Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Gister een gevecht meegemaakt... uitlaatflens vs haakse slijper.

Raad eens wie er heeft gewonnen  ;D

Owja en gister een leuke KM stand:

Mojo

Wow, wat voor lampjes heb jij er dan in zitten?!

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Ginko

Van de Karwei.  En in RL zijn ze nog feller/beter.  Niet roze, gewoon goed rood  ;D

EDIT:  owja en dit is op de standaard plaat. Niet die experimentele van Pietjuh

michxtreme

ziet wel tof uit! op de foto is het inderdaad niet echt duidelijk.
The only limit is your own imagination

Ginko

Voorlopige to-do:

Zoveel mogelijk van de uitlaatlijn in 1x vervangen. Alvast voor de APK in Juli

• Einddemper, roest verwijderd. Nog even beschermlaag erop voordat het gemonteerd wordt. (misschien ook even de flens in een emmertje cola ofzo doen om het laatste beetje roest eraf te krijgen)
  • Middendemper,  Flensen moeten nog even roestvrij gemaakt worden.  Is al wel gestaalgeborsteld maar nog niet afgemaakt
  • Katalysator,  moet ik nog ophalen bij Ries19
  • Voorpijp,  neem er waarschijnlijk 1 van Pietjuh over
  • Spruitstuk,  blijft nog even zitten
  • Pakkingen heb ik van achter tot na de kat.  dus moet nog even 1 hebben van de voorpijp

Condenskoplamp wordt ook vervangen, maar hij is voorlopig weer droog en vandaag ga ik na thuiskomst even een kijkje nemen hoe ik het even preventief kan oplossen. Al ben ik ervan overtuigd dat met de standaard motorkap de condens niet terug zal komen.  Ik denk dat als ik die carbon kap weer erop zet dat het dan weer begint na wat regenbuien.

Marous

~I'm in love with my car~

Ginko

Thnx... ben Zaterdagmiddag nog even bezig geweest onder mijn auto. Omdat ik vroeger dan verwacht klaar was en het weer nogal aangenaam was.

Maar bout was nogal verroest.  Kon er op t moment niet veel aan doen, en ik wou ook alleen even kijken hoe vast alles zat.

Owja, ik heb wel eens voorbij zien komen op t forum dat RVS en normaal metaal/staal op elkaar reageren/inbijten.

Wie kan mij hier het fijne van vertellen?  Want RVS boutjes bji het monteren staat mij wel,  dan krijg ik ze over een jaar of 2 ook nog los zonder roest.  Maar volgens mij is dat geen tactische keuze omdat het verschillende metalen zijn en die dan door het wisselende warmteverschil op elkaar in gaan werken. Of zit ik ernaast?

Kan ik btw ook Novirox (of noverox)  over de volledige uitlaatlijn spuiten (jaja ik weet het, zolang het eronder ook maar roestvrij is)  of is dat niet aan te raden?

Belg

Citaat van: Ginko op 14 mrt 2011 - 08:30
Thnx... ben Zaterdagmiddag nog even bezig geweest onder mijn auto. Omdat ik vroeger dan verwacht klaar was en het weer nogal aangenaam was.

Maar bout was nogal verroest.  Kon er op t moment niet veel aan doen, en ik wou ook alleen even kijken hoe vast alles zat.

Owja, ik heb wel eens voorbij zien komen op t forum dat RVS en normaal metaal/staal op elkaar reageren/inbijten.

Wie kan mij hier het fijne van vertellen?  Want RVS boutjes bji het monteren staat mij wel,  dan krijg ik ze over een jaar of 2 ook nog los zonder roest.  Maar volgens mij is dat geen tactische keuze omdat het verschillende metalen zijn en die dan door het wisselende warmteverschil op elkaar in gaan werken. Of zit ik ernaast?

Kan ik btw ook Novirox (of noverox)  over de volledige uitlaatlijn spuiten (jaja ik weet het, zolang het eronder ook maar roestvrij is)  of is dat niet aan te raden?

Wisselende warmtewerking hebben er niets mee te maken.
RVS is edeler dan staal, er zit Chroom en Nikkel in. Concreet wil dit zeggen dat, wanneer twee metalen met een verschillende "edelheid" in contact staan met elkaar + er ook nog eens water op beiden gaat komen, het meest edele metaal (hier RVS) het minst edele gaat "opeten" :P. Het minst edele metaal gaat zich opofferen (elektronen afgeven) aan het meer edele metaal zodoende het meest edele metaal te beschermen tegen corrosie...

Google maar op:
_edelheid der metalen
_contactcorrosie
_kathodische bescherming

Voorbeeld uit bvb de woning bouw.
Heb maar eens een dak van koper en dan zinken goten, de zinken goten staan niet eens direct in contact met het koperen dak. Door alleen al de regen die eerst over het koper stroomt en dan in de zinken goot te recht komt, rotten je zinken goten weg.

Kies voor verzinkte bouten, liefst elektrolytisch (en geen gele variant, want daar zit chroom in voor de kleur, en je kan mooi zien wat dat doet met je speakerhouders vanachter, daar zitten ook mooie gele boutjes..)
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Ginko

Bedankt!  ik ga me daar eens op inlezen. Al klopt het dus wel dat RVS en normaal staal niet gecombineerd moeten worden

Ginko

Zo,  denet nog even wat opgehaald  ;D:

Een shortshiftert!  ;D

Deze komt van een leverancier die ons een groupbuy wilt aanbieden op deze poken.  En ik ga er dus eerst een testen voordat we de groupbuy online gooien  ;)

keesissan

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

themacpie

lap, laat ik er nu net een besteld hebben  :'(
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

ParaChris

Ziet eruit als die van Ebay voor 40 pond? 8)

Ginko

Naja ik kan net zo goed wat prijzen neerzetten. 

Los zijn ze €59 ps

en als wij er 10 (eigenlijk 9 want ik heb er al 1) verkopen met een groupbuy worden ze €40 ps

Dit is zonder verzendkosten. Maar dat is niet z'on ramp. Ook omdat de leverancier hier in de buurt zit voor mij en ik dus ook die dingen kan ophalen en op een meeting weer door kan geven.

Maargoed,  Jeroen330 was enthousiast over het product en hij heeft hem meegenomen om in zijn wagen in de bouwen.   Dus voorlopig nog geen shortshifter voor mij  :P

ParaChris

Voor 40 euro wil ik er ook ene hebben, staat toch op de planning en zonde om dan niet mee te doen aan de groupbuy! Dus count me in ;)