Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

DJ Ramonski's Project 100NX: GP-GV-32 R.i.p.

Gestart door DJ Ramonski, 30 mrt 2008 - 09:47

Vorige topic - Volgende topic

Jurgen

Citaat van: IDDesings op 03 apr 2008 - 18:37
maar comfort is er neit echt bij,, kijken of dat binnenkort beter is met veerpootbruggen:P

'K weet niet waar je 't eventueel vandaan hebt, maar van veerpootbruggen krijg
je niet meer comfort hoor  :-\
Renault Megane 1.6 Cabriolet Franse Rommel Edition
Honda CBR600 Plastic Raket

Jeroen_NX

Veerpootbruggen leveren inderdaad geen comfort op..

Maar waarom kijk je niet eens op ebay als je toch de achterdempers gaat vervangen?? Want een weitec kitje rondom (schokdempers en veren) heb je al voor iets meer dan 400 euro als je goed zoekt. En nieuwe standaard schokdempers zijn nou niet bepaald goedkoop. Misschien gewoon even doorsparen en gelijk goed doen, anders is het zonde van die achterdempers die je er nu onder gaat gooien ;)

IDDesings

jah nee goed dat snap ik ook duhh :P ikz eg het alleen erg fout.. oftewel  :P laat maar hange :P

sander_100nx

Nette velgjes hoor

Net wat hier wordt gezegd omlaag met die NX
Houdt er rekening mee met schokdempers wisselen dat je beide kanten moet doen ;)

DJ Ramonski

Bedankt voor de tip, maar helaas wil ik hem niet verlagen. Uiteraard ziet dat er beter uit, maar met die drempels hier in de buurt is dat niet te doen.
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

haagshopje

ziet er goed uit zo hoor die auto met de velgjes met dat verlagen heb het zelfde probleem hier met die drempels denk dat ik dan binnen de korste keren een stuk bumper mis had ik namelijk ook met me vorige auto die was 7cm verlaagd :P :P

DJ Ramonski

Morgenavond het uur van de waarheid: schokdempers vervangen ja of nee....

Volgens de monteur die mijn auto onderhoudt, hoeft het namelijk niet altijd. Daarnaast gaat het misschien iets goedkoper uitvallen dan verwacht. Ik heb namelijk eens her en der na gevraagd wat schokdempers kosten en de goedkopere liggen rond de 160-180 euro per stuk. Dat valt nog wel te doen.
Koos NX-Loos

DonJunior

Het nadeel is dat je nooit één enkele schokdemper kan en mag vervangen, je moet altijd beide schokdempers van voor of beide van achter vervangen..

DJ Ramonski

Ja dat is het probleem inderdaad. Anders viel het nog we mee met de kosten. Het zijn gelukkig wel onderdelen die jaren mee kunnen. Ik vermoed dat de dempers die er nu op zitten nog steeds de eerste zijn.
Koos NX-Loos

DonJunior

Citaat van: DJ Ramonski op 07 apr 2008 - 09:12
Ja dat is het probleem inderdaad. Anders viel het nog we mee met de kosten. Het zijn gelukkig wel onderdelen die jaren mee kunnen. Ik vermoed dat de dempers die er nu op zitten nog steeds de eerste zijn.
Tenzij je verlagingsveren hebt net als ik .. dan gaan ze hooguit een halfjaar mee ofzo..   :-[ :-\
Kga binnenkort maar kijken voor een leuke sportkit of ik doe mee met de club aanbieding voor schroefsets..

DJ Ramonski

Citaat van: DonJunior op 07 apr 2008 - 12:10
Citaat van: DJ Ramonski op 07 apr 2008 - 09:12
Tenzij je verlagingsveren hebt net als ik .. dan gaan ze hooguit een halfjaar mee ofzo..   :-[ :-\

Dan ga ik hem dus zeker niet verlagen...
Koos NX-Loos

sander_100nx

Moet je er wel even bijzeggen dat het dan om orginele schokdempers die al een 100k+ onder de auto hebben gezeten toen je ging verlagen ;)

Nieuwe houden het echt wel wat langer vol als een half jaar ;)

DonJunior

Citaat van: sander_100nx op 07 apr 2008 - 12:35

Moet je er wel even bijzeggen dat het dan om orginele schokdempers die al een 100k+ onder de auto hebben gezeten toen je ging verlagen ;)

Nieuwe houden het echt wel wat langer vol als een half jaar ;)

Ik zei dus: Tenzij je verlagingsveren hebt net als ik .. dan gaan ze hooguit een halfjaar mee ofzo..   :-[ :-\
Ofwel.. ALS je nieuwe hebt..
Een half jaar geleden heb ik nieuwe schokdempers gekocht.. deze zijn nu al weer zo lek als een mandje..
En dan rijd ik niet eens zo gek ofzo..

Maar goed.. back on-topic ..

Mimi

Found a guy with a car ,
Combined it with her passion,
To create one of her own.

DJ Ramonski

Dank je   :D

Ik betrap me er zelf op dat ik nu extra vaak naar buiten kijk   :$ Even snel de velgjes bewonderen   :$

Net even naar de schokdempers laten kijken. Gelukkig hoeven ze niet direct vervangen te worden. Daarom wacht ik hier nog even mee tot mijn NX een grote beurt krijgt ergens in september en oktober. Dus gelukkig nog wat financiele ruimte voor cosmetische ingrepen :D
Koos NX-Loos