Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Citaat van: Evil 100nx op 12 nov 2010 - 15:49

Na 20 min. lopen klonk die weer gezond

Goed dat ik het nu ook weet,  ik zou na 5 minuten hetzelfde geluid gaan stressen  en al naar de telefoon willen grijpen  :P

Mojo

Hahaha, had ik toen een van m'n bougiekabels niet goed zat. Tikken dat dat blok deed! Maar zo klonk het dus als hij op 3 cilinders liep :P.

@ Rich: Blij dat je rij?

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

richardwbb

Dat heeft mijn Broertje ook gehad met zn rs2000

Die heeft drie weken omhoog gestaan om alles goed te lassen en nog meer dergelijke dingen te vervangen.

Hij starte m van de week en toen kwam er een geratel uit t blok

Tjee, zo lang? Het was bij mij een minuut denk ik. Heb wel de auto 3 keer afgezet voor 5 minuten, me hand verbrand aan de header en KV ook meteen ververst, dat ploft leuk in het blok, klinkt ook eng. Maar na 1 minuut werd die zo stil met bijgeluid dat ik er wel op gerust was. Het was nog geen 5 minuten in totaal.

Ik dacht wel meteen, getverdemme 200 euro weggegooid en een p#kke klus en motorblok met rarapanpizza voor meiers er in lepelen.

Maar dat gebeurde gelukkig niet.

Citaat van: Ginko op 12 nov 2010 - 16:45

Goed dat ik het nu ook weet,  ik zou na 5 minuten hetzelfde geluid gaan stressen  en al naar de telefoon willen grijpen  :P

Dat had ik dan weer niet, ik dacht zelf van tja laar maar draaien ook, als die toch nog in puin ligt kan die nog wel iets meer in puin ook :P

Citaat van: Mojo op 12 nov 2010 - 19:11
Hahaha, had ik toen een van m'n bougiekabels niet goed zat. Tikken dat dat blok deed! Maar zo klonk het dus als hij op 3 cilinders liep :P.

@ Rich: Blij dat je rij?

Ik kan het mis hebben maar hij hoort nog steeds mooi geluid te maken met stationair op 3 cylinders, was je ontsteking niet een beetje gaar? :P

Nou! Reuze! De koppelingpedaal moet door de bodem, de gaspedaal gaat zwaar, het sturen is veel te zwaar voor bekrachtigd, het zwabbert weer op de voorste draagarmen en me schroefset staat nog niet goed. Dit alles was goed te merken na 6 weken rijden in het Rijdende Hondehok.

De remmen remmen ook nog voor geen meter, ik krijg de uitlaat bij de kat niet dicht, ik moet me CO weten want die kon wel eens hoog zijn want nu loopt die erg rijk.

Ook zoiets aparts, de kat lekte flink op de andere kant, gewoon water bij opwarmen. Dus de kant van het middenstuk, was toch echt hard aangedraaid en nu zaten de bouten los ??? De kat zelf begint al geplet te worden door het aandraaien. Die is ook echt een roestbonk, komt van de sloop GTi.

En rammmelwapper raam, tril tralala interrieur wat er al inzat voor de PU, lekke daken, tis nog steeds een total loss hoby gebakje ;)

En ja, blij dat ik rij :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Naja hij heeft het dit weekend tot mij gered.  En terug ook denk ik?  Hij is nu alweer redelijk netjes...maar ik denk dat richard er wel van houdt als hij een auto heeft waar altijd wel een probleempje mee is :P

Een auto zonder enige technische problemen is niks voor Richard volgens mij.

richardwbb

Nou dat zie je wel goed Ginko, ik heb dus een nieuwe Golf gereden van de zaak, stond 4,5km op de teller, dat was 46 FN GD,  fucking goed denk ik dan en dat was deze Golf ook. Op de achter schokbrekers na welke 3 maanden meegingen, prima auto met tankpas dus 1 op 14 rijden der mee...

Echter, wat een levenloos apparaat was dat toch. Okee, stukken minder vocht opbouw aan de binnenkant van de ruiten, betere kachel, verplichte airco welke ik dus meer in de winter kon gebruiken dan de zomer en niet door de bocht te branden dat ding, 1e dag in bezit was een vrijdag, dus dat weekend meteen even 1000km er op gedraaid en ingereden, wat geheel niet nodig was maar ik kreeg het toch uit de Golf garageman, ja dat helpt toch wel hoor, het hoeft alleen niet meer in de zin van dat je er geen problemen mee krijgt en hoe denk je dat ze er mee reden vanaf de boot?

