Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De nx van twinturbo

Gestart door twinturbo, 30 mei 2008 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

Knight100nx

damn ik ben echt zo jaloers op je garage :P Ik heb dan ook wel een garage en klaag niet maar was mooi geweest als ik ook beide auto's in de garage kon hebben, ik moet nu een carport gaan bouwen :P

Rens

Schoon ziet hij er toch beter uit. :)

twinturbo

Een natte almera wil ik niet naast mijn nx hebben staan. Dus met slecht weer staat die gewoon buiten. >:D Een carport is dan ook zeker niet verkeerd. Dan waait ie tenminste ook een beetje droog.  ;)

Knight100nx

das niet zo aardig van je hoor, je almera buiten laten staan wanneer het slecht weer is :P

Rens

Er zijn meer Almera's dan 100NX-en, dus goede keus. ;D

richardwbb

Citaat van: twinturbo op 22 apr 2013 - 20:39
Een natte almera wil ik niet naast mijn nx hebben staan. Dus met slecht weer staat die gewoon buiten. >:D Een carport is dan ook zeker niet verkeerd. Dan waait ie tenminste ook een beetje droog.  ;)

Dat doet geen kwaad hoor aan je NX, het gaat om de luchtvochtigheid welke je zou kunnen meten, dan nog, echt nat (+100%) luchtvochtigheid is pas echt een probleem, als alles kan opdrogen is er geen probleem, beetje ventilatie en niks aan de hand
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gizmo

met 100% nat heb je toch echt wel een probleem want dat betekend dat je auto onderwater staat :P:P:P:P:P:P
en zover ik weet is een NX geen duikboot  ::)

richardwbb

Lol jahahahaha, nee 100% luchtvochtigheid is echt verzadigde lucht hoor, dat is nog lucht. lk bedoel alleen te zeggen in een geventileerde omgeving en zelfs in een droge omgeving met een natte Almere naast een NX, doet de NX geen kwaad qua vocht en dus roesterij
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

twinturbo

Alweer ruim 600 km gereden dit jaar. Motortje is weer lekker in vorm. :D Binnenkort even kijken naar een rammel ergens links achterin. Op slecht wegdek is het echt niet om aan te horen. Viel me gisteren op hoeveel herrie ie maakt. Kan me niet meer herinneren of dat vorig jaar ook zo was.   

Helaas is het leed geschied vandaag. :( :-[ Ik wist dat het ging gebeuren. Heb met de almera de nx lichtjes geraakt. Mooi schaafplekje op de almera en de nx. De nx zag er aan die kant toch al niet meer uit. Vind het eigenlijk erger van de almera.
Gisteren een spiegel meegenomen van thuis. Die daarna maar meteen even zo neergezet dat het geen tweede keer gebeurd.

twinturbo

De APK zit er weer aan te komen voor beide wagens. Aangezien ik niet met twee ongekeurde auto's wil komen te zitten zou het fijn zijn als de nx er weer door heen komt. De almera gaat het niet meer op tijd lukken. Dus de nx maar eens op poten gezet.

Staat nu bijna 240.000 op de teller. In negen jaar tijd toch bijna een ton erbij gereden.

Was toch wel even schrikken toen ik de rechter dorpel vooraan zag. Ik wist dat er een gat in zat maar zo groot. :o

Naast roest begint ie ook incontinent te worden. De versnellingsbak was kletsnat. Donderdag of vrijdag toch maar eens proberen of ie der door komt. Anders wordt het haasten om de almera gefixt te krijgen.

richardwbb

Dat is nog wel weg te beunen, maar de oorzaak aanpakken is nog belangrijker, je bent nu nog niet te laat zo te zien

olie lek is normaal gesproken geen afkeur, mijne lekt al 3 jaar ;)

Gizmo

oh ja je had het over een carpoort vergeet geen bouw vergunning aan te vragen laast had ik er een gebouwd bij me ouders en we hebben een rompslomp gehad om te voorkomen dat hij weer afgebroken moest worden.

is uit eindelijk gelukt omdat ze er al een hadden die rot was.

officieel moet je een bouw vergunning hebben om er 1 te plaatsen.
een repareren mag wel maar zal je toch echt in delen moeten doen neer halen en een nieuwe plaatsen heb je weer zo een verdomde bouw vergunning nodig.

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

twinturbo

De nx is hoognodig aan twee nieuwe dorpels toe. Nu nog even uitzoeken hoe we dat gaan aanpakken. Vandaag gaat ie weer van de pootjes af. En morgen mag die op voor de apk.

@ Gizmo. Thuis hebben ze de carport ook eens op die creatieve manier vernieuwd. Helaas is een carport hier niet mogelijk. De grond voor de garagedeur is gemeente grond. Waar sommigen graag gebruik van maken ondanks de bordjes op de garage.