Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Dropjeslover

Citaat van: richardwbb op 12 mrt 2011 - 23:19

Zoiets gaat het ook worden, maar eerst moet ie gelast worden. Dat alleen al is €1200 euro...

Weet iemand een schuur met lasapparaat in Utrecht?
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Jeroen330

Zeg, als je de wielkasten + dorpels allemaal roestvrij laat maken is dat bij onze clubsponsor 500 euro incl garantie en behandeling.. Wielkastranden en overige plekjes is natuurlijk wel een ding, daarvoor moet je een prijsopgave laten maken

Je zou ff contact met staartbek kunnen opnemen?
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Dropjeslover

Citaat van: Jeroen330 op 13 mrt 2011 - 12:06
Zeg, als je de wielkasten + dorpels allemaal roestvrij laat maken is dat bij onze clubsponsor 500 euro incl garantie en behandeling.. Wielkastranden en overige plekjes is natuurlijk wel een ding, daarvoor moet je een prijsopgave laten maken

Je zou ff contact met staartbek kunnen opnemen?
Al gedaan, en zo kom ik ook aan deze prijzen ;)
€1100 excl leden korting en BTW aan plaatwerk. Dit is voor oa de:
A en B stijlen
achter ruitenwisser verwijderen (roestbobbels)
Antennegat goed afwerken (plamuur is gebarsten/lijntjes zichtbaar)
Achterbumper weer netjes maken en deukje bij achterlicht
roest bij achterste wielkastranden

Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Dropjeslover

Boomshackalaka  ;D

Verlichting alle lampjes gewoon maar ff vervangen en prompt werkt alles weer (voor hoe lang...) ;D

De pakking die ik een tijd geleden voor de uitlaat had gemaakt was een beetje weg gebrand:

Dus die er maar weer tussen uit gevist, waarbij natuurlijk meteen een boutje brak. Gamma to the rescue, nieuwe boutjes, gungum er tussen, aandraaien en nu een dagje laten drogen. Begint routine te worden ondertussen (al 4x de afgelopen 2 jaar...).

En de ABS computer er uit gesloopt ;D
Kwartiertje werk ofzo, had ik veeeeeeel eerder moeten doen. En bij contact geven blijft het ABS-waarschuwingslampje nu ook uit :)

Daar zit ie:

En 6 boutjes later is ie er uit:

Stekker zit met een soort mega-klip vast en is zo los.
5 minuutjes later heb je alle onderdelen weer vast zitten.

Gungum laten drogen tot morgen en dan op APK. Duimen!!!

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Dropjeslover

Nou, een hele lijst aan dingen:

• ABS afkeur. Zolang de sensoren en pomp er nog in zitten moet het ABS lampje branden en uit gaan. Oplossing is om het engine-check lampje door te lussen in de kabelboom. Of dus echt alles verwijderen (veeeeel werk).
  • 1 gescheurde aandrijfas-hoes (links, buitenste hoes, in principe zo vervangen)
  • 50% remverschil achter. Last afhankelijke remventielen verwijderen.
  • Beschadigde remleiding rechts voor (tegen het wiel aangekomen icm k-sport schroefset). Moet vervangen worden.
  • Gaatje in achterste uitlaatdemper (dicht prutten met gungum)
  • Reflectoren in koplampen zitten te los. Geen idee hoe je die weer vast kan krijgen...
  • Vering is te stug (al 3 jaar geen problemen mee gehad, maargoed)

Echte punten zijn dus de ABS (APK keurder vinden die het geen afkeur vind), het remdrukverschil en remslang en de koplampreflectoren.

Remslangen rondom heb ik liggen, incl revisiesets voor alle klauwen. Maar bij gebrek aan een klusplek ivm de olie er nooit aan begonnen (en problemen met de slotted remschijven achter).

Dropjeslover

Remslangen besteld, ashoes is op voorraad, GunGum heb ik zelf wel en ik demonteer de ABS sensoren voor zover mogelijk is binnen een uurtje.

Vrijdag klusdag.

Evil 100nx

Het remverschil kan ook aan de blokjes liggen ?
SR20DE+T 25
3 inch uitlaat
Jwt ecu
370cc injectoren
Veerpootbrug voor+achter
Whiteline Stab. achter
40/30 verlaagd Tein SS

Dropjeslover

Geen 50%...
Terwijl die lastafhankelijke remventielen (twin load sensing valves) bekend staan om het veroorzaken van een remdrukverschil bij de achterste wielen...

Aansluitingen van mn HEL remslangen blijken het zelfde te zijn, bestelling afgezegd, stuk van het WPH uitgeprint omrent het reviseren van de remklauwen.
Veel van de werkzaamheden kan ik gewoon op de grond op bokken uitvoeren, geen brug nodig. Dat scheelt ook al :)

Rik

Voor het laswerk, kun je ook bij mij terecht en ik reken echt geen 1200 euro.
Ik denk dat je voor een 3e bij mij klaar bent. ;)

Dus als je interesse hebt dan hoor ik dat wel.
500SEL

Dropjeslover

Hee Rik, dat zou tof zijn.

Goed nieuws (voor de auto), ik ga niet een half jaar naar australië, dus hij kan nog even in bezit blijven.

2x slecht nieuws, ik krijg over een paar weken een auto van de zaak in ruil voor mijnder salaris, dus dan moet ie wel weg..
En het boutje van de knelkoppeling rechts achter zit zo idioot vast dat ie niet los wil, zelfs niet met warm stoken en griptang er op. Meet een beetje pech dus een nieuw stuk leiding er onder hangen. En omdat ik dat allemaal niet kan dus bij de garage (boutje los proberen te maken was ook bij de garage). Bespaard op remslangen, maar nu richting de 3 uur garage-werk...

Maar de ashoes en overige remslangen zijn vervangen en de uitlaat dicht met zo'n lang stuk blik en slangklem :)

haagshopje

Sorry dat ik het zeg droppie maar eigenlijk lees in geen slecht nieuws hoor.. In jou geval Voor iemand met veel geld nood is het tog lekker dat je auto krijgt van de zaak heb je niet alle kosten aan een auto zoals je nu heb dus uit eindelijk bespaar je een hoop .. En mischien moet je gewoon de knoop is doorhakke moest ik ook met mijn nx toen der tijd want op een gegeven ogenblik gaat alles na de klote.. en moet eerlijk zeggen en er nog geen dag spijt van gehad dat ik hem na de sloop heb gebracht;)

Dropjeslover

Auto opgehaald, hebben ze de remmen niet ontlucht volgens mij. Potje is vol, maar bij het remmen kan je de eerste keer het pedaal helemaal induwen (en op het einde pas remdruk) en pas bij 3x pompen heb je een beetje remdruk op het niveau dat ik gewend ben.

volgende week maar even zelf ontluchten met een fietsbandventieltje en stukje slang...