Ik wist niet dat een Golf per boot kwam maar ja, ideaal om eens te kijken wat zo een blok nu doet met inrijden. Eerste 500km niet boven de helft van redline gegaan en daarna oprekken, gas los, uitrollen etc.

Toen ik hem inleverde voor een beurt, kreeg ik hem terug, dat de monteur zegt, zo zeg deze is wel snel... ;D

Maar goed, hoewel ik er zuinig op was, behalve met Mystery land dat die in de greppel eindigde en ik had hem nog wel op de handrem gezet... Heel zuinig mee omgesprongen en ik was geloof ik de enige met een schone auto. Wasstraat werd niet vergoed...

Maar zoals ik al zei, gebruiksvoorwerp tot en met, genant om in te rijden want tis maar een Golfje, niks om trots over de snelweg mee te ploegen.

Na inleveren heb ik meteen een carb gehaald... :P

Dus ja een auto zonder technische problemen is inderdaad niks voor mij, ik heb inmiddels geleerd dat als je zorgt dat een ''perfect onderhouden'' wagen met 2 ton zowat een aantal basiszaken goed regelt na aanschaf, je eigenlijk altijd wel thuis komt. Dat kan dus ook een gaar wiellager zijn geweest dat je niet zo hard er mee kon en dat soort dingetjes.

De zaken om op te letten:

Ontsteking
Accu
Vacuum
Lekkage
Snaren
Dynamo
Startmotor
Remleidingen/ ontluchten
Brandstofleiding
Alle rubber leidingen
Stekker corrosie
Massapunten
Sensoren
Dat je uitlaat niet op het punt staat er af te donderen
Thermostaat
Kineten
Wiellagers
Mechanische koppelingen zoals de schakelpook en gaskabel, koppelingskabel etc
Super slechte bedrading aangelegd door de vorige eigenaar(s)
Alarmkastje troep
Banden controle
Nx specifiek: roest op de aandrijfassen

Nou dan moet die je wel thuisbrengen.

Met trots deel ik mede sinds de carb, dus nu een jaar of negen *geen* ANWB meer of zo en ook altijd thuisgekomen, al was het met duwen, startkabels, uur zoeken naar gereedschap in the middle of nowhere en het treffen van hulpvaardige medeweggebruikers.

p.s. Ik heb al meer dan 1000km zo gereden met de olielekkage dus en bijvullen is nog niet nodig, staat nog steeds op hoog peil dus dat valt gelukkig nog mee. Prettig rijden is het niet.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

TimTube

Jij typt echt leuke verhalen altijd :)

keesissan

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

Beest

Ja dat vind ik namelijk ook:p
Ik zit vaak op me BB op het forum. Dan vind ik t altijd zo geweldig op zulke teksten te lezen ;D!!
Ga zo door richard! ;D

Ginko

Citaat van: Beest op 01 dec 2010 - 17:04
Ja dat vind ik namelijk ook:p
Ik zit vaak op me BB op het forum. Dan vind ik t altijd zo geweldig op zulke teksten te lezen ;D!!
Ga zo door richard! ;D

Zo te merken heb je hem niet echt gemotiveerd hiermee :P

Of zijn wagen heeft even geen problemen

richardwbb

Oh ja ik heb een dikke 2 maanden er echt niks aan gedaan. Het rijdt betrouwbaar maar ik heb een waslijst todo's gemaakt zoals dat rammeltje onder het dash.

Maar de planning is om niet al te lang meer te wachten met onder andere PU rondom dus ik zal even in het Rijdende Hondehok moeten rijden, waar ik eerlijk gezegd nogal tegenop zie.

Jeroen330

Achja, lekker beslagen raampjes, geen vermogen, roest en vreselijke wegligging..

..valt wel mee toch?:P
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

ries19

misschien een leuke functie voor wbb ''clubdichter'' ? :P
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

Citaat van: Jeroen330 op 04 feb 2011 - 09:22
Achja, lekker beslagen raampjes, geen vermogen, roest en vreselijke wegligging..

..valt wel mee toch?:P

Naja er VIEL mee te leven.  Wat er daarna mee is gebeurd weet ik allemaal niet :P

richardwbb

Nou hij staat niet bepaald lekker uitgelijnd met ze doorgezakte Waaitecs want dat zijn het nu en die stoel ik weet niet wat daar mee gebeurd is maar ik hang aan het stuur en krijg gelijk last van me rug.

Die mest stoel van Verboon heb ik daarom maar gehaald heeft Ginko voor mij gehaald en wat krijg ik van m, als ik zeg een stoel die goed zit en verder interesseert me niet, een super pikzwarte carb stoel (zonder hoofdsteun) die echt nieuw lijkt. Denk dat de mest lucht er nu wel uit is, ligt in de schuur, moet nog ff ruiken :P

Maar het interrieur achter de voorstoelen is er uit en ik had de GTi wielen er op maar dat remde voor geen meter met niet zo best weer dus toch maar de 17 inch er onder met meuk banden en die auto hangt de hele tijd scheef, en ik heb al metalen beugels er achter onder gegooid.

Blok klinkt als een koffiemolen omdat de ketting van het pad is geraakt, hij houdt soms wat in met optrekken en het is erg veel herrie (maar die targa rubbers zijn nog als nieuw, wat goed uitkomt mijn GTi ritselt als een gek nog) en echt zuinig is die ook niet op de snelweg, in de stad dan weer wel maar dat geduik met remmen en geen wegcontact, is echt 3 keer niks.

Wat wel leuk is dat je als Jolly Jumper over de verkeersdrempel kan er mee en dat ga ik dus maar doen ook dan.

richardwbb

Nou, Mojo zal t.z.t als het weer lekker is geworden, op een meeting een digidash inbouwen, snelheidsensor is al besteld.

Verders ben ik zelf vandaag ff bezig met gp gp gp geluiden van de nieuwe remschijven met nieuwe blokken, waar ik wel verdrietig van kan worden.

Ook maar even kijken waarom bij flink door de bocht de andere kant ineens een skraa geluid maakt, vermoedelijk werken die gebogen beugels van de K-Sport schroefset en zit die tegen de binnenkant van de velg nu. Hoewel de wielen ook heel erg teveel speling hebben, iets met draagarmen denk ik. Daar mag wel een PU setje voor komen, ik hoop dat Wouter hem compleet heeft.

De bak zal er af moeten om het olie lek te dichten, dat is au au weer nieuwe Redline MT90 en de motorolie zelf was ook nog lang niet op dus zo even 100 euro weggegooid daar mee. En fijn de uitlaat er weer onderuit, beh.

Remtangen revisiesetje nodig om ze netjes te kunnen spuiten, wordt ook aan gewerkt, sommige aanbieders zetten een foto er bij van het product wat wel handig is.

ABS wil ik er toch maar af hebben, hoewel ik 2 keer meegemaakt heb dat je toch sneller stilstaat vind ik uiteindelijk de nadelen niet opwegen tegen de voordelen en dat gewicht eruit wil ik ook graag.

De remventielen wil ik eigenlijk ook vanaf, eerst door een 1.6 remcylinder te plaatsen die een reduceerventiel heeft en dan de boel bypassen en dan na APK (en ook maar wat testen) ook dat gewicht er af en onder het dash zit ook nog een kilo of 6 a 7 airco, dat komt ook nog wel.

Fusees wil ik ook ontroesten en heb nog 2 draagarmen in de schuur en een hele achterwielophanging, kan ook mooi even meegepakt worden. Poedercoaten is mooier natuurlijk maar onderkant van de wagen, laat ik daar even de hand op de knip houden.

Achterbumper moet er ook nog even af voor het ontroesten, ben ik nog steeds ruim op tijd mee dus komt wel.

Ik zie van de Nissan sportbumper laten spuiten af dat is ongeveer 270 euro met de aanschaf er bij, ik kies voor de trekbank om de neus er netjes op te krijgen.

Mark B VPB komt hopelijk nog aan, TNT maakt er weer een zooitje van :(

Whiteline stab stang moet er nog steeds onder...

Nieuwe bandjes zit er aan te komen.

Plan is dus PU, olielek verhelpen en trekbank en dan pas uitlijnen...!

Hopelijk krijg ik daar de koppeling + vliegwiel in welke ik graag wil. Daar zal nog wel even geinternet moeten worden door mij.

p.s. Dit wil ik graag nog bereiken voor dat ik aan de drie M's begin (Momentsleutel, Motortakel, Micra) en als dat gelukt is de Scirocco VWTD... en nog ff dromen over hoe de Nx op de 200PK te krijgen maar dit laatste twijfel ik over of ik dat nog wil straks.