Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

Dropjeslover

Citaat van: Zeurdoos op 06 apr 2008 - 22:36
Zit er netjes uit hoor kerel ;)
is je standaard post hier als iemand iets nieuws gedaan heeft volgens mij :P

iemand een tip hoe ik die bumper bij kan werken, of hoe het komt dat ie zo vreemd zit? het is wel een GTI wat ik heb, had die niet een ietsje andere bumper?
en hoe ik het kan oplossen. een bak plamuur kan natuurlijk, maar heeft niet de voorkeur. een paar bussen zwarte afdichtingskit geeft kleurverschil...
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Dropjeslover

en vandaag de kleppendeksel gespoten.

zoals ie was:

deksel er af, en gelijk ivm tikkend geluidje bij koude motor gelijk ff de nokken bekeken. iemand had me namelijk eens gezegd dat een P10 SR20DE wel eens versleten nokken wil hebben die koud gaan tikken, maar bij mij lijken ze allemaal puntgaaf. wel zijn er sporen dat de deksel er eerder af is geweest, oa een kapot rubberen ringetje en oude (vloeibare) pakking. bij het loshalen is 1 rubberen ring deels gesneuveld, dus ik moet 2 nieuwe gaan halen (à 6 euro/stuk...)

deksel zwart gespoten, letters opgeschuurd, de metalen ringetjes die over de rubberen ringen zitten ook mee gespoten en het olievatje boven aan de motor. hier bladderde de verf van af...
helaas lukte me het opschuren van de letters niet echt super goed (krasjes in het zwart...) en heb ik het geprobeerd weer opnieuw te spuiten en de nog natte verf weg te poetsen. helaas werd dit ook niet echt mooi bij de twincam 16 valve letters... nog iets op verzinnen...

en toen bleek tot mijn grote schrik:

de originele busboutjes zijn langer dan mijn M6x20 RVS imbusjes  :-X en ik had er maar 12 ipv 13 die nodig zijn...
dus de originele boutjes er in laten zitten en ook de originele moertjes er op gedraaid. bij het vastdraaien leken er een redelijk aantal niet goed vast te willen gaan zitten, redelijk dolgedraaid :-X

en zo ziet t nu uit:

nog te doen om dit projectje te laten slagen:
bijspuiten deksel
goede imbusjes er in, of mooie RVS moertjes

helaas bleek bij het wegrijden het tikken te zijn verergerd en lijkt nogsteeds van onder de kleppendeksel te komen :-X
en ook na een stuk naar huis rijden bleven ze tikken, mn motortje klinkt echt niet goed :(

donderdag naar n vriend van me, de thermostaat en koppelingskabel vervangen (eindelijk).
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Zeurdoos

Ziet er toch goed uit suc6 met het getik ;)

DonJunior

Citaat van: Zeurdoos op 08 apr 2008 - 23:59
Ziet er toch goed uit suc6 met het getik ;)

Ben ik het niet helemaal mee eens..
Ik zou inderdaad al wat je zelf aangeeft.. gewoon de deksel opnieuw spuiten.. want juist bij die letters is het niet zo heel netjes..

dopey

wou 't eigenlijk niet zeggen nee.. maar netjes is anders.. gewoon nog keertje overnieuw doen... en sterkte met 't tikken man...
Aint nothin sweeter than a one liter

Dropjeslover

iemand n ideetje hoe ik de letters "blank" kan houden, zonder kans op de rest te beschadigen?

dopey

nu blank maken.. dan goed aftapen dan opnieuw spuiten

Zeurdoos

Dropjeslover

Citaat van: Zeurdoos op 09 apr 2008 - 00:13
Na der hand afscheuren ??
had k gedaan, zelfs goed opgelet dat alleen het deel van het schuurpapier dat moet schuren de letters raakt en nog krassen gekregen (klein beetje loshangend papier, geen druk er op, er langs, hoppa, krasjes)

