Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Een nieuwe start

Gestart door Belg, 30 jun 2009 - 01:15

Vorige topic - Volgende topic

lucus

sr20 die koud is ratelt altijd een beetje, de kleppen krijgen dan nog niet voldoende olie, olie moet uit het onderblok worden gepompt.
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Zeurdoos

Uh ratelt max maar 10 sec hoor luuk :P

lucus

klopt hij zegt dat het ook maar 5 sec duurt :)
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Belg

Ja, hij ratelt maar ongeveer 5 sec, en dan gaat het olielampje ook weer uit. 1 keer heb ik wel gehad dat hij bleef ratelen. Het was een koude morgen en reed naar school op een baan waar maar 50 mag. 1 keer op de hoofdweg aan de 70 was het ratelen over. Ik veronderstel dat de olie gewoon nog koud was en het daardoor komt, daarom zo snel mogelijk olie verversen en meteen ook een oliefilter gekocht. Nu zeiden ze bij de ene nissan verdeler dat ik 5W40 volledig synthetisch moest gebruiken en bij een andere nissan verdeler 5W40 half-synthetisch omdat hij bij volledig synthetisch zou kunnen gaan lekken.

Een nieuwe oliepomp zal ik mij ook maar ineens aanschaffen. Heb een goede site www.oscaro.fr. Levert wel enkel in Frankrijk. Bougies koop ik daar ook nog wel vlug. Zijn er nog zo dingen die jullie mij aanraden om preventief toch maar eens te vervangen buiten olie, oliepomp, oliefilter en bougies? Het enige dat ik onder de motorkap heb gedaan tot nu toe is een nieuwe batterij...
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Mojo

Die ratel die jij ervaart is dus gewoon normaal. Het is daarentegen niet aan te raden om je blok meteen vol open te gooien bij een koude start.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Zeurdoos

Uh en wij rijden hier toch allemaal met 10W40 Half syntetiche olie in de SR20 ???

SpitFire

gewoon 10w40 half, heb ik ook altijd mee gereden ;)
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

Zeurdoos

Orgineel goed GTI stuur suc6 want die zijn er volgens mij niet zo heel veel ;)

patrick100nx

was laats is even naar de nissan dealer gegaan om te vragen voor een orgineel leder stuur....

schrik niet,, 700 EURO!!! :o :o ,, ze konden me letterlijk door me'n hoofd schietem

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

TimTube

€700 is toch niet slecht? Als je de rest van de auto (in goede staat) er omheen krijgt that is.

twinturbo

Inderdaad netjes zo'n standaard GTI. Houden zo want der zijn der niet veel meer.  :)

Belg

Citaat van: patrick100nx op 05 nov 2009 - 20:11
was laats is even naar de nissan dealer gegaan om te vragen voor een orgineel leder stuur....

schrik niet,, 700 EURO!!! :o :o ,, ze konden me letterlijk door me'n hoofd schietem

700€ :o :o

Ik ga dan ook wel geen NIEUW kopen he ;) Gewoon ergens zoeken naar een GTi stuur in goede staat. Dat van mij is alles behalve in goede staat zoals je kan zien

SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

empire

je vind ze wel heb er twee jaar over gedaan (reed elke dag voorbij een jappensloop ) prijs was 50 euro
nissan maxima v6 2.0/sold citroen c5 en chevy monza
http://www.2dehands.be/winkel/wheels_and_more

DJ Ramonski

GTI stuur idd rond de 700 euro nieuw. Pookzak ging ook richting die prijs. Het kapje op het stuur was 260 euro dacht ik. Ik zal eens kijken of ik die email van de dealer nog heb. Ik was daar destijds ook in geinteresseerd, maar na het horen van die prijs had ik geen interesse meer :P

Idd gewoon netjes maken die GTI en verder standaard laten. Vind ik persoonlijk toch het mooist voor een witte GTI :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Jeroen330

Danm, dan zou een leder stuur nog duurder zijn dan te aanschaf van mijn GTI begin Januari
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap