Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

Dropjeslover

Hoi,

ik ben momenteel bezig mijn nissan 100nx GTI op te knappen en naar mijn smaak in te richten.

Het to-do lijstje met alle plannen:

motorisch/wegligging:

• versnellingsbak & motor vervangen
  • uitlaat bijlassen vervangen voor die van een 1.6
  • veerpootbruggen (achterste zit er in :) )
  • open air intake
  • verlagingsset, dempers + veren 35/35 of 60/40
  • 2,5" RVS uitlaat (ook het spruitstuk)
  • motorisch in orde maken, hij ratelt soms een beetje (kleppen?)...
  • verzuipt bij het starten met een warme motor
  • er zit een raar... rateltje/geluidje bij de versnellingsbak, als de koppeling opkomt hoor je iets langs een roterend iets gaan (echt zo vrrrrrrrrrt)
  • het koppelingspedaal blijft soms hangen, dus komt de koppeling niet op
  • water temperatuursensor van het dashbord vervangen
  • roest bij de veerpoten lassen

interieur:

• hele interieur omzetten naar carb, stoelen en deurpanelen
  • audio er in
  • car-pc incl beeldscherm (touch als t even kan)

buitenkant:

• enorme barst in raam repareren
  • deukjes laten uitdeuken (was volgens n vriend niet zo duur, lak is niet beschadigd)
  • "nieuwe" zwarte targadaken
  • nissan sport overzet achterbumper
  • 3e remlicht
  • bosch Aerotwin ruitenwissers
  • antenne en achterste ruitenwisser verwijderen, lassen en spuiten

dus de motor en versnellingsbak zijn verwisseld voor die uit een primera omdat de originele versnellingsbak helemaal gaar was en het blok erg veel gelopen had. verder een hoop achterstallig onderhoud. de uitlaat is vervangen voor die van een 1.6 omdat die uitlaat vele malen goedkoper was dan die van een 2.0 (120 vs 300 origineel).

de plannen zijn om de auto netter te maken, geheel bij te werken en naar mijn smaak te maken. daarom een veerpootbrug en verlagingsset, niets is heerlijker om strak met 50 over een rotonde te gaan. wel moet de auto zo origineel mogelijk blijven, vandaar enkel de (origineel nissan) overzet achterbumper. het digidash (uit het oude forum) wordt niet ingebouwd, een goed bod en het is van jou (heb al een potentiele koper).

en verder plannen te over, maar niet zo'n heel groot budget... wie 15.000 euro wil doneren mag me altijd ff een PM sturen!!!

foto's zeggen meer :)

[/size]

En deze vorige is er uit gegaan, warmloper, compressieverlies, kaduuk, sloop.

En er voor in de plaats is de oude van Matthijs gekomen:

Met de zelfde plannen als de vorige eigenlijk:

• 2.25" uitlaat, incl header en katvervanger
  • car-pc
  • schroefset
  • veerpootbrug achter en voor
  • achter ruitenwisser weg
  • algemeen bijwerken, alle roestplekken enzo
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Zeurdoos

Ziet er goed uit hoor (naam genoot)  8)

Crum

zooow eej..zelfs een project naam 8)
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

Dropjeslover

Citaat van: Zeurdoos op 27 feb 2008 - 20:57
Ziet er goed uit hoor (naam genoot)  8)

haha, thx :P

ohja, en nog een klein dingetje, er komt nog blauwe tellerverlichting in en een katvervanger.

ik loop nu stage (met een leuke stagevergoeding). een nieuwe (weitec) verlagingsset heeft  prioriteit, want de dempers zijn helemaal lek en ik schraap over elke drempel....
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

rik1987

Ziet er netjes uit zo. Veel succes met de plannen die hebt ;)

excpetion

hey man succes met je nx, gelukkig zit je motor weer goed  ;)

en ik zie je wel vaker rond rijden hier in heerlen  ;D

Dropjeslover

een kleine foto-update van mn audio, gemaakt met een wat betere camera :P

de radio voorin:

speakers achterin:

en zonder kapje:

en de versterkers + subwoofer:

komende week gaat mn vriendin op de markt weer wat zwarte fleece stof halen, zodat ik een mooie hoedenplank kan maken (de huidige heeft mooie ovale gaten er in).

