Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Een nieuwe start

Gestart door Belg, 30 jun 2009 - 01:15

Vorige topic - Volgende topic

Zeurdoos

Maakt niet zo veel uit eerst plus of min knetert het alleen wa meer ;)

richardwbb

Citaat van: Zeurdoos op 03 mrt 2010 - 20:02
Maakt niet zo veel uit eerst plus of min knetert het alleen wa meer ;)

;D

Lees ook even mijn 2 edits Belg, ik denk nu echt alles vermeld te hebben.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Belg

ok, bedankt, ik zal morgen laten weten hoe het is gegaan..
Dit weekend laat ik de auto gewoon op men kot staan en ik hoop dat ik dan dit weekend nog ofwel volgende week een nieuwe kabel heb..

Ik zou zeggen, ik trek wat foto's morgen, dan kan de how-to worden aangevuld voor de sr20, maar zelf heb ik geen camera (ik weet het, wie heeft er in dit tijdperk nog geen digitale camera ::)), trek alle foto's met die van mijn vriendin
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Citaat van: Belg op 03 mrt 2010 - 20:14
ok, bedankt, ik zal morgen laten weten hoe het is gegaan..
Dit weekend laat ik de auto gewoon op men kot staan en ik hoop dat ik dan dit weekend nog ofwel volgende week een nieuwe kabel heb..

Ik zou zeggen, ik trek wat foto's morgen, dan kan de how-to worden aangevuld voor de sr20, maar zelf heb ik geen camera (ik weet het, wie heeft er in dit tijdperk nog geen digitale camera ::)), trek alle foto's met die van mijn vriendin

Ja, waarom ook niet. Wat er nog niet in staat is hoe het bij het pedaal moet (dat wil ik ook wel eens wetun ;)) Hoe je de koppelingskabel uit de koppelingshouder haalt, die houder aan de bak dus, ik zou het niet weten, zit nogal errug vast bij mij :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Belg

aan het pedaal ging bij mij zeer snel. Aangezien de draad toch over was kon ik de pedaal zonder moeite volledig naar beneden drukken en de kabel vanboven nog ietsje terug naar binnen trekken. en dan haal je het vanzelf er uit. Zit eigelijk op quasi dezelfde manier vast als aan de koppelingsarm in de enginebay: je hebt een ijzer plaatje met een relatief ronde uitsnijding (zoals de koppelingsarm) in en aan je draad zelf zit een soort van lus (vergelijk het met 1 deel van een fietsketting) dat achter die ronde uitsnijding haakt..

beste kun je gewoon kijken naar de tekening in de how-to..
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Citaat van: Belg op 03 mrt 2010 - 20:22
beste kun je gewoon kijken naar de tekening in de how-to..

Denk dat ik met zonnebril er naar gekeken heb dan :) 8) <- Sjuul

Belg

Zo, kabel is er uit. Heeft toch even geduurd... Anders als op de foto's van de how-to hebben wij met een GTi zo een kutbakje wat te maken heeft met de luchtaanzuiging (zeg me hoe het noemt) dat zich net boven die dikke rubber bevindt. Dus heb ik eerst 1 rubber slangetje moeten lostrekken en dan dat bakje wat een bout heeft op een KUTplaats ;D.

Foto's:

_Het kutbakje boven de kabel:

_Nogmaals:

_Daar waar het kutbakje is verbonden met de hoofdaanzuiging..

_Die verbinding er even tussenuit gehaald:

_En dan de kabel...:

Tja, die ziet er dus ... gebroken uit he :P
Van het weekend maar even een nieuwe kopen

richardwbb

Aw shit, ja dat kutbakje heb ik dus niet meer :P

Wat je daar ziet zitten is waterleiding afsluitkap en dop 40mm PVC.

Belg

En waar dient dat bakje dan eigenlijk voor? En zo gewoon afsluiten is dus geen enkel probleem? dan zwier ik die rommel er ook uit, bespaard me e hoop moeite mocht ik nog eens de kabel moeten veranderen( wat waarschijnlijk nu wel niet meer moet maar kom :P)

richardwbb

Dat is een Japans bakje, daar kan de motor lucht vandaan zuigen als die geen lucht kan krijgen, onder je spatbord zit een helemaal groot bakje, die heb ik ook niet meer.

Waarom: Omdat ik vind dat de motor maar lucht haalt uit het luchtfilter zeg maar en niet uit potjes met opgeslagen lucht, er zit een verbrandingsmotor in, geen hamster :P

Wat mij opviel, heel ietsepietsie meer response bij 2000 toeren en beetje gas geven. Nadelige effecten ben ik niet tegengekomen maar er is vast wel een theorie achter die stand houdt.

Als je toch op potjes jacht wilt, er zit nog een carbon cannister in je auto die verdampte brandstof uit het milieu houdt en ik heb nog geen idee of die er ook wel uit kan, maar dat ga ik wel proberen.

En dan is er nog het zwarte potje bij je kleppendeksel, die heb ik ook niet meer, zit nu een slang en dat moet je helemaal zelf weten of je die weg wilt halen. Het zou namelijk olie in je inlaat kunnen veroorzaken, maar mijn nieuwe rubberslang is van binnen kurk droog tot op heden (1000+km)

Ik weet niet of er een Praxis in Belgie is, maar het zijn deze producten:
AFSLUITKAP PPC 40MM2 2,89 euro
EINDDOP PPC 40MM 1,79 euro

En anders zal je ze gerust wel vinden, het is voor de waterleiding en verkrijgbaar in grijs en wit. Ik kon jammer genoeg geen zwart vinden.

Die slang van de oliepingelpot heeft een inwendige diamter van 15mm, gewoon Gates van de Brezan, wil prima, kan zijn dat je slangenklemmen beetje niet meewerken omdat de buitendiamter anders is. Maar zelf weten of je dit wilt doen.

En vervang de rest van de slangen ook eens, met name achter je kleppendeksel. Dat is 10mm inwendig en die rare kronkel bij de PCV kan je er in houden door een stukje 15mm er overheen te schuiven ;) Beter is origineel Nissan uiteraard. Als je slangen niet hard zijn heb je kans dat het niet nodig gaat zijn.

Oh en alles wat ik zeg is voor eigen risico  ;D

Edit: die einddop heb ik niet gelijmd, die zit in een rubberring. echter, de lucht die daar in zit kan niet weg, hiervoor moest ik met een naald verwarmen klein gaatje maken. Voor het oog dat dopje er op maar die afsluitkap zal onderdruk ervaren en het is maar PVC, zal wel loslopen maar wel iets om bij stil te staan.

Zeurdoos

Die bakjes (resonatie dingen) zijn ook bedoeld om het motor geluid zachter temaken ;)

Belg

ok, als dat enkel dient om extra lucht te zuigen... amai dan, kan ongeveer, ik weet niet 700-800ml lucht in ofzo? Maarja, ik ben zo iemand.... die zegt dat, als het er origineel inzit, zal het wel een bepaalde reden hebben. Dus ik denk dat ik het gewoon ga laten zitten, tenzij ik eens een volledig nieuwe CAI ga zetten, dus met RVS buizen en een open luchtfilter.
GVD wat vond ik he teigenlijk fijn om eens iets stuk te hebben (wat nie tal te veel geld kost), nu had ik eens een reden om vanalles los te draaien in de engine bay. Ik ben zelfs aan het denken om na dit jaar te stoppen met architectuur en avondschool automechanika te doen. (ja, is wel een hele verandering ;D)

BTW nog twee vraagjes(je kent me wel, ik wil graag veel weten, maar voer momenteel bitterweinig ook echt uit):

1.Wat moet je allemaal doen wil je je auto echt zuiniger krijgen zonder verlies van PK's of in het beste geval zelfs met winst van pk's

2. is er 1 van deze merken waarvan je zegt; dat is nu eens echt goed spul:

AMC filters       
AVA       
Beru bougiekabelsets
Beru bobines
Comma
CT
Ferodo rembloksets en -schoenen       
Fram filters       
Kavo Parts       
Knecht filters       
LuK koppelingen
NGK bougies
NGK bougiekappen
NGK gloeibougies
NGK lambdasensoren
NWB wisserbladen
Payen pakkingen
Payen kopbouten
Purflux
TRW
SKF wiellagers
SKF spanrollen
SKF assen & homokineten
SKF remschijven en remtrommels
SWF wisserbladen
Vernet

richardwbb

Je kan dat hele aanzuigrubber achter de luchtmassameter lozen, ik weet nog niet precies hoe en vanwege veiligheid nog niet uitgevoerd, ik zit nog met 1 slang waarvan ik niet weet wat die doet. Dan kan je een eigen luchtfilter gaan ontwerpen en mee patsen op school ;)

En je kan onder de kap ook je motorruimte een frisse uitstraling geven, die lange gaskabel die je (mooie) kleppendeksel naar de achtergrond dringt, kan uit zicht onder het inlaatspruitstuk gepast worden.

Je moet er maar lol in hebben uiteraard :)

Belg

welke nissans hebben nog dezelfde remmensets als de 100nx gti? Dus, alles: schijf, schoen, blokken

Of, past dat in principe gewoon allemaal, gewoon zorgen dat de remmen in je velg passen?
Want, ja.. het zou toch mooi zijn zo een complete set van brembo ofzo

Mojo

Sunny GTI en GTI-R

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.