Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De nx van twinturbo

Gestart door twinturbo, 30 mei 2008 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

patrick100nx

Goedzo harold,, gewoon rustig aan weer opbouwen,, lekker dat je ook een garage hebt.. kan hij tenminste in de winter mooi droog staan..
de roest begint nu lekker te komen omdat ze steeds ouder worden,, het is niet anders, we moeten het gewoon maken, dan hebben we er zo weer 10 jaar plezier van ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

twinturbo

Vandaag was het dan zo ver. Na 7 maanden stilstand had ie niet echt veel zin om te starten. Na 3 keer proberen was er dan eindelijk leven te ontdekken. Stationair was het niet veel maar met een beetje gas liep ie redelijk.

Toen 40 km naar huis gereden. Motorisch liep ie weer als een zonnetje. Ook al staat er dan 236.000 km op de teller. Thuis aangekomen was het stationair toerental ook weer normaal. Dus maar meteen verse brandstof gegeven.

Nu staat ie lekker in de garage. Van de week eerst eens beginnen met een flinke wasbeurt. Daar had ik helaas geen tijd voor vandaag. 

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

themacpie

Die is ook weer wakker  :D
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Gizmo

zeker een mooie stalling  en een was beurtje heb hij zeker nodig  :P

twinturbo

Thanks voor de reacties. Was vreemd om weer met de nx te rijden na zoveel maanden. Dan rijd de almera toch heel anders. Vanavond zorgen dat de radio weer werkt. Dan heb ik ook geen last meer van gerammel. ;)

themacpie

Ik mis de witte velgjes ook nog trouwens... staat em beter  ;)

twinturbo

De witte velgen liggen nog in de carport thuis. Banden zijn op dus tijd om uit te kijken naar wat anders. :D

Net even de nx uitgelaten. Is toch wel te merken dat ie al weer 19 jaar oud is. Maar het motortje loopt nog als een zonnetje.

Ook nog even met een Ferrari gespeeld bij het stoplicht. Wat een bagger geluid stationair. :P Ik was eerder weg maar dat was denk ik meer omdat degene achter het stuur niet zo bedreven was. Toen die eenmaal het gas had gevonden hield ik em niet meer bij. ;D En dat geluid dat er dan uit komt is echt meesterlijk.

themacpie

je kiest ze wel uit om mee te spelen ja  xD

Knight100nx

Hahaha, had ik ook gedaan, ookal weet je dat het kansloos is :P

richardwbb

Alleen al die brul maakt het de moeite waard :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

patrick100nx

haha geniaal!! wel leuk tegen een ferrari ;D

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

twinturbo

Afgelopen zaterdag was het tijd voor een wasbeurt voor de nx. Ziet er een stuk beter uit zo. Helaas vallen de pijnpunten toch wel weer erg duidelijk op. Wordt tijd dat er het een en ander gaat gebeuren.
Daarna ook nog even van het mooie weer genoten en de eerste open kilometers van het jaar gemaakt. 8)

Daarna de beurt van de almera afgemaakt. Ook weer wat geleerd. Het is niet aan te raden om de koperen ring van de lekstop in het carter te hergebruiken. :P Bout zat veel te vast en de ring was dusdanig geplet dat ie er niet zomaar vanaf wilde.

Daarna de garage verder opgeruimd. Toen kwam de grote parkeertruc. Eerst de nx achterin gezet. Toch wel handig dat open dak. Is toch handig bij het uitstappen.

Daarna even gekeken hoe ik de almera er zo naast kon parkeren zodat ik makkelijk kan uitstappen. Vooruit erin is de enige optie. Maar dan staan ze wel beide binnen.

Zal toch iets van spiegels moeten installeren om dit meerdere keren schadevrij te kunnen doen. Tussen de voorbumper en de kast is er nog net ruimte voor een vinger.

Binnenkort eerst de nx eens technisch inspecteren. Zou em graag nog eens meenemen naar Zweden.
Daarnaast is het hoog tijd om het roestspook te gaan verjagen. Jammer dat sleutelen en rijden tegelijk onmogelijk is. ;)

richardwbb

Whaa, ik zeg weg met die kast, mogelijk een kleine herindeling en het piest precas.