komende tijd eerst sparen voor vakantie en daarna de verlagingsset. daarna misschien een mooiere audioset met betere aansturing (carpc :P)

Zeurdoos

Ziet er allemaal goed uit hoor ;)

Dropjeslover

ohja, nog 1 dingetje;

afgelopen week liep ik terug naar mn auto na mn werk en toen viel me wat op. aan de bestuurderskant was, aan de onderkant van de voorruit, een lijstje los/afgebroken  :-X
dus ik verder kijken, bleek ook dat het plasticen hoek-deel (met van die ribbels) gewoon doorgebroken was.
dit in combinatie met krassen en vaalheid/vlekken op de "nieuwe" raamlijsten (dus de oude, originele lijsten) en het zeer slecht zetten van de nieuwe lijsten (half los, bobbels er onder, kit die er onderuit komt) wil ik dit claimen onder garantie.

heeft iemand ervaring met een garage die dit soort dingen nalaat/slecht doet? en hoe is dat opgelost?

cobaltjeh

Citaat van: Dropjeslover op 04 mrt 2008 - 20:04
ohja, nog 1 dingetje;

afgelopen week liep ik terug naar mn auto na mn werk en toen viel me wat op. aan de bestuurderskant was, aan de onderkant van de voorruit, een lijstje los/afgebroken  :-X
dus ik verder kijken, bleek ook dat het plasticen hoek-deel (met van die ribbels) gewoon doorgebroken was.
dit in combinatie met krassen en vaalheid/vlekken op de "nieuwe" raamlijsten (dus de oude, originele lijsten) en het zeer slecht zetten van de nieuwe lijsten (half los, bobbels er onder, kit die er onderuit komt) wil ik dit claimen onder garantie.

heeft iemand ervaring met een garage die dit soort dingen nalaat/slecht doet? en hoe is dat opgelost?

Waarschijnlijk is de voorruit onder verzekering vervangen. Waarschijnlijk ben je naar het bedrijf gegaan wat op je groene kaart staan.
Wat ze dan niet doen is de lijsten vervangen, netjes inbouwen. En gewoon die ruit er in smijten. Die van mij is er ook verrot ingezet. Zelfs de astijlen hebben ze mee vast gekit.

Toen ik de auto ging ophalen was het wel netjes op eerste gezicht.  Dus heb ik niet geklaagd. Mja daarintegen heeft het me ook niets gekost. Volgende keer doe ik het gewoon bij de nissan garage. Blijkbaar ben je niet verplicht om naar de garage te gaan die op je groene kaart staat.
Member of Dutch Tuning Team

dannydehaan

Eey man,

leuk project. Voor je carpc kan je op www.mountainscompuserve.nl onderdeeltjes bestellen, heb m'n schermpje daar ook vandaan. Ga je een kant en klaar pc'tje kopen? of ga je m helemaal custom opbouwen. Heb je wel een radio met rear AUX? Kan je m mooi over je speakers laten lopen.

Voeding zou ik deze nemen.
http://mountainscompuserve.nl/product_info.php/cPath/53_64/products_id/369

Vangt mooi alle pieken op. En voor verdere info: www.carputerforum.nl kan je een hoop vinden.

Succes ermee.
Citeer
Danny weet nog wel een goed(koop) spuitadresje :D
Citaat van: Mojo op 18 sep 2009 - 22:09
Deze kan je geloof ik ook wel toevoegen:

"Danny weet nog wel een goed(kope) (EDIT: (Onafhankelijke)) schade-expert!"

:P

Dropjeslover

Citaat van: cobaltjeh op 07 mrt 2008 - 12:35
Citaat van: Dropjeslover op 04 mrt 2008 - 20:04
ohja, nog 1 dingetje;

Waarschijnlijk is de voorruit onder verzekering vervangen. Waarschijnlijk ben je naar het bedrijf gegaan wat op je groene kaart staan.
Wat ze dan niet doen is de lijsten vervangen, netjes inbouwen. En gewoon die ruit er in smijten. Die van mij is er ook verrot ingezet. Zelfs de astijlen hebben ze mee vast gekit.

