Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Diembo's Project Wederom schade bij Garage:S:(

Gestart door Diembo, 08 jan 2009 - 23:16

Vorige topic - Volgende topic

ardonjr

Volgens mij hoort zoiets ook beveiligd te zijn, dat als je auto in een versnelling staat het 'aftand-starten' niet hoort te werken. Daarbij mis ik ook volledig het nut van het op afstand starten van je NX.
En echt milieu vriendelijk is het ook niet..
Maar goed, beetje klote van de schade dat wel, zal je verzekering ook niet erg waarderen ben ik bang.. twee nieuwe auto's. Of viel de schade bij hen wel mee? Ziet er namelijk uit dat je de trekhaak van de Fiësta aangetikt hebt of niet?

Sa_Reno

Zo'n startdevice hoort ook beveiligd te zijn.

De ' functie' ervan snap ik dan wel weer.. pure show.. OF gewoon lekker in de winter  :P
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Diembo

Citaat van: michxtreme op 19 jul 2010 - 11:30
ik zou gewoon die rommel eruit halen en een degelijk SPY CV-systeem plaatsen.

Dit is een compleet systeem van SPY een van de duurste van de serie.
Citaat van: Sa_Reno op 19 jul 2010 - 13:51

De ' functie' ervan snap ik dan wel weer.. pure show.. OF gewoon lekker in de winter  :P

Sander heeft gewoon gelijk, show en in de winter is het zoon groot voordeel
Keep on smiling, keep on living!

Ginko

Citaat van: Diembo op 19 jul 2010 - 13:52
Citaat van: michxtreme op 19 jul 2010 - 11:30
ik zou gewoon die rommel eruit halen en een degelijk SPY CV-systeem plaatsen.

Dit is een compleet systeem van SPY een van de duurste van de serie.
Citaat van: Sa_Reno op 19 jul 2010 - 13:51

Sander heeft gewoon gelijk, show en in de winter is het zoon groot voordeel

Valt toch wel mee. ik moet meestal toch krabben.  motor starten en ramen krabben en dan ga je rijden en een paar minuten later is alles op temperatuur  ;D

Dat wil ik nog eens zien, een Auto afstandsbediening waarmee je, je ruitewissers en vloeistof kan aanzetten.  scheelt weer krabben.

Sa_Reno

CiteerDat wil ik nog eens zien, een Auto afstandsbediening waarmee je, je ruitewissers en vloeistof kan aanzetten.  scheelt weer krabben.

Bij echt vorst zou ik dat niet willen hoor... Maar een standkacheltje is mogelijk!

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Zeurdoos

Het heeft echt geen voordeel in de winter want stationair draaien van je motor is slechter als rustig gaan rijden met een koude motor ::)

Ginko

Citaat van: Zeurdoos op 19 jul 2010 - 16:46
Het heeft echt geen voordeel in de winter want stationair draaien van je motor is slechter als rustig gaan rijden met een koude motor ::)

Ja maar dat is vanuit de gedachte voor je auto.

maar hierboven is het voor de gedacht voor jezelf.  dat je eens lekker warm in je autotje kan zitten (moet er nu niet aan denken)

Je moet niet altijd je auto voorop zetten  :P

Zeurdoos

Pietjuh

DAAROM zit er dus ook een beveiliging op dit soort systemen en DAAROM zit er ook een neutraal stand schakelaar op je versnellingsbak.

Ik sluit altijd beide aan, als een van de 2 niet veilig gemeld wordt start de auto gewoon niet, maar ja als je deze veiligheden rechtstreeks aan de 12v hangt kun je er op wachten tot dit soort dingen gebeuren.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Rens

Citaat van: Zeurdoos op 19 jul 2010 - 16:46
"Koude morgen, vriezen, vochtig.
Snel ruiten ijsvrij maken.
Instappen, starten en wegrijden.
Paar honderd meter verderop: &^%&@#%&^#% de ruiten zijn alweer bevroren doordat er nog geen warme lucht uit de ventilatieroosters komt.
Uitstappen en weer krabben en laat nu die motor maar lopen.  :P"

Vanwege het bovenstaande start ik altijd eerst voordat ik ga krabben, en rij dan direct daarna weg.  ;)

Je hebt idd ook mensen (buren van ons) die de auto starten, eerst gaan ontbijten, en 20 minuten later pas wegrijden.

Zeurdoos

Ik start ook eerst mijn auto voor het krabben ;) maar die 5 min stationair neem ik wel voor lief ;D nu weer BOT ;)

Mitch

ejjj! mooi klote van dat ongelukje! :(  gaat weer een hoop tijd kosten denk!
BTW, ik zag dat jij ok bij Schagen woonde! ikzelf ok ;) ma heb je nog nooit zien rijde:P

GrtZz Mitch

Diembo

@ piet: De neutraal stand van mijn spy setje heb ik niet gevonden, anders had ik het wel gewoon aangesloten.... dus ga dit nog even een keer na zoeken. Naar mijn weten zit het er niet op..

@ Mitch: Inderdaad woon in Sint maartensvlotbrug! maar ben nu al weer voor 6 maanden in luxemburg voor mijn werk. Kan dus erg kloppen dat je me nog niet heb zien rijden. Na 20 augustus zal mijn auto weer vaker in schagen e.o. rond rijden!

Diembo

Najah, vandaag dus lekker aan het cruisen over de enkhuizen / lelystad dijk...

Schiet zonder dak het weet de kvs klem los onder aan het radiateur.

Dus motor rijd lekker door zonder kvs.. Tot ik wat getikker hoor.. denk whee wat is dat! Dus ik kijk op mijn tellerbak zie ik mijn temp. zo hoog staan dat de wijzer niet meer verder kan...

Laten ophalen door een sleepdienst, nu weer thuis..

Nu haastig opzoek naar een nieuw blok.

ardonjr

Lees dit verhalen een beetje vaak bij de 100NX.
Echt heel klote!
Snap ook niet dat men geen piepertje op de temperatuur meter heeft gezet.. als je in de buurt van het rode komt dat ie dan gaat piepen ofzo.. nja succes met je zoektoch in ieder geval!