Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Een nieuwe start

Gestart door Belg, 30 jun 2009 - 01:15

Vorige topic - Volgende topic

grover

Ik heb al een paar keer de plaatjes weer vastgelast aan de nissan stoelen. Dit doe ik gewoon met de bekleding er nog om.
Je kunt de bekleding wel een stukje terugschuiven en beschermen met een stuk karton o.i.d.
Het zijn altijd die "lipjes" welke afbreken.

empire

voor die uitlaat zou ik eens zien op nissanforum daar doen ze een groepsbuy
interieur heb precies al wel is meer gezien
nissan maxima v6 2.0/sold citroen c5 en chevy monza
http://www.2dehands.be/winkel/wheels_and_more

Belg

Zo stoelen zijn gemaakt door middel van mijn oude kuip. Was geen lassen meer aan, waren volledig vervormd en 'losgereten'. Snap niet hoe zo iets kan. Maar niet meer mijn probleem.

Heeft er iemand interesse in een achterbank? Bekleerd met rode (lelijke :P) overtrek hoezen. Ik weet niet in welke staat de onderliggende, en dus originele bekleding eruit ziet. Ook kan ik wel de originele GTi bekleding van de voorzetels verkopen. Ik zal volgend weekend een kijken wat weg kan en dan ook maar foto's trekken.

Heb zojuist nog vlug een foto gemaakt van men 100nx, en kwam die even posten.
Bij deze:

Voor de rest kwam ik even mijn lijst updaten van wat er nog allemaal gaat gebeuren:

_Interieur verder volledig aanpassen (heb dus de spullen nodig die in mijn gezocht topic staan..)
Kan tevens iemand me uitleggen hoe ik plastic zelf kan vormen en vervormen? Zelf speakerkapjes ontwerpen en uitvoeren in plastic in een redelijk complexe vorm...

Ook wou ik even weten als je zomaar de knoppen op je middenconsole mag vervangen door zelf in elkaar geknutselde (op een deftige manier) knoppen.
_Volledig nieuwe laklaag, maar dat is pas voor tegen de zomer..
_Ofwel originele velgen restaureren ofwel nieuwe velgen. Mijn voorkeur gaat naar de originele velgen.

Voor de rest een fijne avond gewenst!
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Belg

weet iemand wat zo een elektronische chauffagebediening (amerikaans model dus) kost?
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Zeurdoos

Ik heb geen idee wat je bedoelt (komt denk door dat het in nederland een andere naam heeft) dus wat doet het ?? ;)

DJ Ramonski

Elektrische Chauffage bediening...is dat niet Cruise Control? Dat is ook alleen geleverd op de amerikaanse modellen. De rest zou ik anders niet weten wat een Europese GTI niet heeft (op de sidemarkers en bekerhouders en elektrische antenne na :P )

Even het woord Chauffage opgezocht en dat blijk de verwarming te zijn. Maar wat bedoel je met een elektrische bediening? In plaats van schuiven, de verwarming met knoppen bedienen? Volgens mij is die er niet voor de NX. De modellen met Airco hebben naar mijn weten alleen een extra knopje.

Nx met Airco bediening:
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

100nx driver

volgens mij bedoelt die cruise control of begrijp ik het nu verkeerd ::)

DJ Ramonski

Dacht ik ook eerst, maar Chauffage is toch echt verwarming :P
Koos NX-Loos

Mimi

Citaat van: Belg op 04 dec 2009 - 12:18
weet iemand wat zo een elektronische chauffagebediening (amerikaans model dus) kost?

hij bedoeld denk ik idd crouse control,

op ebay heb ik een aantal keer een setje gezien, maar dit was zonder de handbediening , dus zou je die nog los moeten opzoeken
Found a guy with a car ,
Combined it with her passion,
To create one of her own.

Mojo

Aangezien hij in een ander topic vroeg waar je zo'n "digitaal" bedieningspaneel voor de verwarming vandaan kon halen, dan denk ik dat hij de bediening bedoelt die in bepaalde NXjes geleverd zijn (WPH!).

Ook zijn deze in de Primera P10 geleverd. Wel heeft de Primera P10 een extra motortje die de NX niet nodig heeft.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

DJ Ramonski

De 2-3 kleppen van de luchtcirculatie zullen dan idd ook door een motortje aangestuurd moeten worden. Lijkt me een flinke klus om dat in te gaan bouwen als daar niks standaard voor is geleverd :o

@Mojo:
Zoiets maar dan passend voor de NX?

Dergelijke knoppen heb ik in de Civic ook, maar dan zijn de kleppen dus aangestuurd door motortjes. Bij de NX is dit standaard met 'kabeltjes' en andere mechanische oplossingen.
Koos NX-Loos

Mojo

Vanuit het desbetreffende topic:

Citaat van: Belg op 04 dec 2009 - 12:25
Citaat van: Mojo op 15 nov 2009 - 20:18

*knip*

en wat zou het kosten om zo een bedieningspaneel te kopen?

Citaat van: Mojo op 04 dec 2009 - 14:57
Neuh. Effe naar de sloop en zoeken naar een Primera P10. Die hebben dat systeem, maar je moet ook de bijbehorende motortjes van het kachelhuis afhalen!

Dus ja, dat had ik al verteld, dat hij er motortjes bij moet hebben.

Wat betreft je foto: Dat is het exacte paneeltje. Die past ook op de NX.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

rik1987

Dit is er een zonder airco en zonder printplaatje. Deze is dus volledig handmatig terwijl met airco nog een printplaatje heeft en dus (semi-)electrisch is...

Hieronder zie je er een met airco (uit mijn auto).

Mojo

Die daarboven is ook elektrisch, hoe wil je anders verklaren dat het werkt als je op een knopje drukt :P.

DJ Ramonski

Idd :P Bij mij hoor je iig de motortjes als je op een van de knopjes drukt :P Moet wel de radio stilstaan.
Koos NX-Loos