Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De nx van twinturbo

Gestart door twinturbo, 30 mei 2008 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

ParaChris

Der komt altijd wel weer iets, zo gaat dat met hobbyauto's!

Ik heb die van mij nou ook ver 'af', ok skirts en bumper nog.. Maar dat heeft geen haast!

Je moet ook zo je momenten hebben dat je gewoon lekker er van kan genieten, zonder dat je er wat aan hoeft te doen! Bevalt goed moet ik zeggen!

twinturbo

Bedankt voor de positieve reacties. Je moet er zeker ook op zijn tijd van kunnen genieten. En dat is tot nu toe zeker wel gelukt. Maar op dit moment sta ik op een kruispunt waar er twee mogelijkheden zijn. Of wegdoen voor wat anders of grondig opknappen. Van het weekend was de keuze erg duidelijk maar begin nu toch weer te twijfelen.

Op die fotoshoot ziet het er allemaal redelijk oke uit. Naast het feit dat de voorste kentekenplaat scheef hangt :P moet je er op dit moment vooral niet te dicht bij komen. De rechterzijkant is helemaal mat geschuurd tot op de grondverf. Altans dat is wat ik van die witte vlekken denk. Het is echt niet om aan te zien. :(

Opknappen heeft natuurlijk de voorkeur maar durf er eigenlijk niet aan te beginnen. In mijn eentje ga ik het niet redden. Daarnaast moet ik ook nog een plek hebben om eraan te kunnen sleutelen. Ze gaan het thuis niet leuk vinden als dat op de oprit gebeurd. Dat kan ik denk ik wel voor elkaar krijgen. Maar een Z32 is eindelijk binnen bereik dus dat maakt het dillema compleet. :-\

Op 1 april ga ik er dus niet bij zijn met mijn auto. Ook over JAF zit ik te denken om over te slaan dit jaar.
Ik hoop dat ik niet te negatief overkom nu. Dat is een van de dingen die ik moet proberen te veranderen aan mezelf. En niet alleen wat betreft de nx helaas. De liefde voor de nx is zeker nog wel aanwezig. Dat het een ontzettend fijne bak is heeft ie zondag wel weer bewezen. Daarom is wegdoen zo goed als zeker geen oplossing.

Marous

Dat was wel een flink verschil ja, voor en na de wasbeurt ;)
Heb je iig eer van je werk :D
~I'm in love with my car~

ParaChris

Een auto met battle scars, om het zo maar even te noemen, heeft ook zijn charmes ;)

Die van mij heeft ook een hoop kleine deukjes en krasjes, en een flinke kras rechtsachter, en een slecht rechtervoorscherm.. Maar als ie dn gepoetst is, en ik doe een paar stappen terug, dan is het altijd weer goed :) Mij is et het voorlopig ook nog niet waard om de rechterachterkant opnieuw te laten spuiten, dus laat ik het voorlopig zo!

Knight100nx

ga er gewoon dit jaar lekker in rijden en beslis nog niet direct, hoevaak ik me zelf al heb afgevraagd of ik stop of door ga, ik ben de tel kwijt en toch heb ik de auto nog :P

Elke keer als ik de auto poets zie ik wel weer iets wat me niet aan staat maar als ik dan weer een ritje maak is alles weer goed :)

en die beschadigde kant zou je nog kunnen kijken of het met polijsten hersteld kan worden. (misschien ff goeie foto hier posten om de polijst experts een oordeel te laten geven.)

Marous

Joh, en om het dan allemaal even wat op te leuken; je ziet t toch niet als je instapt :P

..maar ik snap dat t fijner zou zijn als dit niet was gebeurd..
~I'm in love with my car~

staartbek

simpele regel voor polijsten, als het nat niet te zien is kun je het wegpoetsen

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

twinturbo

Dan is het waarschijnlijk nog wel weg te polijsten. Tijdens het wassen waren de witte vlekken weg. :)

Ga nog eens even wat opties bekijken en dan toch maar eens de knoop door hakken. ;)

richardwbb

Dat kan ik ook wel voor je doen, naast een benzineboot, Z32, wil je nog wel een dagelijks betaalbaar autootje zonder roest ;D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

En dan zeg ik als je toch een Z32 haalt, moet je wel met een behoorlijke daily aankomen, lol ;D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

twinturbo

Van de week besloten om een weekje naar zweden te gaan met de nx. Dus de nx gaat op de proef worden gesteld. Vandaag maar eens wat aan het onderhoud gedaan. De olie en filter maar weer eens vervangen want dat was al weer 2 jaar geleden.
Het fijne aan zo'n lage auto is wel dat de krik er niet onderpast zonder eerst met de standaard krik aan de slag te gaan. Ik dacht snel te zijn en de auto op een paar klinkers te rijden. Deze knikken natuurlijk omhoog en nu ligt de lak van mijn voorbumper er deels af.

twinturbo

De nx is weer voorzien van een nieuwe ashoes. Morgen op naar de apk. Als ie het haalt mag ie over twee weken mee naar engeland. Duimen dus maar.

twinturbo

Een echte japanner deze nx. In een keer door de keuring zonder gezeur. :D Als beloning mag ie mee naar Kettering in de UK. Voor de derde keer naar JAE. Heb er nu al zin in.

twinturbo

De stof maar even van dit topic afblazen. De dikke laag stof op de nx blijft nog helaas nog even liggen. Vandaag eerst maar eens aan het infuus gelegd. Hopelijk lang genoeg om de motor te kunnen starten.

Dan kan ie volgende week verhuizen naar de garage. :D Deze nog wel even opruimen en her inrichten. Zou leuk zijn als de almera er ook nog naast past. Dat wordt krap maar in theorie zou dat moeten lukken.

Dit jaar zal er roest aangepakt moeten worden. De wielkastrand is erg lelijk maar gelukkig niet veel groter geworden. Vorig jaar heeft de keurmeester twee nieuwe gaten geprikt in de dorpels. :( Dit keer aan de voorkant. Maar eerst nog even genieten van het mooie weer.