Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

[bah]Rectaal onderzoek.[/bah]

met geel.

Canvas tape laat plakrand achter en hogedrukspuitetc.

Twijfelachtige backlightspray in het kwadraat, lostrekken niet nodig.

Het zien van vliegen by Sietse.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

DJ Ramonski

Nice :) Staat de NX toch vaak beter rood gespoten knippers achter. Overigens snap ik weer eens niets van een groot gedeelte van je tekst :P Gelukkig zijn de foto's duidelijk :$
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

richardwbb

Die laatste foto bevat een Fries grapje Ramon :)

APK afkeur:

Twee tonige claxon
Remdrukverschil achter
Canvas zichtbaar remleiding
Remleiding tegen schokbrekerpoot
Mistlamp werkt niet
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Dropjeslover

Citaat van: richardwbb op 08 jul 2011 - 08:51
Die laatste foto bevat een Fries grapje Ramon :)

APK afkeur:

Twee tonige claxon
Remdrukverschil achter
Mistlamp werkt niet

Allemaal geen onoverkomelijke dingen :)
Een setje HEL staalomvlochten remleidingen is even duur als 2 standaard remleidingen (via de Brezan/Heuts).

Wat ga je aan het remdrukverschil achter doen? Nieuw/ander lastafhankelijk remventiel, of er gewoon tussenuit slopen? ;)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Knight100nx

is dat remdrukverschil niet gewoon af te stellen?

Dropjeslover

Citaat van: Knight1987 op 08 jul 2011 - 18:19
is dat remdrukverschil niet gewoon af te stellen?
Voor zover ik in het werkplaatshandboek kon vinden +-50% per ventiel, maar afkeur is bij een remdrukverschil van >40%.
Maar er valt volgens mij niks meer te stellen als je de wagen hebt verlaagd, dat maakt het hele systeem onklaar.
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

richardwbb

hmm wazig weer want de APK man (wederom diegeen welk ik had niet meer werkzaam, ik verslijt er nogal wat zo) die had het over de ene keer 26 de andere keer 29 procent en doe er wat an want hij kreeg het er nog net door zeg maar voor de APK.

Ik kan het niet zo snel vinden in het APK reglement maar die 40 procent zie ik ook op internet genoemd worden. Dan moet die APK man niet lullen, zal hem wel ff vragen hoe of wat.

Neemt niet weg dat ik dit goed wil hebben, vorig jaar met nieuwe remblokken achter was het goed, er is verder ook niets gewijzigd.

Wat betreft de mistlicht, ga ik de schakelaar er maar uit halen en desnoods tape ik die remleiding in voor APK (wilde ik eerst doen en toen bedacht ik dat dat gewoon geen goed idee is)

Heb al echte remleidingen besteld :)

En de instelling van het remventiel is makkelijk te maken, als dat niet genoeg is stel ik die andere lekker terug.

En dan NA de APK, :P gaat die zooi er lekker af.

richardwbb

p.s.

Eindelijk gevonden in het APK reglement, die 40% blijkt voor achterwiel aangedreven auto's te zijn. 30% is het bij voorwiel aangedreven.

Spannend want ik heb net remleidingen besteld en betaald en Pietjuh liet mij weten dat met het verwijderden van de remventielen, dat ik toch echt 2 andere remleidingen moet hebben.

Dropjeslover

Citaat van: richardwbb op 08 jul 2011 - 23:59
Spannend want ik heb net remleidingen besteld en betaald en Pietjuh liet mij weten dat met het verwijderden van de remventielen, dat ik toch echt 2 andere remleidingen moet hebben.

Of, volgens mij, alleen de smoorpotjes die de 1.6 bij het begin van de remleiding naar achteren heeft zitten, vlak na de remdrukverdeler. Zou niet uit moeten maken waar je ze in het leidingwerk zet, als ze er maar ergens tussen zitten.

En tape op de remleiding... Vind het een beetje hars + koolstofvezel oplossing.
Maar niet geheel onbelangrijk, tape op de remleiding is gewoonweg ook goed zichtbaar, dus zal dan ook afkeur zijn.

richardwbb

Ja dat is wel zo Dropjeslover, maar daarom heb ik ook er bij geschreven dat dit geen goed idee is.

Dat komt mede omdat ik een bushingkit, een racekoppeling, een krukaskeerring bakzijde te vervangen heb en dat is allemaal wel handig om eerst te doen alvorens uitlijnen, evenals het richten op de richtbank bij Custom Painter.

En echt, volgens mij is het zo met de APK, canvas niet meer zichtbaar is APK goed keur. Niet dat ik zelf nog prettig rond rijd. En de stalen remleidingen zijn ook besteld. Deze had ik eerder moeten bestellen dan had ik ze nu in huis gehad.

Ik heb verders ook geen opmerking gehad over de ABS kabel, die is nog verder doorgesleten, daar zie je al draadjes, ra ra hoe kan dat toch ;)

Dropjeslover

Hmz, slijtsporen op mijn rem- en ABSkabels waren toch echt afkeur. Canvas was nog lang niet zichtbaar...

Overigens zou je uitlijning niet zó veel uit moeten maken, dat is milimeterwerk, geen centimeters. houders en dergelijke eens goed nakijken en eventueel zelf houdertjes maken en tussen de bouten van de naaf en veerpoot zetten, of weghouden met tieraps?

richardwbb

Ja dat is zo maar ik hoop gewoon niet een tijd te moeten rijden met een Nx die niet lekker uitgelijnd is. Als die redelijk uitgelijnd is nog ben ik al blij.

Jij moet eens wat meer gaan afplakken gok ik, zoals op je klokkenbak met zwarte tape van 1 x 1 cm. of ik ben zwaar de lul met de pomp er nog in en zo....

Vat je m nu?

richardwbb

Vandaag ff bekeken waar de APK keurmeester het over had.

Twee tonige claxon
Remdrukverschil achter
Mistlamp werkt niet

Nou de canvas is afgeplakt dus niet zichtbaar en de mistlamp... Die zit er niet meer in.

Volgens mij kan die er zo door mits goed gesteld remventiel. Dacht het goed gedaan te hebben.

Sterretje, verder begrijp ik de APK man wel. En de RDW.

Crum

jij bent ook zo iemand die zn auto laat keuren omdat het moet, en niet nadenkt waarom het verplicht is...

waarom denk je dat een remslang waarvan canvas zichtbaar is wordt afgekeurd... ::)
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO