Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

ries19

als je nou gwn geen muziek draaid voro de deur maar gewoon onder het rijden :P bespaard je hoop geld. maar achter je dash zit hoop isolatie troep
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

Citaat van: ries19 op 25 aug 2010 - 10:06
als je nou gwn geen muziek draaid voro de deur maar gewoon onder het rijden :P bespaard je hoop geld. maar achter je dash zit hoop isolatie troep

uhuh, ik draai hem altijd al zachter als ik bijna op mijn bestemming ben

meestal omdat als je de auto weer in stapt na een tijdje en de muziek staat nog even hard. voor je gevoel staat het veel harder  :P  en voornamelijk 's ochtends heb ik daar geen zin in

Ginko

ik heb trouwens zo'n isolatiemat gewogen... kom uit op 800 gram voor een vel van 50 bij 50 cm

Patrick, hoe heb jij je deur geisoleerd?

Knight100nx

Citaat van: Ginko op 25 aug 2010 - 18:53
ik heb trouwens zo'n isolatiemat gewogen... kom uit op 800 gram voor een vel van 50 bij 50 cm

Patrick, hoe heb jij je deur geisoleerd?

weet je ook al hoeveel matten er in je auto gaan? ben wel benieuwd naar totaal gewicht, en dan heb je het alleen nog maar over isolatie :P

DJ Ramonski

Ik heb laatst gekeken naar Vibraflex Normal (ofzoiets) en dat woog 5 kg/m2. Ik wilde de deuren van de Civic isoleren, maar twijfelen nog. Dat wordt toch 20kg als ik klaar ben denk ik
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

ries19

ga je tog op dieet

Ginko

ja idd...ben ik ook mee bezig  :P :P  zo bespaar je ook je "persoonlijke" benzinekosten  :P

DJ Ramonski

20 kilo eraf :O Dan blijft er geen Ramon meer over :P 7kg ongeveer zou er van af mogen :P
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

patrick100nx

sorry dat ik zo laat reageer,, ik heb me deuren achter het glas geïsoleerd en ook achter het deurpaneel.

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Ginko

Citaat van: patrick100nx op 25 aug 2010 - 20:04
sorry dat ik zo laat reageer,, ik heb me deuren achter het glas geïsoleerd en ook achter het deurpaneel.

:o  ja dan kom je wel snel aan veel gewicht... ik denk dat het achter het raam alleen doe, of is het adviseerbaar om ook echt het deurpaneel te doen?

Ok werkzaamheden update:  in de afgelopen week heb ik onderdeeltjes gespoten of behandelt met een interieur spray.  Het gespoten is in een donkerrode kleur, eentje die ik zo dicht bij de autokleur heb geprobeerd te krijgen.

Gisteravond is het grijze dasboard omgeruild voor de zwarte.  ik moet het kapje onder de stuur en de kapjes bij de bijrijder nog doen, verder dan dat zitten de nieuwe dashboard en middenconsole erin.

Vanavond als ik thuiskom ga ik de achterbank en bijbehorende interieurdelen weer terugzetten.  de roestbehandeling zal niet binnen een week gebeuren en ik ben het rijden met zo'n kale wagen wel zat  :P

En dan zijn er nog wat kleine onderdeeltjes die nog grijs zijn en dus vervangen worden, deze doe ik vanavond of verder deze week

patrick100nx

nja als je het allebij doet heb je wel het geluid van een luxe auto waarbij je de deur dicht doe ;) en geluiden van buiten af veel minder,. ik zou het allebij doen

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Ginko

Zo een update.

Me interieur is verwisseld.  Hemeltje is op JAF gedaan evenals de bekleding voor de daken.

Even mijn lijstje erbij halen:

Planning/Wishlist:

-  ROEST aanpakken, Via de buitenkant leek de roest oppervlakkig te zijn, toen het interieur eruit was vond ik ook wat aan de binnenkant.  Moet het gewoon een keer aanpakken.

Styling
-  Andere velgjes -> in de winter doe ik winterbanden op m'n 3 spaaks en na de winter kijken voor nieuwe velgen.
-  Misschien licht verlagen, vind het zeer fijn rijden op de originele hoogte. maar het staat wel beter, verlaagd (twijfel)
-  Lak op de spoiler heeft blaartjes, overspuiten/vervangen
-  De lak heeft lichte wasstraat krasjes over de gehele auto, misschien goed aanpakken met een wax/polish middel of  professioneel laten polishen
-  GTI (2.0 NX) Bodykit eronder of een Nissan sport als ik die kan vinden/betalen
-  Carbon motorkap???
-  Heldere knippers voor en zijkant
-  Xenon verlichting
-  2e dashboard kopen, deze Bordeaxrood spuiten en plaatsen
-  Compleet zwart interieur gekocht Is verwisseld op een paar kapjes na
-  Deurbakken blauwe NX overzetten
-  2e hoedenplank aanpassen voor plaatsen speakers
- Project hoedenplank kopen van andere NXrijder
- Projecthoedenplank netjes maken en systeem verzinnen voor draaipunt en ophang punt in de auto

ICE
-  Nog geen grote plannen, eerst andere punten
-  Gebruikte speakers terugplaatsen in hoedenplank na aanpassen hoedenplank Van de baan
-  2e set 17cm speakers plaatsen in deur
-  M'n oude radio (met usb support en net wat beter geluid) omruilen voor de huidige die al in de auto zat omgewisseld
-  Als er een sub komt, het liefst eentje die onder de stoel kan of een andere oplossing die niet teveel ruimte in neemt.

- Speakerplannen: 
- 2x 17cm per deur
- Hoedenplank 2x 17 cm composet
- Speakergaten naast achterbank vergroten voor 1x 17cm per kant.
Dit zou neer komen op 4 speakers per kant

Motorisch/Remmerij

-  K&N air intake nu GOED monteren, tot nu toe provisorisch gedaan.
-  Motorruimte schoonmaken
-  Katvervanger plaatsen
-  Andere einddemper, afhankelijk van geluid na katvervanger. Wat gespot op het internet
-  Grote beurt Staat vandaag bij de garage voor z'n beurt
-  Vacuümslangen vervangen
-  Sparco veerpootbrug voor  Wanneer ik er een voor een leuke prijs zie
-  Grotere remmen
    - voor 1.6 remschijven vervangen voor GTI(2.0) geboorde en gegroefde remschijven.
    - Schijven en remklauwen binnen, revisiesetje kopen
    - Achter 1.6 trommelremmen vervangen voor GTI (2.0) geboorde en gegroefde remschijven.
    - Schijven, klauwen, wielnaven zijn binnen, revisiesetje kopen

Alleen ik heb 1 ander groot probleem.  Ik weet niet waar me geld blijft :P, telkens ben ik weer verbaast hoeveel ik uitgeef en aan lasten heb en het zorgt ervoor dat ik bijna niks over hou.

dus daar moet ik eerst wat aan doen anders krijg je van die situaties dat ik een maand op brood moet leven omdat ik nieuwe koplampen wil ofzo  :P

lucus

een katvervanger geeft veel herrie :) althans wat ik onder mijn sr20 had gaf behoorlijk wat geluid, vraag maar aan jeroen :P
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

ries19

ik vond wel meevallen onder me sr20 hij gaat alleen erg snerpen

lucus

ik had een 2,5 inch rvs spruitstuk, katvervanger gti middendemper en een skytune open japstyle demper.
die snerpte niet hoor, die brulde :P
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)