Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

DJ Ramonski

Ah oke :P Misschien iets voor als de auto weer helemaal strak is van buiten, dan doe ik dat soort dingetjes ooit nog eens. Hoewel de koplampwisssers er bij Martijn wel vet uit zien.
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

cobaltjeh

Ik heb zelfde set, deze schroefset werkt wat anders als een standaard 300 euro ding. :)

Je hebt namelijk een rijhoogte die staat fabrieksaf goed, dacht ik. Ga je verlagen doe je dit door de gehele schrobreker rond te draaien. Dit doe je niet met de schotels!.

De bovenste ringen zijn voor de veer spanning. De onderste ringen om de poot vast te zetten(bij instellen verlaging).

Hoop dat je zo iets verder komt.

Member of Dutch Tuning Team

Dropjeslover

en vandaag de voorste dempers gemonteerd :)
helaas niet tijd genoeg om de achterste ook te monteren, maarja.

de rijhoogde staat (of in iedergeval bij mij) niet op de juiste hoogte (deze stel je af met de ringen onder de veer toch?) in iedergeval, ik heb hem nu op montagehoogte het laagste gepakt (dus de onderste zwarte ring helemaal onderaan de schroefdraad) en de veren 32 windingen boven de demper.
bijgeleverd waren 6 metalen strips met gaten waarmee je de rem en ABS kabels op afstand kan houden. helaas is de ABS kabel te dik voor de meegeleverde rubbertjes, maar niet te dik voor het gat, deze zit dus ook vast. moet wel zeggen dat ik het niet echt een super oplossing vind...
ook heb ik de 4 montageboutjes van de schotel ietsje aangepast, deze stonden bij mij net wat te dicht bij elkaar om alles goed te monteren.
de demping bestaat uit 6 keer ronddraaien, ik heb hem nu halverwege staan. tot nu toe rijdt dat erg lekker :)

maar ik merkte al dat mn stuur schever stond en zo op t oog lijkt t dat de voorbanden wat uit elkaar wijzen.

foto's:

maar nu BBQ :D
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

DJ Ramonski

Lekker geklust :) Jammer dat je er zo weinig van ziet, van dat moois :P
Koos NX-Loos

100nx driver

echt een vette set
en je kan ook je camber nog instellen :)

sander_100nx

Gaaf setje

Mijne maandag maar es ophalen op het postkantoor 8)

Dropjeslover

Citaat van: 100nx driver op 03 mei 2008 - 18:45
echt een vette set
en je kan ook je camber nog instellen :)
het camber instellen kan alleen aan de achterkant, er zit een setje korte stalen staven bij voor de achterste stabilisatorstang, die je in lengte kan verstellen.

Citaat van: DJ Ramonski op 03 mei 2008 - 18:41
de oplossing is altijd simpel :P
misschien 16"ers er onder ofzo.

wel zag ik dat mn remschijven nogal groeven vertonen en het was al een tijdje tijd voor nieuwe blokken achter, dus de nabije to do list wordt:

1 achtervering monteren
2 nieuwe bandjes + uitlijnen
3 goodie monteren
4 uitlaat
5 remschijven + blokken
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Daniel 100nx

Weekje of 2 mee rijden en dan opnieuw laten uitlijnen.
Nissan 100NX SR20DET: 276 whp & 379 Nm @ wheels (RIP)
Nissan 200SX S13 SR20DET: 350 whp & 442 Nm @ wheels ( 12.7@171)

Dropjeslover

sander_100nx

Eerst stukkie rijden en pas uit laten lijnen

Spul even de tijd geven om zich te laten zetten ;)

DJ Ramonski

Citaat van: Dropjeslover op 03 mei 2008 - 23:10

Citaat van: DJ Ramonski op 03 mei 2008 - 18:41
de oplossing is altijd simpel :P
misschien 16"ers er onder ofzo.

Waarschijnlijk was het met mijn velgen wel deels zichtbaar. :P

Maar zondag misschien even bewonderen, als je mee gaat. Dan moeten we even een plek afspreken voor de pre meet :P
Koos NX-Loos

Dropjeslover

wat heb ik een scheithekel aan vastzittende bouten  :(

WD40, rotklap met n hamer, arm van ~ 1 meter, de bouten willen niet los :(

dus ja, dan maar ff op bokjes op mn stageplaats laten staan (daar heb k tenminste goed gereedschap). morgen verder proberen. tips iemand?

over de meeting, ik weet even niet zeker of ik nog wel kom. ivm moederdag bij vriendin (die wilde mee) en de kosten van weer n tankje benzine (ik heb net de rest van de schroefset betaald...).

Daniel 100nx

Mhh...

Zit net je verhaal eens door te lezen ... volgens mij heb je het e.e.a. niet goed aangepakt met het monteren. Ik heb her en der wat dingen opgezocht en bij mezelf toegepast en dat werkte perfect. En volgens mij heb ik de boel toch wat anders zitten dan jij hebt.

Ik ga nu iig een How To schrijven voor de voorkant. Achterkant komt morgen, ben nog ff aan het kloten met mn swaybar.
Nissan 100NX SR20DET: 276 whp & 379 Nm @ wheels (RIP)
Nissan 200SX S13 SR20DET: 350 whp & 442 Nm @ wheels ( 12.7@171)

Dropjeslover

hmmm? wat zou ik niet goed gedaan hebben dan?

oude poot er onder, nieuwe poot op (ongeveer) juiste hoogte draaien en alles weer vastdraaien. de dempingkracht instellen en inrijden. toch?