Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Citaat van: keesissan op 10 nov 2010 - 23:19
haha weer mooie verhalen hoor rich
lekker bezig jong!!

En het rijdt weer :) De eerste 40km ging goed. Tijd om een naam te verzinnen voor de Nx vind ik. Als iemand nog een leuke suggestie heeft?

Citaat van: Ginko op 11 nov 2010 - 12:02
Ik vindt het wel jammer dat je dan toch weer niet in Japan aan de bel gaat trekken.  ::)

En dan zoek ik allemaal informatie voor je op, en dan toch niet?   :(

:P

Voor de rest is het gedrag van sommige dealers/bedrijven wel betreurenswaardig. Maar we zitten/zaten ook wel in een acceptatie cultuur. Er was nog iemand op de radio die een boek had geschreven erover. Ik luisterde alleen te laat mee,  ze hebben de titel of de auteur niet genoemd. Maar waar het over ging is dat Nederlanders tegenwoordig vrij asociaal zijn geworden omdat wij onszelf willen zijn. Ook buiten de deur,  en wij verwachten dat de anderen dat maar accepteren want "dit is hoe ik ben" zeg maar. Misschien wel individualisme, wat dat is het ook wel..jezelf onderscheiden door niet met de massa's mee te doen.

Ik heb even de beltarieven opgezocht voor Japan, is 24 cent. Valt nog mee. Maar 3 kwartier beppen zal het wel zijn. En inderdaad als het een Japanner is welke Engels spreekt kan het nog leuk worden.

Ik weet niet of dat wel zin heeft. Ik kan natuurlijk nog een keer klagen over die dealer bij Nissan Nederland maar omdat goed te kunnen doen moet ik eerst weten wat de overeenkomst inhoudt van het dealerschap. Overigens doen ze nu ook Honda en ik zou zweren dat ze nu liever Honda verkopen dan Nissan.

Nederlands gedrag is inderdaad betreurenswaardig. Wat mij nog het meest opvalt is dat er Nederlanders zijn met respectloos gedrag en het een probleem vinden dan geen automatisch respect te krijgen. Dan ben je rijp voor de psychiatrie vind ik.

Wij Nederlanders geven elkaar respect en vinden het ook maar vreemd als we het niet krijgen. Wat mij ook opvalt is dat Nederlanders vooral een mening hebben over anderen en nog niet eens in staat zijn om naar zichzelf te kijken. Heel triest, want als je nu een aap was of een baby is dat erg normaal en de ouder dient dit te corrigeren. Zodat het kind klaargestoomd wordt voor de maatschappij zeg maar en leert normaal te doen maar dit ook te verwachten van een ander. Nou dat laatste is totaal om zeep gegaan in onze ''cultuur'' we zijn inderdaad een bijmekaar geraapt zooitje ongeregeld geworden.

Waarom? Omdat alles alleen nog maar draait om geld en slavernij.

Daarbij zie ik maar weinig ouders in staat zijn een kind behoorlijk op te voeden. Ik kan een hoop te klagen hebben over mijn opvoeding maar een aantal normen en waarden zijn er wel met de paplepel in gegaan. Respect tonen voor ouderen bijvoorbeeld vind ik zondermeer normaal en noodzakelijk. Als je ziet hoe sommigen auto rijden tegenwoordig...

Tegenwoordig moet een kind het dure commerciele speelgoed, kan daar zich 2 minuten mee vermaken, pleurt het op de grond of keert de speelgoedbox geheel om, wil de nieuwste computerspelletjes, luistert niet naar de ouder, vreet zich helemaal vol met snoep en al dat gedrag is normaal voor een kind alleen die ouders he. Ik ga overigens geen kinderen deze aardbol op trappen, ten eerste zijn er al genoeg mensen en ten tweede is opvoeden ook erg lastig geworden want de kindjes van 2 leren al ''mama kut'' zeggen en de middelvinger opsteken van de kinderen van 4 want die van 2 pleuren ze in die duurbetaalde flut creche met mensen die ook niet kunnen opvoeden, bij die kinderen van 4.

Ga je dan verhaal halen bij die creche als ouder, ja daar kunnen wij niks aan doen hoor, dat leren ze van de kinderen van 4.

Tokkies als ouders dus. Tokkies zijn de pest in dit land.

Maar goed ik houd er maar over op, ik heb dit allemaal al uitgedokterd maar de commercie he, die maakt echt ALLES KAPOT. Kapatilistische k*t honden, ego centrisch materialistisch hebberig en uitzuigend tuig, ga alsjeblieft dood.

Citaat van: Gouke op 11 nov 2010 - 21:07
hier in emmen zit ook een nissan dealer, die eerst alleen suzuki dealer was maar nu nissan er ff bij doet... als ik vraag om een bepaalde bak keerring, moet ik zelf 3 verschillende tekeningen bij langs kijken welke het is en nog kan hij mij als ik hem gevonden heb, niet met zekerheid bestellen of vaak kan ik alleen in back order bestellen met onbepaalde levertijd :P

Ik moet toch echt Nissan Fast eens een keer bemachtigen. Fuck de copyright, laten we Nissan (magazijn) onder curatele stellen wegens wanbeheer.

