Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

Dropjeslover

Het gekke is, er zit geen koper in die licht blauwe (doorgeknipte) kabel, dacht ik te zien.
en de vorige (min of meer) werkende aansteker zat het zelfde vast, rood aan het dopje/onderkant van de aansteker, de oranje kabel aan dr mantel.
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

grover

Wat betreft dat tooltje voor het remmen ontluchten, daar kun je je geld op besparen.
Doe net zoals pietjuh, een stukje doorzichtige slang van de juiste diameter(moet passen op je ontluchtingsventiel)
Ik heb hierzelf een stukje slang gebruikt van een zuurstofpomp van een aquarium, met aan het eind een fietsventiel. Deze druk je gewoon in de slang.
Klaar is je tooltje en kost nagenoeg niets.
Mocht de slang of het ventiel het ooit begeven, dan vervang je dit door een ander. Kost immers noppes!

Dropjeslover

Weer ff aan het klussen geweest, de v-snaren vervangen.
Mijn god wat een kutklus bij een GTI zeg :|

De dynamo-snaar vervangen is een fluitje van een cent, maar de stuurbekrachtiging/waterpomp...
De spanner van deze snaar zit namelijk precies zo dicht tegen de ABS-pomp aan dat je er geen ratel tussen kan krijgen, en tussen het spanblokje (waar de schroefdraad van de spanner in gaat), precies het zelfde. En bij beiden kan je maximaal 1/8e slag maken, waardoor je dus echt lang bezig bent met een je 12er ringsleutel (ik wil ringsleutel-ratels!!!!). Daarnaast is de vsnaar breder als de ruimte tussen de poelie en de schokbreker-toren, dus dat is ook een hoooop gekloot om de snaar er tussenuit te krijgen (trekken) en er weer tussen te krijgen (friemelen, duwen/slaan met een ratel-verlengstuk).

Om vervolgens het boutje van die spanner weer niet in het boutgat te krijgen, want je ziet geen fuck (er gaat een stuurbekrachtigings-olie-slang overheen) en als ie in het gaatje lijkt te zitten ben ik ruim een uur aan het vastdraaien geweest (met 1/8e slag per keer) en nog heeft ie geen draad gepakt.

Nu is het te donker, morgen verder prutsen, want zonder stuurbekrachtiging kan k wel rijden, zonder waterpomp niet.

Oh, en het was/is echt nodig, check:

Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Dropjeslover

Nu nog het laatste k*tboutje. En remmen reviseren. Hint @ Jeroen ;)

richardwbb

Ja dat is niet zo fijn, snaren vervangen. Ik heb die van de stuurbekrachtiging nu al een half jaar in me schuur liggen :P

Ik zeg, goed bezig :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Dropjeslover

Yeah baby, na nogmaals een uurtje aan het boutje prutsen eindelijk succes.
Houdertje goed om dubbel checken, vinger om de bout er in te drukken en met een steeksleutel hem een paar keer rond draaien totdat ie pakt was de sleutel. En het stuurbekrachtigings-vloeistof-potje ietsje verplaatsen voor die 2cm meer ruimte.

Dit was de missie/uitleg:

Dit was de realiteit:

Motor snort weer iets lekkerder leek het, riemen lopen lekker en stil :)

Overigens is mn stuurbekrachtigingsvloeistof erg laag, als in, raakt net het minimum-niveau van het meetlatje in het potje. Is dat erg en zoja, waar kan je de ontbrekende 20ml krijgen zonder gelijk een liter te moeten kopen? Of is het ook verstandig/handig/eenvoudig om gewoon de hele vloeistof te vervangen (en hoe moet dat / waar zit de drain?

Ook zag ik dat mn banden redelijk ver op aan het gaan zijn, na zo'n 20k km in totaal (onder 2 auto's). Nu wil ik al een tijdje winterbanden op mn 14" GTI velgjes en een setje 16" velgjes voor in de zomer. Maar wat zijn goede, betaalbare winterbanden voor een 100nx? Betaalbaar als in max 150 incl montage + balanceren zegmaar. Heb nog geen ervaring met autobandenmarkt.nl of wat een goede review-site is...

Zeurdoos

€150,- met montage :o dat is wel heel erg goed koop ::) ben benieuwd wat voor merk je dan der onder gaat zetten ;)

Dropjeslover

Citaat van: Zeurdoos op 14 nov 2010 - 14:32
€150,- met montage :o dat is wel heel erg goed koop ::) ben benieuwd wat voor merk je dan der onder gaat zetten ;)
K zoek dus ook nog een merk, iemand tips? Geen idee wat monteren kost, maar de beste winterbanden kosten bij autobandenmarkt ~75 euro, wat t totaal nogal prijzig maakt voor die 3 maanden per jaar dat je ze nodig hebt.
Nu heb k all-seasons er onder liggen, maar de voorste banden zijn redelijk op ondertussen, k zat te denken die 2 te vervangen door winterbandjes (voor ~150 max dus). Ff vergeten te zeggen, maar 2 bandjes. Of is dat ten strengste af te raden, alleen winterbanden voor?
Die slijten het hardst, bepalen waar je heen gaat, dragen het meeste gewicht en remmen het hardst.

Zeurdoos

Uh ja wrm zou je met maar 2 winterbanden rijden dit heeft totaal geen nut en als je dan in duitsland komt krijg je als nog een boete ::)

En zoals iedereen weet moeten je beste banden ALTIJD achterliggen ::) (zie ANWB voor info)

Ginko

Ik zat van de week te kijken via google voor winterbanden en ik zag ze vanaf 50 euro.. maar dat was voor mijn bandenmaat  195/50r15

maar ik denk inderdaad dat je met €150 budget hard moet gaan zoeken...

laat het wel even weten als je iemand heb gevonden voor die prijs,  ik moet ook nog :P

richardwbb

Ik heb ook ff zitten speuren op Marktplaats, Continental TS800 195/50/15 nieuwe 70 euro. Op Autobandenmarkt is die 93,30.

In 175/65/14 staat er ook op MP, 54 euro. Op autobandenmarkt staat die dan net niet maar wel 2 gelijkende, de ene 77,40 en de andere 105,30.

http://link.marktplaats.nl/355945748

Ik redeneer dan dat als die 93,30 moet kosten, het wel een goede is ook dan. Ik vind die autobandentests maar moeilijk te lezen (autobandentest.com) en http://tyretest.com/ gaat nog even verder, is uitgebreider maar daar kom je nogal veel banden tegen welke in Nederland niet leverbaar zijn en al helemaal niet voor die prijs met die prestaties...
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

patrick100nx

Zow :o die riemen waren aan vervanging toe, goed timing man! netjes weer zo..

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Dropjeslover

Tijd voor een afspraakje met Dirk voor zijn antraciete achterklep en RVS uitlaat. Nu nog een weekend wanneer we beiden kunnen...

Dropjeslover

De antraciete klep is n beetje kwijt en de uitlaat is geen 2,5", eerder 1,75" en ook nogal beroest...

Dus heeft Dirk aangeboden een uitlaat in elkaar te lassen voor me, wel van gewoon staal, maar tegen een erg leuk prijsje :)
Het meeste rvs dat je tegen komt is toch ss 304, dat roest ook gewoon als het als uitlaat gebruikt wordt. En zijn het niet je pijpen, dan zijn het de dempers wel die rotten.
En misschien dan ook gelijk mijn eigen klep ff bijlassen, ofwel de ruitenwisser verwijderen.

Vanavond ff de dempers uitzoeken op ebay :)