Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dropjeslover's Black Liquorish - APK afkeur :(

Gestart door Dropjeslover, 27 feb 2008 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

Dropjeslover

iemand een ideetje waar dat hier in t zuiden zou kunnen voor n schappelijk prijsje?
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

sander_100nx

Ga over een tijdje eerst eens bij mezelf kijken hoe het bevalt om een RVS uitlaat in elkaar te bakken

Dropjeslover

updatje :)

vandaag de rechter koplampmotor vervangen.

ik heb er 3 liggen, waarvan 1 het niet altijd doet. de andere twee wel.

dus daar eentje van ingebouwd. en nu doet die het ook maar op (na lang prutsen) stand 1 tot 2.5 ongeveer, er net tussenin :(
tips iemand?

maar nu eerst met de auto naar amsterdam! concert van Nightwish jeah >:D
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

sander_100nx

Lichten gewoon even af laten stellen bij een garage

Bij mij zit er ook iets verschil in en dat laat ik na verlagen gelijk aanpakken

Dropjeslover

in stand 1 staan ze goed, maar de rechter gaat niet verder omhoog. in stand 1 heb ik ze gelijk gezet en draai ik ze lager, dan springt de linker verder omlaag dan de rechter (de rechter beweegt echt maar n klein beetje) en in stand 4 staan ze echt heel ongelijk.
het komt niet door het afstellen, maar echt door verschil in de motortjes. of kan dit ook komen door iets in de bekabeling?

maar dalijk naar de heuts (stufi is binnen, yeah!) voor:

kleppendekselpakking
vloeibare pakking
thermostaat
ruitenkit
zwarte autolak (spuitbus)
hars + harder
race-gaas

en naar de super voor doorzichtig oven-folie (moet temp > 100 graden aankunnen). jullie zullen wel zien waarvoor het is  >:D

en weer terug, kost de thermostaat van een nissan P10 SR20DE 35 euro, terwijl die van een 100nx gti maar 18 kost, is een helemaal andere blijkbaar (wel beide open @ 82 graden)
???

Dropjeslover

waarom gaan spuitbussen altijd leeg als je nog een stuk van 30x20 cm moet :(

Zeurdoos

Citaat van: Dropjeslover op 22 mrt 2008 - 21:25
waarom gaan spuitbussen altijd leeg als je nog een stuk van 30x20 cm moet :(

Vertel mij wat ;)

Dropjeslover

en we gaan weer verder met het verfraaien van de GTI :)

de bumper is gespoten:
de bus net leeg  :-[

nieuwe bus gehaald:

super ziet het niet uit op de foto's, in het echt valt het slechte spuitwerk ook wel mee. doorsparen voor n respray van de auto :)

kleppendekselpakking, hittebestendige spuitbus verf, ruitenkit, kentekenplaathouders gehaald.
vandaag de hele dag op zoek geweest naar RVS M6x20 imbusjes, nergens te krijgen. morgenochtend maar naar n zaakje toe gaan die ze hopelijk wel heeft. ook op zoek geweest naar de rubber ringentjes die er bij horen, kosten deze 6.03 euro per stuk (13 stuks nodig schijnbaar...) dus daar worden de oude hergebruikt en extra afgedicht met een RVS ringetje.

morgen boutjes + ringetjes + kwasten halen en dan op naar mn pa en hopelijk de kleppendeksel spuiten. de bumper komt er ook hopelijk dit weekend eindelijk op :)
de kwasten zijn voor nog wat extra carbon experimenteer werk (en t echte werk natuurlijk).

ook de komende week de thermostaat en koppelingskabel eindelijk vervangen :)

100nx driver

weer lekker aan t klussen

en je bent niet de eerste met inbusboutjes in de kleppendeksel  :P

SpitFire

goh je bent etzelfde aant doen als mij  ;D
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

Dropjeslover

Citaat van: 100nx driver op 04 apr 2008 - 18:32
weer lekker aan t klussen

en je bent niet de eerste met inbusboutjes in de kleppendeksel  :P
nope, dat zal wel niet :P
maar t staat gewoonl een stuk strakker dan de standaard 6kant boutjes :P

volgens mij hebben we hier best wel wat van die rages :P
nu iedereen kleppendeksel spuiten, dalijk misschien allemaal home-made carbon onderdelen :P
(PM me maar voor wat carbon, bij genoeg belangstelling regel ik wel een rolletje van bijv. 10 cm breed (minimum lengte is 50 meter))

Dropjeslover

yeeeeehaw!!!

huisgenoot van me zei n tijdje terug dat ie een polijstmachine had liggen bij hem thuis, heeft ie me net gegeven :P

zodra t weer een beetje redelijk is: poetsen, polijstmachine + commedant, polijstmachine met wax 8)
want ik heb me toch een gigantische hoeveelheid krasjes :(

Zeurdoos

Dropjeslover

en afgelopen zaterdag met een vriend nog even de tijd gevonden om de bumper en (eindelijk!!!) mn 3e remlicht te monteren :D

de bumper schoongemaakt met spiritus, ruitenkit er op (damn dat is echt troep, zit nu nog op mn handen) en er op gezet. helaas een probleem :( :
dit zorgde voor een een slechte passing:

en het resultaat was of de bumper een stuk de wielkast in laten steken (+- 5 cm) of de bumper iets naar achter trekken. het is het laatste geworden:

maar zo ziet het nu uit:

niet onaardig vind ikzelf :P

het 3e remlicht gaf ook wat problemen. de soort van sponzige kit waarmee het rode deel bestreken was, was helemaal kapot. dus dit heb ik zitten verwijderen. toen ik het wilde monteren hebben we eerst de delen samengekit (met de ruitenkit) en toen geprobeerd het te bevestigen. bleek dat het echt 2 delen zijn, 1 aan de buitenkant (het grijze plasticen) en een deel aan de binnenkant (het rode glas). tevens was 1 klemkant op het rode glas al helemaal kapot, dus dat was niet echt bruibaar. met de ruitenkit alles op zn plek geduwd en toen geprobeerd vast te zetten met de moertjes. de verroeste draad gaf wat problemen aan 1 kant, zo erg zelfs dat het boutje los brak uit het grijze plastic  :-X maar de ruitenkit houd alles nu netjes (permanent :P) op zn plek. wie goed kijkt ziet het klodderwerk, ik denk dat ik eens wat zwarte afdichtingskit ga halen om het bij te werken.

foto's:

kliederwerk:

donderdag de thermostaat, koppelingskabel en tellerlampjes vervangen.
volgende weekend denk ik de katvervanger er onder.
ASAP de schroefset er onder, want hij gaat steeds lager liggen en ik raak nu echt elke drempel :-X
vandaag in maastricht de auto ff geparkeerd onder de noorderbrug, ik zie een iets uitstekende steen niet, "schraaaaaaaaaaap" over de halve onderkant van de auto :-X
geen zichtbare schade, dat kijk k ff na als k de thermostaat monteer...

Zeurdoos

Zit er netjes uit hoor kerel ;)