Citaat van: dopey op 09 apr 2008 - 00:13
nu blank maken.. dan goed aftapen dan opnieuw spuiten
aftapen? je bedoelt tape in de vorm van de letters er overheen doen? maar dan komt er geen verf in de holtes van de letters (bijv. van de a). of nu helemaal opschuren, er tape overheen doen aangezien er toch al zwarte verf in de holtes zit en dan bijspuiten?

dopey

gaten kan je met penseeltje wel opvullen toch

xaveN

je hebt ook een soort lakstift dat ook tegen de hitte kan, kan je hem naderhand weer wit maken is miss wat makkelijker lijkt mij ;D

sander_100nx

Opnieuw spuiten en dan heel even de vlakschuurmachine erop(is het zo blank)

Zoiezo niet met de hand, want dan mislukt het denk ik weer ;)

Succes met het tikken

chefke

heej een een zwarte kleppen deksel hoort eigenlijk alleen op een blacktop (lowport)SR20DE in die ligt alleen in de primera GT  ;)

Dat getik wat je hoort is waarschijnlijk een hydralische stoter(s) die nog te weinig olie krijgt bij een koude motor(olie is wat dikker dan).

Dit kan een kanaaltje zijn wat een beetje verstopt is of iets kan niet zoveel kwaad als het maar wegaat bij een warm motor. (oeps lees net dat het dus niet weggaat dan is er iets niet helemaal oke wat voor een olie heb je erin ziten ? 10W40 ? )

Dropjeslover

Citaat van: chefke op 09 apr 2008 - 10:30
heej een een zwarte kleppen deksel hoort eigenlijk alleen op een blacktop (lowport)SR20DE in die ligt alleen in de primera GT  ;)

Dat getik wat je hoort is waarschijnlijk een hydralische stoter(s) die nog te weinig olie krijgt bij een koude motor(olie is wat dikker dan).

Dit kan een kanaaltje zijn wat een beetje verstopt is of iets kan niet zoveel kwaad als het maar wegaat bij een warm motor. (oeps lees net dat het dus niet weggaat dan is er iets niet helemaal oke wat voor een olie heb je erin ziten ? 10W40 ? )

hmmm, de vorige motor die er in lag had alleen zwart bij de bougie-gaten. maar dat is dacht ik bij alle 100nx gti SR20DE's zo.

op mn werk hoorde k ook al wat over een hydraulische klepstoter. er zit gewone 10W40 olie in, misschien wel wat aan de volle kant, sinds december (~ 4-5 maanden oud dus).
eerst ging het wel nog weg, en nu dus niet meer. kan je dit zelf repareren/schoonmaken, of is dat echt een garageklusje?

Dropjeslover

Vandaag (net) naar mn garage geweest :D

gedaan:
koppelingskabel vervangen (extreem verschil, koppelt nu heerlijk soepel zonder "plakken" :D )
thermostaat vervangen (heerlijk als je motor op temperatuur begint te komen als je de straat uit bent)
klokkenbak en middenconsole verlichting vervangen.

de verlichting is n apart verhaal hoor, want die vriend van me had dus philips blue vision T10 lampjes geregeld (3400K), de soort die je ook als stadslicht kan gebruiken. dus ik alles gemonteerd, blijken ze redelijk fel wit te zijn! goed met een heeeeeeeel klein beetje een blauwe gloed. maar nu doen al mn lampjes het tenminste weer, ook die van t middenconsole :)

de koppelingskabel was er erg aan toe, het verschil in stroefheid is extreem. nu gaat ie heerlijk soepel (bijna te soepel vind k :P ). ook lijkt het "rateltje" bij het terugschakelen bij remmen op de motor weg te zijn, maar dat moet k nog eens goed testen.

en ja, de thermostaat. eerst bleef ie zodra k reed altijd in zn hoekje staan, en nu komt ie er een stuk sneller uit. in de 10 min dat k reed kwam ie net voorbij t eerste witte streepje, dus de rijwind heeft toch nog flink invloed.
zodra k de ringen en bouten van de kleppendeksel vervangen heb ga k alles eens goed testen op de snelweg :)