Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen330

je komt maar langs..

Hier ligt gereedschap, hier is een garage en ik wil je wel helpen
Daarbij kan ik wel het een en ander met remmen :)
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Zeurdoos

Spruitstuk en remleidingen kan ook buiten ;) alleen hoe zo'n revisiesetje geen idee ;D

Dropjeslover

remklauwen pak je er zo af en neem je mee naar binnen, maar ik doe t liever niet hier buiten voor de deur omdat er om de 5 minuten een 13m harmonicabus langs dendert en de hele flat uitzicht heeft op mijn gepruts ;)
En met zn 2en is ook veel gezelliger, toch :)

de klauwen kan ik wel stralen op mn bedrijf, maar dan moet de wagen ergens een tijdje zonder remmen staan, das ook weer zowat... ff bedenken hoe en wat (tenzei het niet zo'n probleem is als ie 2 dagen in zwolle of BoZ staat)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Zeurdoos

Nee hij kan hier goed ff staan hoor ;)

Mojo

Boor met staalborstelopzetstuk. Wel een boor met kabel gebruiken, accu's gaan leeg.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Jeroen330

hier staan is ook geen probleem... en ik heb goed contact met een straalbedrijf hier..

Dropjeslover

Whoeii, ff met Jeroen gebeld, zodra er zekerheid is wanneer de remschijven binnen komen (over 2-3 weken) gaan we ff een afspraakje maken, zijn spul naar de poedercoater en kan mijn spul ook gelijk gestraald worden.

Nog halen:
remzuiger-olie
kopervet
DOT4 remvloeistof (vind DOT5.1 wat overdreven), enig idee wat een goed merk is, dan haal/bestel ik dat komende week.
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Dropjeslover

Revisiesetjes binnen gekregen:

Vooras:

alleen....
Waar zijn de grote ringen voor in de eerste foto? Ik kan me niet echt herinneren dat de remklauwen zo groot zij of onderdelen bevatten die zo groot zijn. Ook de metalen borgringen vind ik een beetje raar...

Op de tweede foto lijkt het het revisiesetje te zijn voor maar 1 remklauw, klopt dit?

Beetje stom, want op de site staat ook echt niks aan omschrijving ( http://www.onderdelendirect.nl/nissan/100-nx-b13/04302/remdelen-nat )

Jeroen330

Die grote ringen gaan IN je remklauw.. ze sluiten je remcilinder geheel af ;)

De uitlooprubbers zijn puur tegen viezigheid  ;)
Wordt weer lekker sleutelen! Heb de straler gesproken, afspraak is mogelijk!

Dropjeslover

Whoeii :)

In de zakjes op foto 1 zit remcilinder-olie, dus dat hoef ik niet meer te kopen. Maar voor de achterste remlkauwen moet ik nog wel een setje kopen dus (a 55 euro)?

Mojo

Ja. Had je net zo goed naar de dealer kunnen gaan, was je goedkoper uit XD. Voor de achterkant dan.

Met die grote metalen borgringen moet je de stofhoezen vastzetten. Dit is echt een klotewerk, geduld, vet, en een schone(!) remklauw zijn heel belangrijk.

Het ziet er overigens wel cheap ass uit, in vergelijking met de setjes die ik bij de dealer had gehaald... Zaten overigens nog meer onderdelen bij, ook.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Dropjeslover

Hmz, das wel bout dan. Ik kan vanwege mn werk domweg niet naar de dealer, die stomme mensen zijn van 9 tot 5 geopend doordeweeks en natuurlijk kan je op zaterdag geen onderdelen uit het magazijn bestellen/betalen/ophalen. Bij mn werk zit ook geen dealer in de buurt...

Dropjeslover

missende revisiesetje besteld bij de brezan. voor 11,50. Dik afgezet dus op die onderdelenlijn-site :(

Maandag ophalen en dan maar eens met Jeroen een afspaakje gaan maken voor een knutseldate. Ik laat dan ook gelijk de achterste veerpootburg mee poedercoaten met Jeroen zijn spul, want zo kaal beetje bekrast aluminium is ook niet echt netjes.

Mojo

Citaat van: Dropjeslover op 03 jul 2010 - 02:08
Hmz, das wel bout dan. Ik kan vanwege mn werk domweg niet naar de dealer, die stomme mensen zijn van 9 tot 5 geopend doordeweeks en natuurlijk kan je op zaterdag geen onderdelen uit het magazijn bestellen/betalen/ophalen. Bij mn werk zit ook geen dealer in de buurt...

Doen ze bij mij niet moeilijk over!

Dropjeslover

vandaag al belletje gekregen dat de revisieset binnen was, dat ging snel :P
Maandag ophalen, tezamen met remolie etc.

Vandaag Mojo's elektrische ramen kastje gemonteerd, en alles werkt weer :D
Maar op de een of andere manier wel in 2 weken tijd de accu plat... anyway, weer een flink stuk gereden, dus dat moet goed gaan.

Hopelijk nu snel de remschijven binnen, dan kan alles gereviseerd en gemonteerd worden, whoehoe!
Wel ff uitgeteld hoeveel alles samen gaat kosten...

remblokken 165
remschijven 185
revisiesets 110
olie + kopervet (nog geen idee)

dus al zo'n 500 voor de remmen  :o