Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Diembo's Project Wederom schade bij Garage:S:(

Gestart door Diembo, 08 jan 2009 - 23:16

Vorige topic - Volgende topic

Diembo

Alpine kwaliteit is ook iets beter als excaliber..;)
Keep on smiling, keep on living!

Diembo

UHmsz...

Moet redelijk vaak koelvloeistof bij gooien, bij het controleren van mijn dop zag ik gister dat de dop wit was... wat duidelijk oogt op koelwater/vloeistof in het blok. Erg vervelend...

Bij iemand bekend of ik de nieuwe kop had moeten laten afvlakken?

Ik weet namelijk zeker, dat ik de kop en het onder blok goed heb schoongemaakt. Waarbij ik alle pakkings resten heb weg gehaald. Ook heb ik de kop bouten op de juiste manier, zoals in het Werkplaatshandboek staat beschreven, aangedraaid op de juiste Nm. Ook natuurlijk een nieuwe koppakking er ingezet.

P.s. van mijn oude blok, die behoorlijk warm was gelopen, heb ik de kop NIET gebruikt. heb een andere kop gebruikt van een motorblok die ik heb opgehaald bij iemand van het forum. Dit blok had 110.000 km gelopen en was volgens die gene niet warm gelopen.

- Ook zag ik dat ik behoorlijk wat zweet had bij mijn carterpan, om zekerheid te stellen of deze goed dicht is wil ik een nieuwe pakking er in zetten bij de carterpan. Iemand enig idee waar ik die kan bvestellen? en of dit wel nodig is?

- Aangezien mijn vleugeldeur wederom versleten is, heb ik toch een vraag. De laatste keer heb ik een demper bestelt voor de deur, met een sterkte van 2700N, deze ging echter na een maand gebruiken alweer out of order omdat hij naar mijn weten toch te ligt is. Mark (B) heeft mij vertelt dat 4000N beter op zijn plek is, maar dit lijkt me aardig veel meer. Iemand kennissen met van dit soort gekke deuren, voordat ik weer veel geld uit geef om zoon demper te bestellen hoor ik graag wat meer meningen.

Zeurdoos

De pakking bij je carterpan kan of is dacht ik gewoon vloeibare pakking ;)

Wel erg vervelend als je koppakking nog steeds lek is :(

keesissan

pakking van carter is idd vloeistofpakking
maar bij de pakking kit die op ebay rondzwerfd zier een vaste paking bijin

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

Diembo

UHmsz, in dat geval heb ik hem misschien nog in die doos zitten die ik al eerder gekocht had.

Vind het vooral erg raar dat er water in mijn blok zit, aangezien ik toch goed had gezocht voordak aan de klus begon, op het forum. Hier werd duidelijk vermeld dat kop vlakken niet hoefde. Had ik het wel gedaan, had ik dat iniedergeval kunnen uitsluiten.

Het enige wat er nu opzit is denk ik gewoon nieuwe koppaking er in douwen, voor de zekerheid toch maar vlakken.

keesissan

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

Pietjuh

CiteerMoet redelijk vaak koelvloeistof bij gooien, bij het controleren van mijn dop zag ik gister dat de dop wit was... wat duidelijk oogt op koelwater/vloeistof in het blok. Erg vervelend...

Dat die dop wit is is logisch, kvs zet wit af.
Als het op olie duidt wordt het geelige drap.

Overigens was het vlakken in dat geval niet nodig aangezien de kop niet krom was (nooit heet gelopen)
Tenzij dit wel het geval was.

Mocht je twijfels hebben kun je altijd je compressie even meten, maar ik denk eerder dat je ergens een lekkende koelwater slang hebt.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Zeurdoos

Piet ik lees uit zijn stukje dat het over de olie dop gaat want als daar witte vloeistof zit dan is je kop toch wel lek ??

Diembo

Inderdaad, het dopje boven op me kleppen deksel is aan de binnekant, wit uitgeslagen.

'Water lekkage's kon ik niet vinden na een half uur stationair draaien in de schuur.

Wel vond ik dat beetje olie lekkage.

ries19

je heb je blok wel helemaal gereinigd ??
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Pietjuh

Oke, dat had ik niet helemaal uit het verhaal begrepen, maar een beetje witte aanslag kan altijd komen door eventuele oude koelvloeistof die in je olie gelekt is toen je kop lek was.

Maar om alles zeker te weten zul je de compressie even moeten meten.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.

patrick100nx

Citaat van: patrick100nx op 11 okt 2010 - 22:39
waarom heb je niet het hele blok overgelepelt? Ik zou eerlijk gezegd niet meer dat onderblok durven te gebruiken als ik het zo zie :o.

Magoed hopelijk  blijft ie goed lopen ;)

Ik zij het al ;),, maar balen man.. hopelijk los je het weer op ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Pietjuh

Reden waarom hij het hele blok niet over heeft gehangen is dat het nieuwe blok al ruim 3 jaar stil stond, die had ook gereviseerd moeten worden in te kunnen gebruiken.

Overigens kun je een onderblok eigenlijk altijd wel gebruiken, tenzij er grote krassen in de zuigerwanden zitten. Krom trekken doen ze eigenlijk nooit.

Diembo

Inderdaad, dat blok staat in de schuur om nog steeds gereviseerd te worden....

Piet, ben je het met me eens dat ik nu beter wel me kop kan laten vlakken? Of denk je dat het toch ergens anders in zit...

Andere vraag

Iemand enig idee waar je de sensor van olie temperatuur in kan draaien?;)

Pietjuh

CiteerPiet, ben je het met me eens dat ik nu beter wel me kop kan laten vlakken? Of denk je dat het toch ergens anders in zit...

Ik vermoedt niet dat je koppakking eruit ligt, mocht dit wel het geval zijn moet je de kop even controleren op kromheid als je 'em eraf hebt. Je kunt dit doen door een stalen liniaal over de onderkant van de kop te leggen en vervolgens de eventuele afwijking te meten met een voelermaat.

Als tie dan wel krom blijkt te zijn moet tie gevlakt worden.

Citeer
Andere vraag

Iemand enig idee waar je de sensor van olie temperatuur in kan draaien?

De enige optie is daar waar je oliedruk sensor van de ecu nu zit, ik ben hier wel eens mee aan het knoeien geweest, maar die sensoren hebben een heel erg afwijkende draad, het lijkt nog het meest op fijn metrisch en de standaart sensoren die bij metertjes zitten zijn allemaal normaal metrisch.

Betere oplossing is een sandwitchplate achter je olie filter plaatsen en daar je sensoren in te draaien.