Toen ik de auto ging ophalen was het wel netjes op eerste gezicht.  Dus heb ik niet geklaagd. Mja daarintegen heeft het me ook niets gekost. Volgende keer doe ik het gewoon bij de nissan garage. Blijkbaar ben je niet verplicht om naar de garage te gaan die op je groene kaart staat.
helaas ben ik niet naar een garage gegaan op mn groene kaart, simpelweg omdat ik geen WA+ heb kunnen afsluiten omdat mn auto te oud is (bij ouder dan 15 jaar geen ruitschade) en anders de premie maandelijks ruim 40 euro hoger was. binnen 10 maanden de ruit terug verdient op wat ik op mn premie bespaar.

maargoed, vandaag voel ik me niet goed, dus ziek gemeld voor stage. nu kan ik wel langs gaan bij de garage...

die carpc wilde ik of zelf samen stellen, of van ebay halen. daar zag ik een heel mooie staan, helemaal compleet (zonder beeldscherm) in de vorm van een ietwat grote versterker. helaas hebben ze sinds 1-1-2008 hun prijzen verhoogd, want eerst kostte ie +- 370 dollar, nu 525 (excl verzenden). maar heel mooi gemaakt, met overal rubbertjes tussen de schroefjes tegen trillingen ed, met voeding, tegen pieken en 30 sec versterker delay (geen windows opstart geluidjes of geplop als je de auto start)
linkje
.
maar deze  is misschien makkelijker, voor mij hoeft ie niet zo snel te zijn.
of deze voor het prijsverschil bouw ik de ontbrekende onderdelen zelf in.

en net n bezoekje gehad van de postbode :D
een katvervanger!
nu nog de rest van n goeie uitlaat @ 2.5" of 2.25" (t eerste is makkelijker te vinden)

sander_100nx

Uitlaat zal je toch zelf moeten maken??

Of is dat standaard ergens te koop(zoek ook nog wat nl, maar zat erover te denken om het zelf te gaan doen)

Dropjeslover

Citaat van: sander_100nx op 13 mrt 2008 - 13:51
Uitlaat zal je toch zelf moeten maken??

Of is dat standaard ergens te koop(zoek ook nog wat nl, maar zat erover te denken om het zelf te gaan doen)
yep, inderdaad. alleen wil ik een RVS ding en het materiaal is al 300 euro (catback). en ik kan het maar op 1 plek laten lassen en dan is het nog elektrode ipv TIG...
een megan catback is ~ 600 euro, een uitlaatspruitstuk van hun zo'n 400. vind k net wat te duur.

net bij de garage langs geweest voor de lijsten...

de beschadigde lijsten wil ie niet vervangen, zegt dat t niet hun schuld is en lult er wat overheen. een setje nieuwe via de importeur kost ~150 euro, als ie ze al kan bestellen. tevens zei hij dat een spleet tussen de (zij) lijsten en de ruit hoort en niet anders kan omdat dit een kliksysteem is.

het afgebroken deel zou ie maken met een goede lijm, de losgekomen strip in warm water leggen om weer recht te krijgen en dinsdag opnieuw monteren. deze zit geklemd onder het plastic aan de onderkant van de ruit en hij vond het heel raar dat die los gekomen was.
zelf maar eens gaan kijken voor een mooi setje lijsten en eventueel zelf mooi gaan maken op de een of andere manier...

sander_100nx

Citaat van: Dropjeslover op 13 mrt 2008 - 15:05
yep, inderdaad. alleen wil ik een RVS ding en het materiaal is al 300 euro (catback). en ik kan het maar op 1 plek laten lassen en dan is het nog elektrode ipv TIG...

RVS moet je wel TIG lassen anders kan je net zo goed normaal staal nemen

Als je RVS en gewoon staal tegen elkaar aanlegt gaat het ook roesten, omdat je het als het ware besmet