Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Een nieuwe start

Gestart door Belg, 30 jun 2009 - 01:15

Vorige topic - Volgende topic

Pietjuh

multisparks werken in geen enkele verbrandings motor, ik heb dit verhaal al meerdere malen uitgezet op dit forum, het komt er op neer dat de elektroden afstand niet overeenkomt en niet verstelbaar is.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Belg

Ik vraag me dan af.. waarom worden ze verkocht? Snapt Bosch dan zelf niet dat ze rommel verkopen?
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

100nx driver

VAG 1.6 8v zitten die bougie`s er standraad in, omdat je maar 2 kleppen heb per cilinder is het wat lastig om een symetrische verbrandingskamer op te bouwen. dus worden zulke bougies gebruikt.

bij een 16 kleppenmotor heb je wel een symetrische opbouw van je verbrandingskamer en is zo bougie geen toevoeging

Belg

Het irriteerde me dat mijn lak wat dof was geworden door de jaren heen alsook dat er nogal veel zwarte "spikkeltjes" toch maar altijd bleven zitten op de lak.. dus heb ik hem vandaag na het wassen maar eens met de hand gepolijst. Wel lang werk en ik het is nog niet 100% als nieuw maar ja, dat lukt niet denk ik...
Hier de foto's:

VOOR:

NA:

Zo. Hopen dat we deze zomer goed kunnen werken dat we eindelijk eens een andere mooi GTi stuur kunnen zoeken, het interieur als nieuw maken, andere velgen. En heeeel misschien volledige roestbehandeling en volledig nieuwe lak...
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Nou dat ziet er toch niet verkeerd uit?

Wat bij mij goed werkte voor de doorzichtige drupjes/plekjes/stipjes was Resin Remover (weet het merk niet meer maar sommige werken erg slecht en andere beter) en die donkere plekjes dat is asfalt, daar heb je ook spul voor.

Heb je al gedacht aan machinaal polijsten? Je kan ook witte kleurwax nog proberen maar dat schijnt er wel snel af te donderen maar daar weer Carnuba overheen, er is nog wel wat uit te halen
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Belg

Ja vriend van me heeft een polijstmachine... maar tja, ik was in de hubo voor nieuwe zeep voor de auto en toen zag ik die polijstpasta en die watten.... ik dacht, hop dat pakken we mee, zonder veel nadenken eigenlijk.

Het was het werk wel waard, maar volgende keer ga ik toch gewoon even langs bij een kamaraad voor zijn machinetje ;D

Jasper

Die stoelen zijn echt insane mooi... Daar ben ik te jaloers op :P
Maar goed spul die polijst pasta.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

Belg

Citaat van: Jasper op 25 apr 2010 - 12:05

Wie zoekt die vindt... ze zijn zeldzaam, maar toen ik ze wou kopen had ik twee verkopers gevonden..
jammer dat ik de originele lederen deurpanelen niet heb mee kunnen kopen. De verkoper waar ik de zetels van heb gekocht had die niet meer en de andere verkoper vroeg te veel...

Belg

Citaat van: Jasper op 25 apr 2010 - 12:05

even uit nieuwsgierigheid, hoe groot is je interesse? Voor de juiste prijs wil ik me wel al eens twijfelen..
pm me

Belg

gewoon een leuke foto:

michxtreme

zo! dat polijsten gaf zeker wel een mooi resultaat! en die stoelen blijven idd prachtig! :D
The only limit is your own imagination

Belg

Al een hele tijd heeft mijn auto last van stilvallen binnen de eerste kilometer...

even uitleggen:
ik start de auto, rij de straat uit en moet bvb remmen voor een stopstreep ofzo.
Als ik volledig stilsta met mijn koppeling volledig ingedrukt en mijn voet op de rem heeft hij de neiging om stil te vallen, toerental zakt tot 100 ofzo, stijgt dan terug en zakt terug en zo verder... enkel de eerste kilometer ofzo, een keer een kilometer ofzo gereden heeft hij hier geen last meer van.

Zou het kunnen dat ik mijn bougies moet vervangen of dat er iets scheelt met de automatische choke?
Zeg maar wat jullie denken dat het zou kunnen zijn..

Zeurdoos

Denk dat je gaskleppen huis erg vies is want ik heb dit ook gehad ;)

Belg

Citaat van: Zeurdoos op 27 apr 2010 - 17:54
Denk dat je gaskleppen huis erg vies is want ik heb dit ook gehad ;)

Dus de remedie is...?

Zeurdoos

Hmmz als hij erg vies is moet je hem schoon maken  ::) logies toch ;)