Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Mojo

Piet heeft misschien wel een oplossing :P.

En anders kan je altijd nog een stukje overheadprojectorfolie beprinten

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Ginko

Citaat van: michxtreme op 18 aug 2010 - 19:32
nou ik weet dat er onder het bovenste kapje wat om je stuur-as zit een kabelboompje loopt. daarin zit een oranje draad waar 12v op komt te staan zodra de lichten ingeschakeld zijn.
deze draad krijgt spanning zodra dimlicht of dimlicht+groot licht wordt ingeschakeld.
hier heb ik zelf de plasma tellerplaten op aangesloten.

zou je prima kunnen gebruiken om naar een ledje te leiden die achter zo'n indicator komt.

Is dat een draad die naar de verklikker achter je dash gaat?  want die gaat alleen aan als je deuren open staan en je contact uit toch?

of is het, het draadje dat vanaf de lichtschakelaar zelf aangaat?

ow wacht, er is natuurlijk ook een draad dat je dashboardverlichting aan doet het moment dat ik de lampen aan zet....

naja, best mogelijk dus  ;D

EDIT:  me pa rijdt in een C4 picasso.. zij hebben in die wagen een andere manier van geurverspeiden gemaakt.  om te voorkomen dat je zo'n "lelijk" blokje erop moet zetten hebben ze dit bedacht:

Misschien zit het in meerdere wagens, maar ik weet het van deze... dat zilvere knopje kan je eruit halen en daar zit een geurstok achter. als de blowers aanstaan wordt de geur verspreid, en je kan ook nog aan de knop draaien om hem de verspreiding van de geur te beperken..

en als hij op is, bestel je gewoon nieuwe

lijkt me wel cool als het "in te bouwen" is

Ginko

Zo, vanmiddag vanuit me werk even wat isolatiemateriaal gehaald....

na thuiskomst ff wat interieur losgehaald als voorbereiding op het swappen naar zwart interieur:

en een teleurstellende vondst tegengekomen:

rechterwielkast, maar als ik via de buitenkant voel dan lijkt het erop dat het is gerepareerd maar dus niet volledig ontdaan van roest. naja dit moet ik gewoon een keertje weghalen en kijken hoeveel er overblijft, anders moet het gelast worden.

Verders ben ik het isolatiemateriaal gaan plaatsen:

maarja, ik kreeg ondertussen ook honger dus heb ff gegeten en beetje op het forum gekeken...en zometeen maar weer ff lekker aan de slag, het weer is goed dus daar moet ik gebruik van maken  ;D

richardwbb

Dat plekkie vind ik nog lang niet lasrijp. Dat dunne plaatwerk van de wielkast zelf, dat is 0,8mm en dat keuren ze wel af want dat valt meteen op.

Aan de andere kant, als het al gerepareerd is aan de andere kant, lekker borstelen en behandelen, kan er weer jaren tegaan.

Tip: controlleer o.a. rubber van je achterklep en vocht in zijn algeheel in de achterbak, dus ook of de achterlichten gekit zitten, daar komt vaak vocht naar binnen en als dat verdampt en niet weg kan, dan gaat het overal die kleur krijgen terwijl die zo mooi rood is ;)

http://fotobakje.nl/target38.html de binnenkant van wielkastrand die zal gaan bobbelen
http://fotobakje.nl/target55.html speakerbuigels ook aanpakken
http://fotobakje.nl/target52.html ter hoogte gordels voor, bovenkant kokerbalk, vind je ook randen waar je niet echt bij komt en kan volstorten met iets
http://fotobakje.nl/target58.html ter hoogte van die witte stip, vind je dun plaatwerk dat je wel wilt beschermen, de fabrieksbescherming valt al tegen
http://fotobakje.nl/target37.html controleer op schades die de Nx kan hebben gehad, die lasnaad daar is ook niet behandeld, dat is begrijpelijk, maar dit komt er dus van aanrijding was volgens stickers gevonden ook aardige tijd terug
http://fotobakje.nl/target59.html dit kan je verwachten, als het droog is wil het er niet zo lekker meer af
http://fotobakje.nl/target45.html preventieve behandeling
http://fotobakje.nl/target53.html als je niks te doen heb en allerlei busjes leeg wil maken, zodat ze in de kliko kunnen anders is het KCA :D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Bedankt voor de tips Richard, ik had al wat meer "plekjes" gevonden idd, maar ik was sigaretten gaan halen en moest kijken bij iemand met een lekke uitlaat dus heb niet veel zonlicht meer gehad in de wagen (tja geen garage he  :P)

maargoed, op het laatste moment nog even interieur aan de linkerkant losgehaald en daar zag ik ook al wat plekjes, morgen even goed bekijken

Morgen ga ik ook ff de rest leeghalen en beplakken met isolatie en de roestplekken laat ik even open. daarna het zwarte interieur voorbehandelen en wat onderdelen spuiten..hierna weer in de wagen plaatsen ;D

michxtreme

goed bezig hoor! auto zal wel lekker stil worden met die isolatie! wat ben je daar nou zo voor kwijt in totaal?
The only limit is your own imagination

SpitFire

zal mooi wat wegen al die isolatie...
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

patrick100nx

zo zekerr,, alleen mijn deuren wegen al 20kilo extra per deur,, volgens mij heb je geen verlagings veren nodig ginko :) ;) :P

En over die roest,, meteen aanpakken!!,

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Ginko

thnx allen,

ik betaalde per mat ongeveer €8  en zo'n mat is 50x50cm, ik heb tot nu toe 3,5 mat gebruikt en heb er nog 3 liggen maar ik heb alleen het hemeltje en de zijkanten naast de bank gedaan tot nu toe...achterbak weet ik nog niet, aangezien ik er een bank en een hoedenplank overheen heb, dan lijkt het me nogal overbodig....toch?

Gewicht, vind het wel meevallen...moet nog even zo'n matje op de weegschaal leggen hier dan kan ik zien hoeveel erin gaat, maar met mijn eigen gewicht en die aangepaste deurbakken...owja en de hoedenplank die ik vanavond heb opgehaald  ;D (zie afbeelding) is verlagen zowiezo overbodig  :P

Ja de roest,  kan nog leuk worden...ik plak de wielkasten voorlopig ook niet af en ik denk ook niet dat, dat echt tactisch is....ik kan beter het plastic interieur dat eroverheen gaat afplakken met isolatie zodat ik altijd bij de wielkasten kan

Btw, Patrick....waar heb jij het isolatiemateriaal in de deuren geplaatst?  tegen je deurpaneel binnen of tegen de buitenkant (achter je glas)??

EDIT:  ik zat btw ook eraan te denken om als ik het hele dashboard om ga wissen om daarvoor ook nog isolatie te plakken...voor het geluid en misschien houdt het ook nog wat motorhitte tegen, of zal de lijm loslaten door de warmte die van de motor afkomt?

richardwbb

Ik zou de wielkasten en andere holle ruimtes nomineren voor isolatie. En ook hoe grover wat plakte tegen de wielkasten en als je geen schuimblokken achterin heb liggen, doet een 2e kleedje ook wonderen.

Wat voor isolatiespul heb je daar voor 8 euro per 50x50? Is dat erg licht of echt zwaar?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Citaat van: richardwbb op 24 aug 2010 - 04:31
Ik zou de wielkasten en andere holle ruimtes nomineren voor isolatie. En ook hoe grover wat plakte tegen de wielkasten en als je geen schuimblokken achterin heb liggen, doet een 2e kleedje ook wonderen.

Wat voor isolatiespul heb je daar voor 8 euro per 50x50? Is dat erg licht of echt zwaar?

Ja maar ik wil eerst de wielkasten roestvrij maken en ook mijzelf garanderen dat hij dat ook blijft dan kan ik ze gerust afplakken...

anders zie ik namelijk niet of daar roestvorming onder komt te zitten...

maar als ik het zo op de tast zou voelen is het denk ik 1-2 kg per vel, zal het vanavond wel even op de weegschaal doen  xD

Ginko

waarschijnlijk werden mijn vragen overkeken in mijn vorige post, dus nog even los hier:

@ Patrick: waar heb jij het isolatiemateriaal in de deuren geplaatst?  tegen je deurpaneel binnen of tegen de buitenkant (achter je glas)??

@ all: ik zat btw ook eraan te denken om als ik het hele dashboard om ga wissen om daarvoor ook nog isolatie te plakken...voor het geluid en misschien houdt het ook nog wat motorhitte tegen, of zal de lijm loslaten door de warmte die van de motor afkomt?

ries19

daar zit al genoeg isolatie rotzooi hoor :P geloof me
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

richardwbb

Waar isoleer je voor? geluid van buiten of ook voor de audio?

Ginko

Beide, geluid van buiten en audio voor de buren   :P

owja, en als ik in de winter met minder moeite me wagen warmen kan houden dan is dat mooi meegenomen  ;D