Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

Marous

Je foto van je lampen kon je mooi opgeven voor 'zoek het verschil' xD
~I'm in love with my car~

richardwbb

@Marous Dan ben jij de eerste, dus nu mag jij  :P

Vandaag de remklauwen gedemonteerd en hier ligt die geborsteld in het zonnetje. Handig is wel het hebben van een luchtspuit, dan druk je de remzuiger er zo uit (met een flinke knal).

Donorauto, die pleur je naast de garage en dat ziet er zo uit.

Micra mag wel op het terras staan de hele dag. (Er was ook niemand thuis verders)

Eindelijk weer eens de boel opgeruimd, dat zal wel moeten, want de ruimte is beperkt. Rechtsachterin komt straks een Micra blokje te staan :)

Hier hangen ze dan te drogen. Ik heb er een heel dun laagje Hammerite op gedaan. Door het oude potje niet goed af te sluiten, lag er een velletje op de verf. Als je die er uit haalt, heb je hele dunne Hammerite, wat een geluk bij een ongeluk was.

Op de meest linker (remzadel) kan je de kleur al zien welke ze zullen krijgen. Dus het meeste werk zit er wel op, borstelen ben je zo een uur mee bezig per klauw en verven duurt toch ook even.

On a sidenote: Dat klere dopje van het onderste glijpenlager van de voorste remklauwen, die heb ik dan wel in dit revisiesetje zitten, die pleurt er net zo hard weer uit. grrrrrr. Beste is als je gaat reviseren, dat dopje te laten zitten. Ik mag met Sikaprut gaan flexen :(
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Kap nou eens over dat dopje!  :P :P  Ik hoor je er al een half jaar over  :P

Mooie blauwe donorwagen heb je trouwens  ::)

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

Nog even de resultaat foto's, had camera in de garage laten liggen.

Het is hittebestendige verf van Motip, Brezan alhier heeft alleen rood en geel.

Ook is er hittebestendige vernis van Motip op gegaan en het heeft anderhalve dag kunnen drogen.

Dat was wat kort, bij gebrek aan remmenreiniger, de smeervlekken met wasbenzine gepoetst, dat moet je dus niet doen, zag gelijk weer Hammerite. Dus ik ben blij dat ik ze toch eerst met dat spul heb behandeld. Oh enne aan 1 bus van 400ml heb je ruim voldoende.

De ebay remrevisiesets hadden wel een normale prijs, maar de rempasta welke er bij zat kan je wel meteen weggooien, dat dopje van het onderste glijpenlager kan je niet gebruiken of moet je plakken en de pasvorm van het dunne glijpenlager houdt niet over, remklauwen laten wel los maar ik hoor 6 keer 'gp' en dat deed die niet met de ongereviseerde remklauwen.

Maar daar ga ik gewoon wiellagervet in gooien, dat smeert vast wel wat beter.

---

Oh enne, ik ben der denk ik achter waarom mijn brandstofverbruik zo grillig was. Kan je ook wel zien op de foto, de remmen achter maken meer stof dan voor. Maar je hoort het niet en merkt het pas als je met gereviseerde gaat rijden.

180km op de dagteller en meter staat op 3/4 tank. (Toen ik hem kocht was het met 90 rijden 130km en na 70km een kwart er uit lukte ook wel) Maar 180, dat kan ook wel 160 zijn geweest (en geen 200), omdat die meter een kleine afwijking heeft. Eigenlijk had ik even moeten gaan tanken.

Jeroen330

Ik heb ze al in het echt mogen bewonderen.. Reviseren is goed gelukt, eveneens als het spuiten! Netjes!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

izzthewizz

klauwen netjes!!
Maar..... die schijven  ??? :-X

richardwbb

Die voorste toch wel?

Remschijven achter, ik weet nog niet wat ik zal doen. Ik vind na de revisie de remkracht achter niet voldoende (op het asfalt wat met deze dagen echt goed is).

Oh enne als de PU er onder gaat wil ik de fusees en zo ook ontroesten. (en geen kopervet meer op plaatsen smeren waar het niet nodig is en alles netjes netjes netjes. veel werk)

ParaChris

Netjes Richard! Je pakt et allemaal grondig aan ;)

Auto zag er in het echt ook goed uit! Zeker onder de motorkap!

Leuk vorige week even met je gepraat te hebben! ;)

Mijn idee voor het plaatsgebrek al toegepast? 8)

Rens

Ziet er netjes uit. Kleur van de klauwen is ook goed, rood of zo zou echt niet passen.  ;)

richardwbb

Ik vind het ook wel mooi geworden, volgende keer toch maar ff een staalborstel halen voor op de boormachine dat andere mooie apparaat.

@ParaChris ja de glazen potjes zitten nu aan de balken van het dak van de garage. 1 vrije lade er bij waar ik mooi weer wat zooi in kan bewaren :)

ParaChris

Citaat van: richardwbb op 22 apr 2011 - 23:50
@ParaChris ja de glazenpotjes zitten nu aan de balken van het dak van de garage. 1 vrije lade er bij waar ik mooi weer wat zooi in kan bewaren :)

Daar wil ik wel een foto van zien ;D

richardwbb

Nee, die linker is van mij. :P

Foto van het motorruim, ik had er nog niet genoeg.

Vandaag wezen poetsen voor JAF

AutyGlym

Toch staat de schroefset achter te laag nog.

Geshoopt.

Ginko

Jaha, binnenkort APK of niet?

richardwbb

Nee, deze gaat uber donor worden want het chasis en glas komt bij Custom Painter terecht en dan kunnen hele krokante NXjes nog beter gerepareerd worden!