Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Mojo, bedoel je nu van de 4 banden de 2 beste overhouden of echt 2 'nieuwe' banden achter en voor 'advies' banden?

Dat vind ik vreemd, elke auto welke ik koop of velgenset, zet ik eerst de wielen van achter naar voren, want die voor zitten zijn tegen het op zijn aan en zo kan ik het setje in zijn geheel af rijden.

Maar eh met remmen en sturen en optrekken wil je toch juist profiel? Enig nadeel van weinig profiel dat ik zie is met gladheid  en met ijzel merk je het heel snel idd.

@Ginko Ik zie die meter echt achteruit tellen als je wegrijdt. Maar hij komt dus ook op 0. Dan is er iets in de war.

Ik zou zeggen in het dash zelf, die meet iets en de snelheidsensor in de bak staat toch echt stil.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Citaat van: Mojo op 18 apr 2011 - 19:04
Ik bedoelde inderdaad beste profiel achter.

Bizar, dat met die digidash... Zit de sensor nog wel goed aangesloten?

Waarom zou ik op een voorwiel aangedreven auto het beste profiel achter willen hebben?  Ik weet natuurlijk wel dat als het wegdek nat is de kans groter is voor de achterkant om uit te breken.  Maar liever dat dan slecht profiel met een schroef in de band aan de voorkant denk ik dan maar  ;D.

En ik heb nog niet gekeken.  Misschien moet ik het schroefje op de versnellingsbak even een zetje geven of er zit gewoon een kabelbreuk tussen de sensor en de dash. Maar gelukkig geen permanente breuk  :P.

Citaat van: richardwbb op 19 apr 2011 - 00:25
@Ginko Ik zie die meter echt achteruit tellen als je wegrijdt. Maar hij komt dus ook op 0. Dan is er iets in de war.

Ik zou zeggen in het dash zelf, die meet iets en de snelheidsensor in de bak staat toch echt stil.

De Digidash werkt gewoon naar behoren. van 0 tot 299 toont hij gewoon zonder problemen.

Alleen zeer onregelmatig toont hij voor een korte tijd de snelheid 0 Kmp terwijl ik aan het rijden ben.  Dit is vaak binnen 15 secondes weer weg.

Ik denk dus dat er misschien een klein breukje in de kabel zit.  En het boeit me niet genoeg om er wat aan te doen  ;D  Ik ben vaak toch niet in staat om op snelheid te rijden aangezien veel mensen al gene 50 rijden in de stad  :P

richardwbb

20 jaar oude electronica boeit mij wel eerlijk gezegd :P

Maar hee, ik stapte laatst in de Micra, klokje staat op half vier. Ik draai de sleutel om, paf, klokje op 1 uur.

Tis niet hetzelfde nee, maar wel kaduuk.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Ik ga er ook wel een keer werk van maken.  Maar het heeft nog geen prioriteit bij mij.  :)

En zo meteen met het lekkere weer dan gaan er weer klusdagen komen waarbij een hoop dingen aangepakt worden en dan zal dit er ook wel tussen zitten.

Ginko

Nou vanochtend even een pre-emtive wasbeurt gedaan.  M'n donkerrode wagen was bijna groen van de bomenzooi!  :o

Nou maar hopen dat de wagen vannacht niet heel erg smerig wordt dan hoef ik hem morgen alleen maar af te spuiten.

Het is dan ook een tijdje geleden dat hij echt schoon was gemaakt  :P

Maar nu glimt hij weer mooi.. laten we hopen dat, dat zo blijft dit weekend  ;D

Verder ben ik vanmiddag ook even bezig geweest met wat anders... ik heb de zonnekappen (die je in je daken doet)  een kleurtje gegeven  ;D

Eerst van Zwart naar Wit

En daarna rood erbij

De afwerking mag wat beter... ik moet ook het wit rondom de "vlag" weer bijspuiten.

Maar al met al ben  ik niet ontevreden over het resultaat  ;D

michxtreme

The only limit is your own imagination

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

NoFear

Mooi hoor de Japanse strijdvlag op die panelen :D zou het ook aan de andere kant doen dan zie je het ook door het dak heen ;)
Live this day like there is no tomorrow
SR20 What else ?

www.zeurdoos.com

Ginko

Bedankt!  ;D

@ Casper.. ja ik vind de strijdvlag ook mooier dan de landelijke.  Omdat de cirkel "offcenter" staat  :D

En ik heb de andere kant nog wit gemaakt maar daar hecht het niet zo lekker als aan de "binnenkant"  dus ik moet even kijken hoe ik dat weer wat strakker krijg.

patrick100nx

haha het heeft wel wat,, alleen idd zoals casper zegt, je moet het ook aan de buitenkant doen,,  ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

~*Angel*~

Is weer eens wat anders en inderdaad probeer het ook aan de andere kant te krijgen
Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.

ParaChris

Dit zijn leuke originele, goedkope modjes ;D

Me likey 8)

Ginko

Ja de andere kant ga ik nog even voorbereiden met plastic primer, misschien dat het dan wel beter "uit de verf komt"

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.