Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Hmm, nou als ik nu ga zeggen dat ik de koppeling bij mij na het stellen zowat door de bodem moet trappen om er achter te komen dat hij dan alsnog netwelniet grijpt of gewoon ff in zn 1 en laten opkomen of soms toch met een chrglknklak in de achteruit krijgen (en dat nog met afgekoelde motor op mijn redelijk niet gestelde stationair door KwikFit, geeft u de sleutel maar, wat duurde dat lang zeg, maakte wel een hoop duidelijk)

Maar synchro's lijken even nodig te hebben te gaan liggen of ze gaan niet liggen dat ken ook. Zo had ik ook een motorsteun die ingereden moest worden, 1 grote dikke knal na nog geen 2 meter achteruitrijden uit de garage, motorsteunbalk metaal moest centimeter opgerekt worden bij montage nieuwe steun en lekker dichtgejast met de slagmoersleutel, leek wat verwrongen daar of zo :P)

Edit, ik zou eigenlijk dus even het stationair moeten gaan stellen en de koppeling tikkie aantrekken en dan is dat ook weer goed en dan weer kijken naar die synchro's, aan de nieuwe bakolie kan het echt niet liggen.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Dropjeslover

Citaat van: Mojo op 06 apr 2010 - 15:15
Heb ik ook wel eens last van hoor, dan zitten de tandwielen net met de tanden tegenover elkaar. En dan kan je dat oplossen door óf de koppeling op te laten komen zodat de tanden iets draaien, óf terug naar neutraal en opnieuw de koppeling intrappen.
Ik heb daar 10 minuten koppeling op laten komen (geheel en half) en zonder problemen in andere versnellingen gezet en de neutraal. Heel vaag... Toen ik hem ietsje naar achteren liet rollen en in de 1 weg wilde rijden/draaien ging dat gewoon, daarna kunstje nog eens tot ik met mn band in de goot zat van het parkeervak en toen kon ik hem gewoon weer in z'n achteruit zetten.
Citeer
Maak je trouwens nog even dat geld over?
Vanmiddag! :)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Dropjeslover

Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

100nx driver

nette Enkei wielen maar ga je zo ook kopen ?

Dropjeslover

Ik zit al sinds Need For Speed Underground 2 te azen op dit soort velgjes. Ooit komen ze!
En van Piet moet ik grotere velgen monteren, dusja :P

DJ Ramonski

Leuke wielen idd :) Zou je trouwens niet eerst kijken dat je de NX weer op orde krijgt voordat je hier aan begint? :P
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Dropjeslover

Joah, op een dag.
Net even een nieuw el-cheapo radiootje besteld bij Rondevries, een caliber MCD 265. 75 euro incl verzenden. Omdat mn huidige radio het echt aan het begeven is, losse contacten van het afneembaar front en de USB aansluiting is ook zo gaar dat ik er geen sticks meer in kan doen zonder de radio te laten crashen...

Over een tijdje komt er wel wat fatsoenlijks in.

Gouke

hee dropjes lover

in je starttopic lees ik iets over een vrrrrt geluidje bij de koppeling.
bedoel je dit als je hem heeel lichtjes intrapt?

ik voel dan namelijk ook iets vrrrrrt-en bij mijn koppeling (gti)

wat was dit euvel en hoe heb jij dit opgelost/ is het schadelijk?

gouke
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Dropjeslover

het leek alsof de koppeling net niet helemaal op kwam en de tandwielen van de versnellingsbak nog (ongelijk) ronddraaiden. Nooit uitgevonden wat t was, maar werd wel minder met een nieuwe koppelingskabel.
Helaas heb ik deze auto ook niet meer, dat was mn 1991 zwarte...

Gouke

ow oke. dat is denk ik iets anders dan ik heb.

nieuwigheid ;D
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Dropjeslover

Net afgehaald op het postkantoor en ingebouwd, ter vervanging van mijn lifetec autoradio:

Best rustig, niet te veel knopjes en eenvoudig 1 kleurtje. USB en SD kaartjes (eis) en goedkoop (70€, eis). Geluid klinkt ook nog redelijk goed, net ff in de stilstaande auto getest. Maar ik heb dan ook 1 caliber versterkertje en 1 caliber subwoofer :')

Zodra ik geld heb komt er beter spul in!!!

richardwbb

Lifetec... Nou dan is dit zelfs nog een terechte upgrade ook :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

100nx_power

Mooie radio, 4x75W is wel netjes  :)

Dropjeslover

Citaat van: 100nx_power op 22 apr 2010 - 11:31
Mooie radio, 4x75W is wel netjes  :)
meuh, dat is 4x75W max enzo, zal wel rond de 20RMS zijn. En de handel is toch aangesloten op een versterker, dus dat boeit niet.

Net van saili_gogo de voorste veerpootbrug en Megan RVS header overgenomen, eens kijken wanneer dat spul hier is. Kan de katvervanger die ik al 1,5 jaar heb er ook eindelijk eens onder :P
Dan nog alleen maar de rest van de uitlaat laten maken in RVS, want die lekt een beetje bij de flenzen en mag dan ook wel eens naar 2,25" of 2,5" :)

Dropjeslover

Whoeii, groot pakket binnen gekregen uit België!

En bij Jeroen 330 Minitex blokken en een leuk setje slotted schijven besteld. Dat optische kan uitgesteld worden, eerst de belangrijke, echt leuke dingen!