Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

Dropjeslover

vandaag de auto laten uitlijnen :)

voor ging het matig, ook omdat de ruimte waarin de boutjes bij de voorste dempers kunnen bewegen erg klein is. hier een hoekverschil van 0.2 graden, wat redelijk netjes is.
achter zit er nog een verschil in van 1 hele graad die niet te corrigeren is helaas... maar de auto spoort weer goed, ik heb weer al mn vermogen tot mn beschikking. eerst stonden de wielen een beetje uit elkaar (-1.5 en +0.7), dus het is al beter.
helaas waren de bandjes iets duurder dan dat er nog op mn rekening staat, dus dat moet heel fftjes wachten.
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Dropjeslover

en weet een update, pakketje ontvangen van cargoods.nl

volgens mij deze set:
http://www.mbcarparts.com/?page=catalog&view=product&product_id=184
maar ik had nog wat vraagjes er over...

is het mogelijk om op de nx ook de ruiten aan te sturen? aangezien deze alleen bewegen als het contact aan is. plus dat de bestuurdersruit wel op 1 puls aangestuurd kan worden, maar de bijrijderskant niet (en de ruit volgens mij niet binnen 3.5 sec dicht is).
welke draden moet ik trouwens hebben en hoe kan ik deze het beste monteren? ik ben niet echt goed in solderen en moet dan morgenochtend ofzo wat van die knijpdingen (2 zijdige kabeloogjes) halen. maar tegelijkertijd wil ik niet te veel kabels doorknippen...

ik kan helaas even niet een foto van het schema uploaden, maar van het kastje komt af:
naar de CV:
oranje
wit
geel
oranje/zwart
wit/zwart
geel/zwart

naar de knipperlichten: bruin
naar de raam omhoog doener: rood (klein)
naar de aarde: zwart
naar de accu: rood.

welke moet nu waar naartoe, en waar vind ik de aansluitingen van de CV in de auto?

Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

dannydehaan

De NX is op de ruiten aan te sturen, heb het toevallig zondag gezien bij jeroen (SR20DE) Moet je hem anders ff een pm sturen.
Citeer
Danny weet nog wel een goed(koop) spuitadresje :D
Citaat van: Mojo op 18 sep 2009 - 22:09
Deze kan je geloof ik ook wel toevoegen:

"Danny weet nog wel een goed(kope) (EDIT: (Onafhankelijke)) schade-expert!"

:P

Dropjeslover

Helaas weet jeroen niet precies hoe het aangesloten is, aangezien het al zo zat toen hij hem kocht.
ik ben vandaag begonnen aan het installeren van de unit, alles er af gepakt enzo. maar nu zou ik hem graag willen monteren op de centrale vergendelingsunit, omdat anders de kabels te lang worden en ik alles door de slang bij de deur moet gaan prutsen (en deze zit best rot achter je zekeringkast).

mijn vraag nu: waar zit de CV unit/kast ergens? (foto?)

probleempje twee is dat ik de ramen ook automatisch omhoog wil laten doen. maar van het bedieninspaneel komen een hele hoop kabels, dus welke moet ik hebben? en hoe sluit ik het aan zodat wanneer ik het ene raam open doe het andere ook mee gaat (aangezien ik de kabel zou moeten spitsen voor de twee ramen te bedienen en splitsen is eigenlijk ook doorlussen).?

DJ Ramonski

Automatisch de ramen omhoog laten gaan...als je weet hoe dat gaat, mag je mij daar ook bij helpen ;)
Als je dat zou willen uiteraard :P
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Dropjeslover

Citaat van: DJ Ramonski op 18 mei 2008 - 17:53
Automatisch de ramen omhoog laten gaan...als je weet hoe dat gaat, mag je mij daar ook bij helpen ;)
Als je dat zou willen uiteraard :P
tuurlijk laat ik dat weten, als ik het uitgevolged krijg.

ik ben net achter iets vreemds gekomen. er lopen vanaf de (originele) CV motor in de deurkant maar 2 kabeltjes naar de kabelboom, een zwarte en een groen-zwarte. de tekeningen die bij de set zaten tonen meerdere kabels, waaronder sowieso 1 voor open en 1 voor dicht. die kabels moet ik hebben. vanaf het slotmechanisme zie en voel ik geen kabels lopen om eerlijk te zijn. kan je de metalen plaat waar het plastic folie op geplakt zit verwijderen? voorzover ik kon zien niet namelijk, maar zou t wel makkelijker maken.

ook in de werkplaatshandleiding kan ik niets vinden, enkel het knipperlichtrelais heb ik gevonden...
de bekabeling zoals ie daar in staat kom ik niet echt wijs uit, er staan enkel stekkers bij, maar niet echt wat ze doen en nog belangrijker, welke kleuren en functies de kabels hebben :(

wie o wie weet het?

mathijs

Ik zou Jan (murcielaygo) een pm-tje doen. Die is wel van de Elektronica!

Dropjeslover

heb even voor de duidelijkheid en voor eventueel anderen na mij een apart topic hiervoor aangemaakt:
http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=819.msg26349

lijkt me handiger om daar verder te praten hierover. hier mogen jullie alleen mijn autootje adoreren en zeggen hoe mooi dat ie wel niet is  8)

Dropjeslover

iets nieuws gevonden:

en tsja, wat is het...
een omvormer voor 3x220V naar 3x380V te maken :D

waar ga ik het voor gebruiken?
euhm....

waarom heb ik het?
werd weggegooid op mn stagebedrijf (bij t oud ijzer) en mn pa heeft keramische kookplaten gehad, hoogstwaarschijnlijk 3x220V, of krachtstroom (380V) maar dat weet ik niet meer zeker.

wat ga ik er op aansluiten?
hopelijk een MIG/MAG lasapparaat (nog aan te schaffen)

Specs?
euhm....
Wilhelm Berg VDE, type DSG
220V @ 7.9A in
380V @ 4.5A uit
3000 kVA
gewicht: ik gok iets van 20kg aan koper en wat staalplaatjes om het veld te geleiden.

als iemand hier meer van weet (hoeveel zo'n ding waard is bijv.) laat t me weten :)

sander_100nx

koper doet het momenteel goed voor de kiloprijs :P

iets van 3 euro gloof ik de kilo :P

Dropjeslover

maar liever de prijs voor wat het als geheel/ding waard is (het feit dat t een omvormer is) ;)

dat koper 3 euro de kilo doet wist ik al. hmmmm, dan is t al minimaal 60 euro :P

nissanpower

prijs is juist laag,vorig jaar was t nog 5euro per kilo
kawasaki zx7r

zxr-club.nl

DJ Ramonski

Pinkpop petjes :D

Nog 1 weekje ;) Blijven jullie op de camping?
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Dropjeslover

Citaat van: DJ Ramonski op 23 mei 2008 - 15:37
Pinkpop petjes :D

Nog 1 weekje ;) Blijven jullie op de camping?
duh, ergens rond half 7 bij de hoofdingang en de A camping :P

Dropjeslover

nieuwe goodie :D :D :D

nieuwe bandjes :P

Gislaved 195-60-14 achter er op laten leggen, k werd gek van t om de week lucht te moeten gaan tanken. is ietsje hoger en breder dan wat er standaard op ligt achter, maar achter maakt dat niet uit voor de km-teller en t staat ietsje breder :)
aardige bandenboer, bijna 50% korting gekregen :P
maar k ben ook trouwe klant, al 6 nieuwe banden en 3x uitlijnen gedaan daar in ~ 15 maanden.