Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Citaat van: Gabber op 13 feb 2011 - 00:23
Goh die staat van jou motorblok vind ik heel erg mooi. Strak en schoon, goeie inpiratie. Hoe krijg je zulks zo mooi ?

minimal-is-me
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Mojo

@ Richard: Hahaha, ja, ik begrijp wat je bedoelt :P. Maar in dit geval is voorbereiding wel gewenst, aangezien je een onderdeel wil vervangen wat in 1 keer goed moet gaan (anders dan bijvoorbeeld een remrevisiesetje, wat zichzelf zal wijzen).

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Belg

gele mistlichten? Is iets wat ik veel ben tegengekomen in Frankrijk, alle 1600 rijden daar blijkbaar rond met gti-bodykits en gele mistlichten...
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Gouke

hee richard ik zag dat je nog een kat op je lijstje had staan, heb jij iets aan een kat van een injectie?
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Ginko

Citaat van: Gouke op 13 feb 2011 - 14:10
hee richard ik zag dat je nog een kat op je lijstje had staan, heb jij iets aan een kat van een injectie?

Gouke,

Als Richard er geen baat bij heeft. Ik misschien wel, maar pas na volgend weekend :P

Mojo

Hij heeft er geen baat bij, denk ik, de kat van een inj. heeft een andere lengte.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

SR20DE

abs pomp eruit en gewoon ff klein stukje slang van de enne naar de andere nippel maken op je hoofddrukcilinder. dit kan ik wel ff voor je regelen.

Misschien weet iemand of je dan het hele remsysteem helemaal moet ontluchten (wat nog al een eind leiding is) of helpt het ook al als je bijvoorbeeld je remzuigers indrukt. nadat je dat stukje remleiding van de abs pomp heb vervangen.

en die slagmoersleutel heb jy toch gewoon?

denk dat je die bussing van de draagalmern er zo erin kan duwen en daarna de metalen bus. als dit zwaar gaat (vanwege je kippen krachten :P)moet je de hulk maar ff inschakelen. die lukt dat wel en anders heeft ie ook nog wel een trucje met een stukje draad 2 groter ringen en 2 moeren.
en dan ist huib huib barbatruc  ;D
maar daar kan wouter je ook wel over informeren denk ik. hoe hij het heeft gedaan.

en over die remdrukventiel van een 1.6. je had t erover dat die bij een 1.6 in de hoofdremcininder zit?
lijkt dat dan misschien op dit:

en voor dat verhaal van dirk (helemaal onderaan)

richardwbb

Citaat van: Mojo op 13 feb 2011 - 10:13
@ Richard: Hahaha, ja, ik begrijp wat je bedoelt :P. Maar in dit geval is voorbereiding wel gewenst, aangezien je een onderdeel wil vervangen wat in 1 keer goed moet gaan (anders dan bijvoorbeeld een remrevisiesetje, wat zichzelf zal wijzen).

Yeps. Ik heb het Wouter nog niet verteld maar de remrevisieset is er nog niet en de bushing kit zal Wouter ook nog niet eventjes van zijn Nx hebben gehaald en ik heb zelf ook nog niet alles in huis voor de bak er af en dat lek verhelpen en ik heb die oliepan me toch vastgezet jonge! :P

Citaat van: Belg op 13 feb 2011 - 12:17
gele mistlichten? Is iets wat ik veel ben tegengekomen in Frankrijk, alle 1600 rijden daar blijkbaar rond met gti-bodykits en gele mistlichten...

Ik ben er heel blij mee, door het  wit maken van de knippers vallen de mistlampen wat meer op, die zitten mooi laag en geel met grijs staat al snel goed. ReplayGiino wil ze ook graag en die gaat met krimpfolie aan de slag.

Maar als de 1600's in Frankrijk ook met gele mistlichten rijden? ??? Dan moet er nog wel aan te komen zijn.

En ik heb een Franse auto uitgerust met Italiaanse onderdelen voor een Ford Maverick afkomstig uit Japan en het werkt! :D ??? :P

Citaat van: Ginko op 13 feb 2011 - 21:21
Citaat van: Gouke op 13 feb 2011 - 14:10

Gouke,

Als Richard er geen baat bij heeft. Ik misschien wel, maar pas na volgend weekend :P

Neupe, ik wil er niet eens aan beginnen om te kijken of die er toch onder te passen is, de uitlaat zal sowieso dichter bij het chassis komen en meer spanning krijgen en die dingen roesten al vanzichzelf ;)

Citaat van: Mojo op 13 feb 2011 - 21:36
Hij heeft er geen baat bij, denk ik, de kat van een inj. heeft een andere lengte.

Iemand heeft mijn kat al sinds september vorig jaar om te lassen wat al niet meer nodig is, sterker nog ik wil hem graag ongeschonden terug want er is precies afgefikt in die kat wat die aan minder tegendruk wil...

Maar ja, wie ben ik.

@Jeroen, thank you very much! :) Ik wil het eerlijk gezegd toch erg graag, dus de ABS pomp er maar eerst afhalen en dan eens denken aan een 1.6 remcylinder hoewel ik het verhaal van Dirk goed kan begrijpen. Nog liever een nog betere oplossing als ik maar van die lastafhankelijke remventielen af kom, zoveel doen ze niet meer volgens mij met een schroefset. Maar ja, hoe kom je er achter.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

SR20DE

damn rich toch je houd je in! >:D krijg maar zo'n klein stukje tekst terug op mijn verhaal.

oh en die foto's zijn van een hoofdremdrukcilinder 1.6 die ik tekoop heb ;)

maar als je een andere hoofdremcilinder wil zoals die van een 1.6, dan mag je al je remleidingen aan gaan passen. volgens mij zitter er ook geen verdeelblokjes tegen t brandschot aangezien er op de 1.6 al 4 aansluitingen op de hoofdremcilinder zit.
misschien is de gti hoofremcilinder ook wel aan te passen zodat de remdrukbegrenzer in de hoofdremcilinder zit, omdat de 1.6 en de gti veel opelkaar lijken aan de buitenkant. de achterremmen van de 1.6 op t abs gedeelte van de gti. dat is met die langere uitstulpsels.
maar dat moet jezelf uitzoeken

richardwbb

Oh, ff kijken waar ik voor echt weinig een hoofdremcylinder kan scoren van een 1.6 want die gaat dus gewoon meteen uitmekaar en ik heb nog een hoofdremcylinder van een GTi met ABS en die raak je toch ook inet aan de straatstenen kwijt.

als ik dan 2 revisiesetjes nodig heb is het nog kostbaar grapje

Dropjeslover

De ABS is toch niet aangesloten op de hoofdremcilinder maar op de remdrukverdeler?

Ik was een paar dagen geleden even bij de dealer langs geweest en die wist me te vertellen dat er voor de '91 en '92 GTI een remdrukverdeler is zonder ABS pomp aansluitingen. Wel kostte dit ding ~€350...

Ik ben erg geinteresseerd in je uitbouwen van de ABS, want dat moet ik eigenlijk ook eens gaan doen... Als je ergens aan een soort doorlink-koppelstukje om de pomp te vervangen/bypassen kan komen hou ik me ten zeerste aanbevolen!
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

richardwbb

Ja ik zat zelf te denken van het doorverbinden is een zekerheidje maar volgens mij beide kanten afdoppen gaat ook, het kan enkel een heen en retourleiding zijn.

En een flexibel stukje slang er tussen zie ik niet zo zitten.

Wordt van de week ff bekeken door mij in alle rust, ''gewapend'' met alle tips wat iedereen mij heeft gezegd en laten zien, dat werkt voor mij toch het beste.

Dropjeslover

Hmhm, volgens mij zou dat ook moeten werken ja.
Maar een "volgens mij" durf ik niet aan als het gaat om mn remsysteem :P
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

richardwbb

Precies.

Dus ik dacht zelf maar even die remcylinder met ABS dus uitmekaar te halen. En dan is het nog steeds ''volgens mij'' volgens mij :P

Maar hoe ik er bij kom, wie zegt mij dat die niet lek slaat of zo of gewoon compleet geen remdruk meer wil geven omdat ik 'm heb gemodificeerd.

En nog het 1.6 probleem, je kan er doorheen trappen, of dat nu een Nissan is of niet of een oude auto of niet. Dat lijkt me ongeveer het engste en gevaarlijkste dat je kan hebben.

Eerst maar die ABS er af, scheelt olie, remventielen weg scheelt nog veel meer olie en een meter of 6 -7 leiding.

Zit je uiteindelijk enkel nog met het groter oppervlak van de remzuigers en de blokken. Daar is meer kracht voor nodig om dezelfde druk te krijgen.

Waar ik dan over zit te mijmeren is upgraded 1.6 remmerij voor omdat dat de roterende massa nogal drukt en het onafgeveerde gewicht ook. Maar is dat uberhaupt 'op kenteken' te krijgen want moeten ze natuurlijk niet gaan vinden als je je auto ergens goed hard in gereden heb (met letsel.)

En ik ben ook goed ziek van die remschijf die ik heb, die gp gp gp doet bij normaal remmen, heel zachtjes en heel hard (te hard voor vochtig wegdek) is het geluid er niet en ik rem alleen maar normaal er mee...

Ook doet mijn Nx in het winkelcentrum zeg maar rammel kloink ratel gp gp gp knetter soms en je ziet mensen denken, das nie goe.

Wat wel stoer is, de uitlaat over de grond krijgen en het achterwiel in de lucht krijgen... :P Maar dat vermijd ik liever

Belg

Mijn vraag is dan, waarom wil je de ABS er uit?
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km