Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ginko's NX

Gestart door Ginko, 04 aug 2010 - 11:25

Vorige topic - Volgende topic

~*Angel*~

Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.

Marous

Kerel! Geld teveel? :P Hahaha! Super mooi man!!! ;D
~I'm in love with my car~

Mojo

Mwah, €300 is een koopje hoor :P. Er zijn er nog 2 beschikbaar, voor clubleden :P.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Marous

We hebben het hier heeel heeel heeeel even besproken, maar.. past niet echt bij de huidige staat en situatie van onze Nissan :P hihi!

Ginko

Citaat van: Marous op 15 jan 2011 - 22:30
Kerel! Geld teveel? :P Hahaha! Super mooi man!!! ;D

Nee, en nu helemaal niet meer  :P

Maar ik zit ook nog in dubio... ik weet niet of ik er dagelijks mee wil rijden,  als het verwisselen een beetje makkelijk gaat dan wil ik er misschien alleen naar evenementen, meetings of momenten dat ik me auto wil showen erop bouwen...

maar het is maar afwachten,  die gele bumpert wou ik ook ff een weekje eronder hangen om te kijken hoe het eruit ziet

en ondertussen zijn we alweer een paar maanden verder   :P

Zeurdoos

Motorkap is er in 10 min opgezet als hij pas klaar is ;)

staartbek

ik snap het probleem niet helemaal... dat water waait er gewoon uit, toch? of heb ik het verkeerd begrepen? en anders boor je een gaatje in het laagste punt

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

nissanpower

ik zou niet elke keer je kap gaan verwisselen...dan wordt het schroefdraad denk ik een beetje lam..
En je moet m elke keer weer afstellen.
Ik heb zelf altijd zonder de kapjes gereden.Maar was dan ook om t blok koeler te houden.Met regen heb je er amper last van..
kawasaki zx7r

zxr-club.nl

Ginko

Ok,  naja kijk het wel ff aan  ;D

Vanmiddag met het zonnetje erbij ben ik alvast begonnen aan het netjes"spuitklaar" maken van de achterbumper

Wel grappig dat je dan een 15 jaar oude sticker tegenkomt zoals dit:

Jup,  Nissan Genuine  ;D  Niet, Made in China ofzo  :P

Maargoed,  ik heb de achterbumper los gekregen van de originele.  Het koste wel wat bloed, zweet en spierinspanningen + remmenontreiniger maar de siamese tweeling is nu officieel gescheiden

De originele bumper:   (negeer de kerstboom eronder maar even  :P )

de Nissan sport bumper:

Hierboven zie je ook al wat schuursporen, ik was braaf met schuurpapier en een schuurblokje bezig tot ik het volgende bedacht:

:P  de meeste lak kan je er gewoon af halen met wat precisie gereedschap

en dit is hoever ik ben gekomen na een uurtje ff klooien

Marous

Druk druk druk dus ;) Ah, goede bezigheidstherapie ;D
Zeg, maar als je je carbon er steeds afhaald, blijft ie hopelijk wel héééél netjes ;)
Je kan m natuurlijk ook in een andere auto naar het event vervoeren, en hem daar ter plaatse monteren :P Dus... xD

michxtreme

wat je carbon kap betreft, gewoon lekker laten zitten joh ;) je gaat toch niet voor iedere meeting ieder keer weer die kap verwissele :P weer opnieuw afstellen enz.

mooi origineel bumpertje heb je daar ja :) nu nog alles spuiten he! :)
The only limit is your own imagination

Ginko

Citaat van: Marous op 17 jan 2011 - 18:35
Druk druk druk dus ;) Ah, goede bezigheidstherapie ;D
Zeg, maar als je je carbon er steeds afhaald, blijft ie hopelijk wel héééél netjes ;)
Je kan m natuurlijk ook in een andere auto naar het event vervoeren, en hem daar ter plaatse monteren :P Dus... xD

Ja idd goeie bezigheidstherapie.  Als ik ga roken neem ik gewoon me schroevendraaiertje mee en ga ik een beetje zitten pulken.  Zo kom ik er wel  :P

Ik kan hem niet echt met een andere auto vervoeren, beetje onpraktisch  :P  Ten eerste zal hij niet in een Nx passen (alhoewel, ik heb het niet geprobeerd) en dan moet ik altijd iemand hebben die achter me aan rijdt naar meetings en evenementen  :P

neuh,  gaat nie echt gebeuren.  Het blijft toch een beetje me daily  ;D

Citaat van: michxtreme op 17 jan 2011 - 22:04
wat je carbon kap betreft, gewoon lekker laten zitten joh ;) je gaat toch niet voor iedere meeting ieder keer weer die kap verwissele :P weer opnieuw afstellen enz.

mooi origineel bumpertje heb je daar ja :) nu nog alles spuiten he! :)

Ja maar ik denk dat het de "Nieuwigheids bescherming" is.  als iets nieuw is dan wil je er nog extra zuinig op zijn. Bij mij is zoiets na een paar maanden wel voorbij  :P.

Maarja, steenslag enzo is gewoon zonde op zo'n kap. Ik had een topic geopend bij NCN met de vraag hoe ik zoiets het beste kan behandelen, onderhouden.  De enige reactie die ik heb is van Wouter (100nxdriver) en daaruit begrijp ik dus ook dat er een blanke lak op de kap zit.

Dus ik zou ook nog eens bij teveel lichte krassen een keer die laklaag kunnen herstellen.

1 ding is zeker.  Voor de meeting gaat hij erop  :P

ries19

het word nog wat. wat betrefd die motorkap. gwn open maken. of als je dat neit wildt kan je alu plaat er onder maken. heb die honda waar ik in reed ook gwn heel dun alu en kan je hem af laten waterren waar je wilt. ken ook mensen die die 2 gaten in het midden hadden recht boven hun blok ne die rijden nog steeds.
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Jasper

Echt carbon vervaagd toch na een paar jaar. En het mooiste is dan ook opnieuw in de blanke lak.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick