Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

Dropjeslover

Remmen ontlucht, blijkt bij het remleiding-remslang knelkoppelingnippeltje een lek te zitten.
Bij het losmaken van het remventiel (boutje zat _muur_ vast) is de leiding/koppeling beschadig :-X
Moet dus een nieuwe koppeling op de stalen remleiding gezet worden...

Morgen even naar een garage bellen die ik vertrouw en kijken of ik de auto na werktijd eens langs kan brengen (sleutels + papieren in brievenbus). Dat ze er een nieuwe koppeling op zetten en hem dan ook APK keuren.
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Dropjeslover

Oeh, al heel lang geen updatje gegeven hier zie ik.

Nou, ze hebben een nieuw stuk remleiding gemaakt, dus de remmen doen het gewoon weer.
Wel vonden ze bij die garage de gaten in de wielkast (ter hoogte van het lastafhankelijk remventiel) te groot voor de APK, zou 1 lamp het niet doen (doet het thuis wel), sist de uitlaat nog ergens en is de ABS toch echt een probleem.

Afgelopen week een nieuwe einddemper (met rechte flens!) en epoxy-hars besteld.
Dan is in ieder geval de uitlaat weer geheel gasdicht en zijn de roestgaten dicht met hars + koolstofvezel matjes (heb nog 25m daar van liggen). In een later stadium wordt dat wel gelast, als de hele auto bijgelast zal worden.

ABS ga ik toch maar aan de straat uitbouwen denk ik, gewoon de stuurbekrachtigingsslang los, paar bouten van de pomp los en hij komt er uit schijnt. Je hoeft niet eens de overgebleven remleidingen te verwijderen... Als dit toch zou moeten, koop ik wat leiding + koppelingetjes + tooltje en maak ik zelf wel een stuk passend leiding.

Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

SR20DE

met de abs kijken ze alleen maar of t lampje oplicht als je t contact aan zet hoorde ik

of testen ze t ook op de rollerbank?

bij t eerste is t heel makkelijk namelijk:
zekering van abs eruit en t abs lampje doorverbinden met je olie lampje ;)
alleen ff zorgen dan je geen sluiting gaat maken van abs en olie lampje

nu licht je abs lampje gewoon op en je abs werkt niet meer. dus kan je op een later stadium t uitbouwen of t probleem zoeken

maar heb je nog geen boetes gehad omdat ie zolang al uit de apk is?

Rik

Precies zoals SR20DE het zegt. Hoe moielijk kan het zijn. Tis 20 min werk om je lampje door te verbinden, en dan heb je wel een verse APK.
500SEL

Dropjeslover

Citaat van: SR20DE op 23 jun 2011 - 17:01
met de abs kijken ze alleen maar of t lampje oplicht als je t contact aan zet hoorde ik

of testen ze t ook op de rollerbank?

bij t eerste is t heel makkelijk namelijk:
zekering van abs eruit en t abs lampje doorverbinden met je olie lampje ;)
alleen ff zorgen dan je geen sluiting gaat maken van abs en olie lampje

nu licht je abs lampje gewoon op en je abs werkt niet meer. dus kan je op een later stadium t uitbouwen of t probleem zoeken

maar heb je nog geen boetes gehad omdat ie zolang al uit de apk is?

Moah, ik wil kabelbomen zo veel mogelijk intact laten... En sowieso erg slecht ben in kabeltjes doorverbinden en dergelijke, allemaal te dun en/of te kort daar voor mij.

Ze testen alleen of het lampje brand bij contact en uit gaat na starten.

Eerste boete is indd binnen, €105 (moah, €35/mnd, valt wel mee)

Maar er zijn meerdere APK afkeurpuntjes he, niet alleen de ABS. Die roestplekjes zijn net zo irritant, alsmede een lekkende uitlaat. Maar daarvoor heb ik nu spulletjes:

Doosje in mn (short)lease autootje (ook nieuw btw):

Met daar in:

Mooie tip, niet verwacht:

En voor wat roesplekjes:

(samen met wat koolstofvezel weefsel dat ik hier al tijden heb liggen)

DJ Ramonski

Dus om hem door de APK te krijgen hoef je alleen nog even het ABS te fixen? (Na de behandeling met dat spul en uitlaat?)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Dropjeslover

Yep, en volgens het werkplaatshandboek kan ik gewoon de pomp er uit trekken en overig verdeelblok (tussen de kleppen van het systeem) en leidingwerk laten zitten. Dan kan ik de motor starten om te kijken of het niet toch misschien lekt, en als het wel lekt moet ik gewoon de overige leidingen er uit trekken en zelf een stukje leiding maken van/naar de remverdeler (over de 4 wielen, gescheiden systeem enzo).

Oh, en het schakelaartje van de koplampverstelling er uit wippen.
Een garage vond een een rubber ergens links achter APK afkeur, de ander niet, dus daar weet ik niet wat ik mee doe, of gewoon ff voor een paar euro laat fixen bij de garage zelf.

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Marous

ooooooooooooooooooooh, dus nog even, en je kunt er weer een jaar tegenaan ;)
~I'm in love with my car~

patrick100nx

wat een MEGA doos voor alleen een eindemper ;D ;D, voor de rest, succes hopelijk kom je er de volgende keer doorheen

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Dropjeslover

Updatje:

roestgaten in wielkasten:
Links

Rechts

En daarvoor hebben we:

Epoxyhars + harder

Samen met wat koolstofvezel mat dat ik nog heb liggen leidt dat tot:

Ik heb ook wat hars gesmeerd op een aantal roestplekken aan de buitenkant, zodat ik dat een andere keer kan opschuren en bijspuiten met een spuitbusje, aangezien het budget voor een custompainter aan het werk te zetten niet voorhanden is op dit moment. Wel handig, epoxyhars is helder en zeer krasvast, dus valt het niet zo op dat ik het er op gesmeerd heb :)

En ondertussen even de uitlaat vervangen, oud vs nieuw:

Heb wel het idee dat de nieuwe ~10mm korter is dan origineel, maar daar heb je ophangrubbers voor op dat te compenseren :P

Rik

Ontzettend jammer van die matten die erin zijn gezet.
Wat een gepruts. Doe het dan NIET.

Sorry dat ik het zeg maar wat zonde van tijd en geld.
500SEL

richardwbb

Dat was een dragend deel dat nu nog harder door gaat met rotten. Je kunt roest niet afplakken.

Mocht je nu de auto verkopen heeft die 2 verborgen gebreken.

Als ze er bij de APK achter komen vinden ze het echt niet tof wat je doet.

Het hoeft allemaal niet duur te zijn, dat zou je inmiddels toch wel moeten weten?

Die oude demper las je zo dicht en met dat geld had je een lasser kunnen betalen.

Dropjeslover

Lassen van beide plekken komt neer op zeker €200, los van de andere APK dingen.
Die oude demper was lek in het midden van de demper zelf, de schotten waren los, de flens krom en bij het oppakken scheurde de helft van de buis naar de demper af. Die was echt _niet_ meer te redden :P

Die puntjes ga ik zelf gewoon bijlassen, ik weet donders goed dat het een prutreparatie is en dat het de roest niet tegen houdt.

Groot punt dat jullie lijken te vergeten is dat de APK al 4 maanden verlopen is, ik mag er domweg niet in rijden. Alleen naar het dichtstbijzijnde APK keuringsstation, waar de benodigde reparaties erg duur uit zouden gaan vallen.

Gaat er om dat het dicht is voor de APK, daarna rij ik hem naar mn werk en las ik hem zelf in een avondje goed dicht, kan ik mooi op die delen oefenen voor andere, zichtbare plaatdelen.