Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Diembo's Project Wederom schade bij Garage:S:(

Gestart door Diembo, 08 jan 2009 - 23:16

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Ik begrijp dit helemaal, ik kan er zo ziek van zijn, heel gek, dat putje in me bumper ben ik ziek van en echt waar 30 krassen van een garagedeur opendrukken als je auto met achterklep open staat op bokken binnen boeien me niet, omdat je die niet kan zien zonder met je neus er bovenop te zitten.

Ik heb een mooie fixit lakstift van TV, die gaat met zomersweer even goed getest worden (heeft UV nodig om uit te harden beweert dit soort krassen onzichtbaar te maken) Als ze dan nou eens uitvinden voor bodykits :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

michxtreme

mooi gedaan met je a-stijl led verlichting :) netjes weggewerkt! heb je die tegelijk met je hemelverlichting geschakeld? welke draad heb je daarvoor gebruikt?
The only limit is your own imagination

Diembo

Citaat van: richardwbb op 11 apr 2010 - 20:38
Ik heb een mooie fixit lakstift van TV, die gaat met zomersweer even goed getest worden (heeft UV nodig om uit te harden beweert dit soort krassen onzichtbaar te maken) Als ze dan nou eens uitvinden voor bodykits :)
Als ze dat soort stiften gaan uitvinden om dit soort schades weg te werken... dan wil ik er best meervoor dokken! Eerlijk waar...;)

Met de a stijl heb ik de MIN draad en de CONTINU + draad van de binnenverlichting gebruikt gewoon bij de binnenverlichting. dus tussen de targa daken, de verlichting in. Ik geloof een bruine draad en een andere. maar goed, met door meten ben je daar binnen 2 seconden achter.

Keep on smiling, keep on living!

DJ Ramonski

Een drempel moet aan bepaalde eisen voldoen voorzover ik weet. Maar dat geld voor drempels die door de overheid zijn aangelegd. Ik weet niet hoe het met drempels zit die door particulieren zijn aangelegd.
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

patrick100nx

baalen man. ging je er niet schuin eroverheen dan?

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Diembo

Nee, ik ging met 1 kant langs de drempel en de andere kant er over heen. Niet schuin want dat heeft bij zoon korte drempel geen nut.

michxtreme

Citaat van: Diembo op 12 apr 2010 - 00:46
Met de a stijl heb ik de MIN draad en de CONTINU + draad van de binnenverlichting gebruikt gewoon bij de binnenverlichting. dus tussen de targa daken, de verlichting in. Ik geloof een bruine draad en een andere. maar goed, met door meten ben je daar binnen 2 seconden achter.

heb je ook nog een weerstand ergens geplaatst tegen de +- 13,8V die van je dynamo af komt?
meeste ledstrips raken overhit boven de 12V

ik ben namelijk voor de instapverlichting aan t denken een weerstand van 5 of 10 ohm te plaatsen.

Diembo

Nee niet ingebouwd:O

Maar in principe staat de auto niet aan als de deuren open staan.. Misschien soms als die stationair draaid maar dan geeft tie niet volledige spanning.

michxtreme

bij stationair zit je al rond de 13V he, zo'n ledstrips vinden dat niet zo leuk. kan voor hetzelfde geld jarenlang goed gaan, kan ook na een paar weken defecten gaan geven.
ik zat zelf te twijfelen om een spanningsstabilisator voor 12v aan te schaffen en deze in te bouwen. deze geeft een nette 12v output.

Diembo

Gelukkig was de prijs van de led's niet denderend..

aan wat voor een spanning stabilisator zit jij te denken dan? Want de prijzen lopen nog al uit een.. Bouw je hem op je hele circuit of alleen op je leds?

richardwbb

Nou voor die 58 eurocent hoef je het niet te laten idd. :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Diembo

Zoiets dacht ik dus ook, kwam ze tegen voor fikse prijzen (spanningstabilisatoren) en heel goed koop, majah nog meer draden nog meer rotzooi.

Maar ben wel benieuwd welke jullie er in gaan zetten voor jullie instap verlichting.

michxtreme

ja ik twijfel zelf ook nog tussen een simpel 5 of 10 ohm weerstandje of zo'n spanningsstabilisator.

richardwbb

Echt, neem een 7812, die is 58 cent bij de Conrad, maar er is een iets duurdere TO behuizing, die kan ook, en gewoon ff stukje gaatjes print er bij om een deugdelijke verbinding te maken, desnoods een doosje er omheen, wees creatief, maar geloof mij, dat ding geeft 12 Volt en kan heel veel hebben, meer dan een dynamo/auto kan leveren aan niet correcte boordspanning.

michxtreme

Oke :) dus die er gewoon tussen zetten en wat doe je met de ground dan? die hang je aan de nul? sorry dat ik je topic spam Diembo ;)