Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

Ransom

hey casper goed bezig man.

Misschien met een dremel of zo die letters schoon scheuren

dopey

en het is uiteraard ook heerlijk dat je kachel een stuk sneller warm word he ;)
Aint nothin sweeter than a one liter

Crum

las laatst ergens van de letters insmeren met vasaline, en dat nadien weghalen. ::)
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

Dropjeslover

Citaat van: Crum op 11 apr 2008 - 16:31
las laatst ergens van de letters insmeren met vasaline, en dat nadien weghalen. ::)
geniale tip :P de verf hecht immers aan de vaseline, en de vaseline niet/nauwelijks aan het metaal. hmmm, vriendin maar ff n potje vaseline vragen (die heeft dat wel ergens staan :P )

net ff naar de dealer geweest voor mn 2 kapotte ringen. 2 prijsstijgingen in n week en nu kosten ze 6.34 per stuk, alleen is de bestelhoeveelheid per 10... ik wordt volgende week ff er over teruggebeld, k vind 13 euro al erg veel, ik ga er echt geen 63 voor neerleggen, dan haal k me wel n paar op een sloop ofzo...

en ook wat anders gekocht, k ga in plaats van RVS imusjes er gewoon de zelfde soort dopmoertjes op zetten, maar dan wel van RVS. aangezien de moertjes nu niet echt goed vast zitten ga k dat vandaag nog monteren, los zijn ze zo :)
en dan hopelijk komende week de schroefset binnen, die zaterdag monteren en dan ook gelijk de kleppendeksel eens goed doen (met nieuwe ringetjes) :)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Dropjeslover

Vandaag was ik uitgenodigd om de vriendin van mn vader gezelschap te houden tijdens het eten tijdens zijn afwezigheid (hijs 1,5 week weg, etappe van de pelgrimsroute naar santiago lopen..).
oftewel, ik weer een avondje bij mn vader, gratis eten en tijd om te knutselen.

en vandaag heb ik geknutseld:
een mooie hoedenplank!!!

6mm MDF bestaande uit 2 delen (morgen ff n scharniertje halen), net zoals zeurdoos JEROENTJE heeft, ivm het "knikje" in de houders aan de zijkanten. En in stijl met de rest van mn achterbak natuurlijk bekleed met zwarte fleece stof :)
Foto's volgen asap, waarschijnlijk morgen.

ook had ik een berichtje in de bus van dat er een pakketje was afgeleverd, maar ik was er niet. was het afgegeven aan de buren. Helaas niet de schroefset :(
maar wel wat spulletjes voor mn werk (incl een beige polo....)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

jeroentje

6mm MDF bestaande uit 2 delen (morgen ff n scharniertje halen), net zoals jeroentje heeft, ivm het "knikje" in de houders aan de zijkanten. En in stijl met de rest van mn achterbak natuurlijk bekleed met zwarte fleece stof 
Foto's volgen asap, waarschijnlijk morgen.

zeurdoos heeft gewoon een de originele hoedenplank de mijne had je gezien op de limburg meet :P

Zeurdoos

jeroentje

kijk ben ik toch nog ergens goed voor  ;D

Dropjeslover

Citaat van: jeroentje op 24 apr 2008 - 22:30

zeurdoos heeft gewoon een de originele hoedenplank de mijne had je gezien op de limburg meet :P

:$ :$ Schaam schaam schaam  :$ :$

hey, k weet wel dat t was van iemand met een mooi uitgebouwde auto ;)
maar jij hebt hem met grijze stof bekleed, vandaar dat k ff dacht dat ie van zeurdoos was (daar staat grijs wat beter bij denk k, qua kleur)

alle eer voor het mooie idee aan Jeroentje!!

Zeurdoos

Nee neem echt geen grijs alles zwart ;)

Dropjeslover

En vandaag dus even naar de dealer geweest voor de ringetjes.

ja inderdaad, 15 euro voor die kleine lullige ringetjes :(

maar ze waren wel aan vervanging toe:

ingebouwd:

zodra ik de kleppendeksel bijspuit worden de nieuwe ringetjes ook zwart.

en verder gegaan aan de hoedenplank:

erg netjes al zeg k het zelf. moet nog wel ff kijken wat ik doe met het open gaan als de achterklep open gaat, een meter zwart touw vinden is nog best lastig...
ook wat anders leuks gevonden voor als de schroefset binnen komt, mooie M8 boutjes om hem vast te maken. maar dat kan ik pas uitproberen als ie eindelijk binnen is...

Zeurdoos

Ziet er allemaal weer goed uit ;)

Dropjeslover

8)

nu nog ff uitpluizen welke waar moeten en prutsen hoe ik overal de gewenste hoogte krijg.
het lijkt er op dat alleen de voorste dempers in dempkracht instelbaar zijn, terwijl de achterste weer op een boven en onderste deel heeft waar je de hoogte kan instellen (met 2 ringen en schroefdraad) en de voorste dempers maar 1 steldeel heeft.

En er zit geen ABS houder op ???
tipje iemand?

achja, genoeg lekker prutswerk morgen :)

DJ Ramonski

Dat wordt idd prutsen. ach ja, ABS eraf slopen :P
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Dropjeslover

Citaat van: DJ Ramonski op 02 mei 2008 - 16:12
Dat wordt idd prutsen. ach ja, ABS eraf slopen :P
hell no!

heeft me al een keer of 2 de auto gered. plus ik wil hem eigenlijk full option maken (dus met abs, lampenwissers, airco, stoelverwarming, enz enz enz :P