Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

Diembo

Keep on smiling, keep on living!

Ginko

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

richardwbb

Echt niet.

Maar tjonge, weer een wiellager binnen gekregen, passen... Zelfde probleem. #$%#@$%#@$%@#$

Nu ga ik dit ding uit een ander fusee halen en kijken of het dan wel past. Sommige andere onderdelen op deze Nx bleken ook Pipo de Clown montage te zijn geweest.

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

Ik ben gewoon weer vergeten hoe dat ding nu heet in de laatste foto, voorgaande bericht. Het is een spindle op SR20 forum, maar in het Nederlands, geen idee meer. (Een spindle is ook bijvoorbeeld 20 brandbare CD'tjes op een stokje).

Maar het werkt allemaal weer, wat bleek, de spindle, die klopt niet (meer) qua tolerantie/ maatvoering of hoe je dat zegt en het geval wil dus dat ik die spindle van een rechter fusee heb laten persen voor het linker wiellager en nu past het allemaal wel.

Maar dit laatste (en ookal is het een moeilijke zin (sorry heur)), dit staat haaks op het feit dat die zilverkleure ring met wiellagervet welke je ziet in de foto, wel geperst moet worden.

Helaas koos ik er voor om de boel bij de DHZ garage te laten fixen/ persen, in plaats van die spindles mee naar huis te nemen en met de schuifmaat op te gaan meten (verschil moet er zijn, danwel verschil zal er zijn), dat ik mij oprecht afvraag of die (niet passende) spindle Pipo de Clown montage is geweest of dat dit nog kan slijten. Ik kan mij niet goed voorstellen dat dit zover kan slijten, dat het nieuwe wiellager zonder persen er overheen schuift en ook nog serieus ruimteverschil heeft (tiende millimeters).

Wie het weet mag het zeggen.

Maar goed, vandaag weer even lekker wezen raggen met de Nx en hem ook ff lekker gewassen, in de bocht komt het stuur ineens niet meer terug en het stuur staat wat scheef maar tot de 120 lijkt alles op droog wegdek het goed te doen (zonder uitlijning dus).

En ik schrok me nog rot, dat ABS aangesloten, starten, lampje uit, achteruit rijden, vooruit rijden, ABS lampje blijft uit en dan als je net de 30 voorbij bent (of zo) ping, ABS lampje brandt.

@%@%@$#@$#$% hoe ken dat, wat blijkt, rechter fusee, had ik dat stekkertje nog doodleuk los laten liggen. Die zit aan dat ABS-verkeersader-blokje en ik dacht dat ik die al geklikt had.

Maar goed, de ABS moet er toch af, ik wil die bekabeling niet meer zien met mijn krappe 15 inch wieltjes en de (stalen!) remleidingen zitten ook ultra vaag (komt ook wel erg onder spanning te staan met stuur maximaal) het is net of dat ABS net als de lambda (uitsparing carterpan) er na het ontwerpen even snel in is gefrutst.

En dat is ook zo. En ABS is irritant. Maar even goede banden halen en dat gewicht moet weg, net als de remventielen en gewoon een Micra er van bouwen (APK man vroeg mij al, nou wat ken daar nou aan mankeren een K11) dus TJA.  ^-^

Knight100nx

Richard, je liet me ff schrikken met die titel :P ik keek me mail en dacht a.d.h.v die titel dat je je nx weg had gedaan

richardwbb

Lol, nee, na een tijdje Micra rijden dacht ik eventjes waarom heb ik deze Nx nog.

Toen ik voorbij de 4000 toeren ging, wist ik het weer :D

Maar nog een nieuwtje, eigenlijk diep treurig, die APK man van de Kwikfit te Naarden, die is ook niet meer werkzaam naar het schijnt.

Ik wordt hier niet goed van.

p.s. Lol, ik bel een garage, morgenmiddag om 3 uur, lol.

michxtreme

kwikfit is zoiezo een onderneming die ik nooit aan mijn auto zal laten komen, gewoon te veel zeikverhalen over gehoord.
The only limit is your own imagination

richardwbb

Ik heb geen last van Kwikfit. De mentaliteit per APK man verschilt nog al blijkbaar maar het zit me ook niet mee denk ik.

Oh enne ik ga daar nog ff in de oud ijzer bak neuzen, hardstikke goeie stukken uitlaat ;)

p.s. Ik laat mijn auto daar ook niet achter ;)

Knight100nx

mij boeit het nooit wie de apk doet, blijf er toch altijd bij en als ze zeggen dat iets niet goed is neem ik dat nooit zomaar aan :P

richardwbb

25 euro is geen geld ;D

Morgen wordt het 45 euro.

richardwbb

Nou dat geloof je niet, 2 dingen, ik heb APK en het kostte 10 euro de hele maand augustus. :D

Was toch wel even schrikken, er was weer iets gevonden. Spijker in de band. Prop mag gewoon werd mij gezegd. Gelukkig maar, ik rijd eindelijk weer eens op 4 dezelfde banden en de velgen hebben aandacht nodig en zoals jullie wel weten rijd ik veelal met kale banden.

Wat een bitch was de APK dit jaar voor de Nx:

Twee tonige claxon - tja
Remdrukverschil achter - daag remventielen
Canvas zichtbaar remleiding - wtf
Remleiding tegen schokbrekerpoot - zucht  :'( dit moet maar eens goed opgelost worden!
Mistlamp werkt niet - zit er ook niet op
ABS werkt niet - gelukkig maar
Wiellager kapot - drama
Spijker in de band - net als wiellager recent opgelopen/ pech

Nou, dan kan die eindelijk goed gerepareerd gaan worden.  ;D

ParaChris

Hoe staat het met deze NX inmiddels? Lang niks gehoord, zonde!

richardwbb

Er is ook lang niks gebeurd Chris, ik heb wel al een lichter vliegwiel, race koppeling staasje 3 :P en lichter krukaspoelie en nog wat PU, maar toen het niet los wilde ben ik zachtjes gaan huilen in een hoekje.

Roesten wil die niet hoor :P