur
- Hoedenplank 2x 17 cm composet
- Speakergaten naast achterbank vergroten voor 1x 17cm per kant.
Dit zou neer komen op 4 speakers per kant

Motorisch/Remmerij

-  K&N air intake nu GOED monteren, tot nu toe provisorisch gedaan.
-  Motorruimte schoonmaken
-  Katvervanger plaatsen
-  Andere einddemper, afhankelijk van geluid na katvervanger. Wat gespot op het internet
-  Grote beurt Staat vandaag bij de garage voor z'n beurt
-  Vacuümslangen vervangen
-  Sparco veerpootbrug voor  Wanneer ik er een voor een leuke prijs zie
-  Grotere remmen
    - voor 1.6 remschijven vervangen voor GTI(2.0) geboorde en gegroefde remschijven.
    - Schijven en remklauwen binnen, revisiesetje kopen
    - Achter 1.6 trommelremmen vervangen voor GTI (2.0) geboorde en gegroefde remschijven.
    - Schijven, klauwen, wielnaven zijn binnen, revisiesetje kopen

POLL:  Keuze is gemaakt, scroll verder

Hier een voorbeeld van: Met GTI Bodykit, Verlaagd en Carbon motorkap:

Hier een voorbeeld van de Carbon kap alleen:

Hier zijn de opties, graag jullie mening+ misschien feedback:
-  Gewoon zo houden
-  Aeroworks VRS Carbon motorkap (Zie wishlist voor foto)
-  GTI Bodykit (zie wishlist voor foto)

-  GTI Bodykit / Verlaagd
-  GTI Bodykit / Verlaagd / Carbon kap
-  Carcept Bodykit (zie wishlist voor foto)
-  Carcept Bodykit / Verlaagd
-  Carcept Bodykit / Verlaagd / Carbon kap
-  Anders, namelijk:

Zo, nou dat was het wel zo beetje voorlopig   :P

Rens

Gefeliciteerd.  :)

Jeroen330

Hey! Leuk project!

Goed geshopt ook zeg :P erg gaaf!
Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat komen! Die kap is erg mooi, en een GTI kit misstaat niet.
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

keesissan

eh die hoedeplank praaten we donderdag wel ff over komt wel goed
veder lekker bezig gti kit met corbon hood is een mooie combi hoor in bordoaux rood

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

Zeurdoos

Nou ik ga voor GTI Bodykit / Verlaagd / Carbon kap want dat is gewoon het mooiste ;)
Maar suc6 met je plannen ;)

Jeroen330

En andere velgen :P:P
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Ginko

Bedankt voor de reacties tot zo ver  ;D

Ik heb op een ander forum ook een poll lopen en daar gaan de meesten uit naar de combo waar in ieder geval de GTI kit bij zit.

en dat was eigenlijk ook mijn grootste keuze :)    *al vindt Ginko die Carcept ook wel netjes hoor*
Maargoed, dr zullen wel nog meer reacties en meningen binnenkomen  :)

Bedankt voor de reacties tot zo ver  ;D

Kleine update, iemand bood mij zijn oude projecthoedenplank aan:

hmm, Dit betekend wel dat ik me ovale speakers niet kan gebruiken als ik de de vorm van die plank wil behouden. en dus nog een 17cm set moet halen. Daarnaast gaat de kleur gaat duidelijk zwart worden.

Hij vraagt er wel een zeer lage prijs voor.

keesissan

ook leuk planje hoor lekke rbezezig

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

Zeurdoos

Ja ik heb die plank al eens gezien en is een leuk plankje ;) en een 16,5cm compo setje klinkt veel mooier als ovale speakers (vind ik) ;)

DJ Ramonski

Ik zeg ook GTI kit hoor :) Mooi subtiel; zeker met die kleur :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

twinturbo

Flink wat plannen.  De gti kit en verlaagd staat erg goed. En zo lang je niet te ver gaat met verlagen en je de juiste veren kiest, valt het best mee met het comfort. Daar was ik eerst ook bang voor maar had ik veel eerder moeten doen.  ;)

Ginko

Ja klopt, maar ik woon nabij drempelcity en ik kon met die blauwe nergens normaal overheen (standaard body alleen best veel verlaagd)

dus ik was verry heppy toen ik eindelijk weer op normale snelheid door rotterdam kon  :P

ries19

ik zeg gti skirts casper(zeurdoos) zijn voorbumper en mijn achterbumper en een ms design spoiler. denk dat dat een hele mooie combi  is . niet te overdreven maar wel netjes :)
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Zeurdoos

Nee das niet mooi want de GTI skirts zijn te dun/hoog voor die bumpers die jij zegt ries ;) daarom heb ik hem weg gedaan :P