Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De nx van twinturbo

Gestart door twinturbo, 30 mei 2008 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

twinturbo

Het nxje heeft de twee ton gepasseerd en heeft dringend aandacht nodig. Vrijdag heeft hij me laten staan. >:( Gelukkig in de carport thuis. De startmotor gooide wel rond maar hij wilde niet starten. Een paar keer liep ie maar zeer onregelmatig of sloeg direct weer af.
Vandaag aan op de bougiekabels gedrukt en toen deed ie het weer zoals normaal. Ik weet dat deze slecht zijn en er komt een vervangend setje. Zijn bovenstaande symptomen mogelijk wanneer bijvoorbeeld een cilinder geen vonk krijgt.

Daarnaast moet er naar de remmen gekeken worden want duwen gaat erg zwaar. :P en lekt mijn dak verschrikkelijk.

richardwbb

Je ontsteking verversen is zeker geen slecht idee.

Bougies, kabels haal je al, rotor en kapje, is daar de km stand van bekend?

Dan zou de ontsteking heel aardig moeten zijn.

Klinkt mij wel als gevalletje achterstallig onderhoud, mischien krijgt die ook niet zo lekker brandstof of is je vacuum ook niet top meer en ik weet niet wat voor luchtfilter je hebt maar dat zou ook het starten kunnen bemoeilijken, vooral die dikke buis er op schroeven luchtfilters en klaar oplossingen zijn doorgaans niet best.

Blijft die onregelmatig en afslaan ligt het wat moeilijker, maar alsje toch bezig bent en de Nx mag blijven ;D dan kan je een ander brandstoffilter plaatsen als dat nog niet gebeurd is en hem eens laten afstellen.

Dan kan je nog meer gedoe hebben met de motor maar echt te verwachten is dit niet, dan komt Datascan wel van pas :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

twinturbo

Rotor + verdeelkap zijn een half jaar oud en bougies anderhalf. Brandstoffilter zit er net 10.000 km in. Bougiekabels zijn 50.000+ km en 5+ jaar oud. Op dit moment loopt ie weer zoals ik gewend was maar wil niet stil komen staan langs de kant.  ;)

BTW het is een injectie.

Zeurdoos

Uh zijn brandstof filter is nieuw ::) en zoals je kan zien en lezen in harold zijn topic heeft hij geen CAI of WAI maar gewoon alles netjes orgineel :P , dus richard wel ff project topic door lezen voor je met ideeen komt he :P

Dropjeslover

rubbers van je daken moet je dan eens invetten met daarvoor bedoeld spul, of net drogen met talkpoeder.
Zo balen dat die rubbers niet (betaalbaar) nieuw te krijgen zijn :(
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

richardwbb

Citaat van: Zeurdoos op 07 mrt 2010 - 21:46
Uh zijn brandstof filter is nieuw ::) en zoals je kan zien en lezen in harold zijn topic heeft hij geen CAI of WAI maar gewoon alles netjes orgineel :P , dus richard wel ff project topic door lezen voor je met ideeen komt he :P

Ja.. doet ik even..
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

twinturbo

Hier nog even wat fototjes van toen ik afgelopen februari over de twee ton ben gegaan. Valt niet mee om foto's te maken op snelwegtempo.  :P

Als het weer wat beter wordt en ik tijd heb ga ik wat aan onderhoud en uiterlijk doen. Heeft ie wel verdient na 10000 km in een half jaartje tijd.

michel100nx

Die van jou ziet er ook goed uit :D wel cool die bodykit!

richardwbb

Ha, even het moment vastgelegd :) Welke bandenmaat heb jij?

twinturbo

Op dat moment de originele 14 inchers met 175/65 banden.

DJ Ramonski

Foto's maken bij +100km/h :o wel erg linke soep he :P
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Knight100nx

heb ik ook wel eens gedaan, wil best wel (gewoon met 1 hand, en camera eventueel op het stuur leunen, maar dan moet je camera wel die trilling tegen kunnen gaan :P)

deed dat trouwens bij 140  :o, doe ik trouwens niet nog een keer

twinturbo

Moet zeggen dat ik dat ook niet meer zal doen. Is inderdaad best wel linke soep. Maar soms doe je domme dingen. :P Het was eigenlijk ook niet de bedoeling om ze op de snelweg te maken. Maar was vergeten ik er al zo dicht in de buurt was. Camera was binnen bereik en kon het gewoon niet laten.  ;)

richardwbb

Hmm apart, ik kom wel op hele grote toerenafwijking uit nu. Ik heb iets andere maat er onder liggen. Mijn 1.6i ging met die band ook 110 op 3000 toeren. Maar ik ben er met Datascan achter dat mijn toerenteller bij 3000 toeren aangeven Datascan op 2900 zit.

Nja niet belangrijk verder, maar mijn kilometer teller zou daardoor teveel aangeven en 110 op de klok is 102 volgens TomTom, ik vind het wel grote verschillen die ik nu zie.

twinturbo

Even dit topic een rotschop geven. Mijn nx heeft dit jaar alleen nog maar onderdelen verloren. Maar de nx is eindelijk wat lager. Heb de poten achter nu vervangen. Van de week even de voorkant doen. Ook komt de bodykit en de witte velgjes er weer op voor Frankrijk.

Als de veerschotels uitwisselbaar zijn in een later stadium die nog even verwisselen want die eronder gingen waren niet zo best meer. Helaas moest het nu snel vanwege de apk want ik had ze liever eerst nog wat netter gemaakt.