Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Diembo's Project Wederom schade bij Garage:S:(

Gestart door Diembo, 08 jan 2009 - 23:16

Vorige topic - Volgende topic

100nx driver

oliesensor is volgens mij ook 3/8 NPT net als alle sensoren

Pietjuh

dat dacht ik ook, maar toch past het niet.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Diembo

Citaat van: Pietjuh op 03 dec 2010 - 23:47
CiteerPiet, ben je het met me eens dat ik nu beter wel me kop kan laten vlakken? Of denk je dat het toch ergens anders in zit...

Ik vermoedt niet dat je koppakking eruit ligt, mocht dit wel het geval zijn moet je de kop even controleren op kromheid als je 'em eraf hebt. Je kunt dit doen door een stalen liniaal over de onderkant van de kop te leggen en vervolgens de eventuele afwijking te meten met een voelermaat.

Als tie dan wel krom blijkt te zijn moet tie gevlakt worden.

Als ik de kop er af heb gehaald, moet er toch zo ie zo een nieuwe koppaking tussen?

Als de kop niet krom is... Kan ik hem dan niet beter nu nog aandraaien?
Keep on smiling, keep on living!

Diembo

Vandaag wat nieuwe spulletjes bestelt...

Olie Adapter,
Nieuwe Schakelaars,
Doorgreepverlichting.

Beest

Ik hoop eigelijk dat je wel ff een goeie 'installatie procedure' van de deurgreep verlichting maakt, want dit wilde ik ook al heel graag maar durf niet echt gaatjes te boren in de deuren :p

Diembo

Ik zal kijken wat ik voor je kan doen, lijkt me niet al te moeilijk.

Diembo

vanmiddag een flink gat in mijn bodem dicht gelast.

Wat nu het beste?

Van de een hoor ik , tectiel er op smeren.. de ander zegt polyester er over heen en dan tectyl...

(het gaat dus, om de bodem van de auto, achter de bestuurders stoel, aan de buitenkant/onderkant)

michxtreme

goed opschuren, ontvetten, primer erop, opschuren en dan bitumen :) ?
The only limit is your own imagination

Diembo

Denkje? ;)

Tectyl blijft toch overal op plakken (A)

Belg

Citaat van: Diembo op 12 dec 2010 - 14:28
Denkje? ;)

Het gaat over de binnenkant. Spuit er mooi zinkspray over, 2 a 3 goede lagen...
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

michxtreme

Citaat van: Diembo op 12 dec 2010 - 14:28
Denkje? ;)

plakken zal het zeker, maar het gaat erom dat de ondergrond helemaal schoon is. een beetje vocht of vuiligheid en je hebt de roest zo weer terug (onder de tectyl!)
The only limit is your own imagination

Diembo

Beide kanten inderdaad gedaan, eerst nog weer even goed schoongemaakt met de staalborstel:D

Bedankt voor de wijze raad.

Vandaag bezig geweest met de oliefilter adapter,

Waarscheinlijk doen we iets fout want de oliefilteradapterring wil niet vast., het busje(met binnen draad aan de ene kant en buiten draad aan de andere kant) om die adapterring vast te zetten wil niet het schroefdraad pakken wat orgineel aan het blok vast zit..

Rara wie weet het probleem?

wat we doen:

Olfie filter er af,
Olie adapter ring er op met de pakking tussen het blok en de olie filter apdaterring (de pakking kan  er maar op 1 manier correct op)
Dan de bus met binnendraad en buitendraad aan de andere kant er op draaien (en die wil dus niet pakken).

Grr

Diembo

Voor het olie filter probleem ga ik even langs piet, wellicht is er een verkeerd adapterplaatje gelevert.

Voor de rest vandaag lekker bezig geweest om wat dingen te doen aan me auto die al heeel lang lagen te wachten..

De ruitensproeiers gemaakt, (pompje was stuk)
Ledverlichting aan de voorkant aangesloten op schakelaar.
Raamlijst aan bestuurders kant geplaatst (miste al 1.5 jaar)
Wat bevestingspuntjes opnieuw geplaatst aan de bekleding.

Daar ik op de sloop ben geweest heb ik eindelijk een setje achterspeakers met kapjes voor naast de achterbanken bemachtigt. Deze gaan inverkoop en mocht iemand er interrese in hebben hoor ik het wel.

Op het moment dat de auto gestart was, nog even de kap opengehouden om te kijken of alles goed ging..

Zag ik wat rook onder uit de motor ruimte komen ... auto uit en hoorde toen wat gesis.
Cold Air Intake buis er afgehaald, goed zoeken en zo kwamen we bij 1 van de hoofd koelslangen aan de achterkant van het blok. De slangenklem die de slang op ze plek moet hoiuden, zat niet goed vast.

Echt een domme fout dus en erg veel geluk dat deze is blijven hangen tijdens de gereden 2000km..

Diembo

Kleine update,

laatst nog de vloer dicht gelast vanwege een klein gaatje wat natuurlijk groter bleek.

Hier weer dicht:

Hier nog even een fototje van me ledlampjes in de s2000 bumpert.

Ginko

Ziet er wel cool uit die ledjes.  is het gewoon zo'n balkje?