Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Diembo's Project Wederom schade bij Garage:S:(

Gestart door Diembo, 08 jan 2009 - 23:16

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Ja hij heeft 3 pootjes en er moet iets van een 12 Volt gelijkspanning in, tot zo'n 15 Volt kan dat nog, hij kan een maximaal amperage leveren dat je terug vindt in je LED's wat die willen hebben en er komt een nette 12 Volt uit. Hoe die dat doet weet ik ook niet maar echt bergen met aansluitschema's op internet.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

michxtreme

maar hij functioneert dus .. als ik het goed begrijp .. dan als een soort weerstand, want de overige volts die hij wegwerkt zal hij in warmte omzetten.
heb je dit onderdeel zelf al eens ergens in gebruikt richard?
The only limit is your own imagination

Dropjeslover

gewoon naar eigenaar toe gaan en zeggen dat zijn drempel jouw auto beschadigd heeft. gevalletje WA van het bedrijf lijkt me, ook omdat je zonder verlaging rijdt (en dus standaard/originele hoogte).
Gewoon langs gaan met een schadeformuliertje en dat ingevuld zien te krijgen. Vullen zij het niet in, gewoon jouw deel invullen en opsturen naar je verzekering, die zullen het met de verzekering van het bedrijf afhandelen.

Overigens zijn dit soort schades echt niet zeldzaam en betaal je daar je (idioot lage) WA (non auto) verzekering voor. Kan je ook doen als een vriend tijdens het wii'en jouw nieuwe plasma-tv aan gort mept :P
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

richardwbb

Ja hij zet dat wel om in warmte, eventueel moet er een koelelementje aan gemaakt worden en ja die had ik nodig maar dan als 7805 om een nette 5 Volt te krijgen voor IC's. Te lage spanning kan hij   niet omhoog krikken maar dat zal in jouw toepassing niet belangrijk zijn en meer van DC DC gelijkrichten weet ik ook niet, maar je zit wel altijd goed met je LED's. Wat niet wegneemt dat die nog altijd een voorschakelweerstand behoren te hebben tegen oplopende stroom. Eigenlijk moet die al in je LED strip zitten.

Edit: Ik bedenk mij net dat huidige LED's wel wat anders zijn dan die kleine rode van vroeger, die vinden overspanning niet zo tof. Ook als de LED strip niet Chinees is :P en voor automotive doeleinden gebouwd is en daardoor dat ook wel in de prijs te zien is, hebben wellicht een grotere tolerantie op de spanning want LED techniek is flink vooruit gegaan na de spaarlamp zeg maar dus ik denk nu 2 dingen. Of ik zou ze er zo in prakken (ik heb geen idee wat de kosten zijn maar lijkt me gevalletje garantie ook met 220Volt wissel er op ;)) of netjes op 12 Volt zetten dan is die altijd op spec zeg maar en geen weerstand of nog wel een weerstand er bij maken maar dat heb ik zelf nooit begrepen waarom dat er zo ingeramd is door mijn electronica leraar.

1 ding weet ik wel, ga ik met LED's in de auto aan de slag, die van het dash en interrieur etc. prak ik er zo in en met dagrijlichten e.d. ga ik gewoon een 7812 er tussen hangen en geen weestand. Maar het geeft wel aan, die Gamma LEDs bijvoorbeeld doen het nog prima in mijn dash en laten Nissan lampjes nou een vage iets hogere spanning hebben <- waar je je mag afvragen wat je dus moet doen ;D

p.s. Als je echt meer wilt weten, die schakelaars in je middenconsole hebben LED's met voorschakelweerstand. Wat nog niet wil zeggen dat jij die weerstand ook nodig hebt, dat hangt weer af van de boordspanning, wat die weerstand aan Voltage in warmte omgooit en wat de werkspanning van dat LEDje is.

??? ::) :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Diembo

Zoo.. alweer een tijdje nieuwe velgen onder de auto.. Eindelijk de fotos!

Keep on smiling, keep on living!

Zeurdoos

Netjes hoor zal ze 6 juni wel eens bekijken op de meern ;)

100nx driver

nette wielen maar zo lijken je remmen echt klein :P

twinturbo

Leuke wieltjes. Staan zekers niet verkeerd. ;)

sexylexie

Diembo

Merci  ;D Misschien achter nog spoorverbreders en voor iets verlagen... Zo lastig soms om dit soort dingen te beslissen.. vooral het verlagen vooral...

6 juni ben ik er helaas niet bij in De Meern... werk roept..

Ricardo

the only way is sideway

[img ]http://[/img]

100nx_power

Nette velgjes! Misschien paar centimeters omlaag dan sluit het mooi aan  ;)

patrick100nx

zijn erg nette velgen man, en als je spacers zoekt, heb ze hier nog liggen ;).. jammer dat je er niet bent 6 juni

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

richardwbb

Diembo

Zoo.. Nog even een kleine update om het stof van het project af te blazen en het stof van de auto..

Auto wordt niet zo vaak meer gebruikt i.v.m. drukte van me werk. Staat eigenlijk alleen nog maar beetje te staan en dat vind zoon auto niet leuk. Dus van binnen helemaal spik en span gemaakt.

Daarnaast nog even de plekjes van de vleugel deuren weg gehaald,

Voor:

Op deze foto zie je het roest/blanke metaal van de deur. Daarnaast kun je goed zien dat het plamuur niet goed blijft zitten in de stoot strip. Wat dus aandacht gaat krijgen deze winter!

Na:

Hier de lage schade, waar nog even wat gepoets en geschuurd moet worden om het netjes vlak te krijgen. Hopelijk morgen overal weer een blankje lak laag over heen.

Hier kun je dus duidelijk zien dat het vies/verkleurd is en dus erg goed moet worden opgepoetst.

Voor donderdag (als ik naar huis toe knal vanaf hier) auto weer helemaal poetsen en netejs maken aan de buiten kant. Toch zo weer 1000km in 1 weekend.

Iemand enig idee wat dit kan betekenen:

Er lekt olie hier uit vandaan, kwestie van alleen de pakking vervangen? Of is het zweet olie?

Waar ik me meer zorgen om maak is dit:

Op de foto is rechts de versnellingsbak te zien, maar daar links lekt het dus olie... iemand enig idee?
Kan zo 1, 2, 3 niet vinden waar het vandaan komt.

Wat me wel opviel is dat ik nog steeds geen olie of vloeistoffen heb hoeven bij vullen. Vebruikt weinig olie ondanks de vele kilometers.