Dat back order ken ik. Ze kijken voor mij altijd even of het op voorraad is in Amsterdam (90 duizend vierkante meter warehouse, levert zo een beetje aan heel Europa) en toen was de PCV er niet. Die PCV zit in elke 2 liter benzine motor van Nissan. Kon er inderdaad 3 weken op wachten en die prijs joh, ik weet wat de productiekkosten zijn geweest, ik ben erg benieuwd naar de bootkosten, invoerrechten en de marge van Nissan zelf en ook die van de dealer. Vooral die laatste, dan weet ik wat ik mag verlangen van ze als DIENSTVERLENER.

Dat glijerige, ik noem het Woefdram, bij meneer X die teveel betaalt voor een occasie, maar na 150 duizend op de teller moet het weg zeker.

Echt waar, draai gewoon je tent voor alle Nissan bezitters welke binnenkomen, in feite heb je daar als dealer geen mallerotmoer over te zeggen.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Gefeliciteerd met je rijdende 2.0   ;D

Naam, naam, naam?

Feniks?  Herrijst uit zijn eigen as  ;)

Jeroen330

HIJ RIJDT WEER?! nice!!!

Geen getik ed?
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Gouke

Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

michxtreme

mooi! hopelijk kan hij weer even wat km's mee!
The only limit is your own imagination

Mojo

Citaat van: Ginko op 12 nov 2010 - 09:33

Naam, naam, naam?

Stijn. Frank N. Stijn.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Ginko

Citaat van: Mojo op 12 nov 2010 - 14:34

Naam, naam, naam?

Stijn. Frank N. Stijn.

Nee zo ziet die andere eruit  :P

Met ze pleister

Beest

Als jullie het doen lijkt het zo simpel :P
Goed gedaan ;)

Marous

Zeg, interesse in die sticker die bij mij op de achterruit zit?  ::) Hahaha!
~I'm in love with my car~

richardwbb

Naam, naam, naam?

Geen vrouwenkoosnaampje voor mij auto :P Idee is verder niks mis mee hoor.

Citaat van: Rens op 12 nov 2010 - 10:12
Mooi dat hij weer rijdt.  :)

Ik vond het dus een herriebak nog qua rijgeluiden maar dat valt nu in het niet in vergelijk met een   gatenkaas chassis zonder interrieur :P Wat meteen opviel, de Chinese bandenruis :P

Citaat van: Jeroen330 op 12 nov 2010 - 11:56
HIJ RIJDT WEER?! nice!!!

Geen getik ed?

Nou nee, geen getik. Maar een ratel, alsof je met een U beugel slot langs het hek van het fietsenhok loopt. De downpipe pakking zit nu knetterhard aangedraaid en toen tikte het nog. Erg eng want het klonk weer helemaal cylinder 3, ik dacht eerst aan de klepstoter van 1 maar die was meteen stil.

Toen werd het getik hoger en hoger qua geluid, dacht ik aan een verbande klep, maar dan had de auto met kapotte drijfstanglagers ook al een probleem moeten hebben.

Na een minuut zowat begon het eindelijk stil te worden. Motor klonk weer als vanouds, dus dat zal dan voor mij het vertrouwde geluid van de ketting en kop zijn maar hij lijkt ook rustiger te lopen en hij is minder snel.

Ik ben nog niet over de 3000 toeren geweest met 'm, kon de eerste 40 km wel merken dat de drijfstanlagers behoorlijk veel wrijvingsverlies maken, want hij begon al beter te trekken vanaf 1500 toeren.

Verders een heel scala aan interrieur geluid er bij, achterste PU motorsteun, goeiegenade. Als de auto gestart wordt hoor je tjoem, tjoem, tjoem in het interrieur en als hij loopt denk ik dat het de deurpanelen zijn welke tegen het dashoard trillen, dat is met gas geven of deur open doen gelijk weg.

Citaat van: Gouke op 12 nov 2010 - 13:10
goed nieuws !  ;D

Citaat van: michxtreme op 12 nov 2010 - 14:24
mooi! hopelijk kan hij weer even wat km's mee!

Dat zou mij heel goed uitkomen want ik heb nogal wat plannen voordat ik er een ander blok in wil gooien en het liefs tot die tijd geen ashoezen, bak, platen, blok probleem want dat kost allemaal jammergeld, zoals net ingelopen bakolie weggooien, uitlijnen etc.

Citaat van: Mojo op 12 nov 2010 - 14:34
Stijn. Frank N. Stijn.

Goed gevonden, dan een groen hoofd op de motorkap airbrushen met een dichtgenaaide schedel en 2 van die schroeven in zijn kop :P

Citaat van: Ginko op 12 nov 2010 - 14:35
Nee zo ziet die andere eruit  :P

Met ze pleister

Ik voelde mij net Snoopy me zijn rijdende hondehok. Dus deze met de pleister heet Rijdende Hondehok :P

Citaat van: Beest op 12 nov 2010 - 14:49
Als jullie het doen lijkt het zo simpel :P
Goed gedaan ;)

Ik ga een howto maken voor drijfstanlagers, het is echt niet simpel maar wanneer het probleem vakkundig is gedemonteerd (inclusief de tapeindjes bij de bak) zijn de stappen vanzichzelf wel simpel.

En het is een bak werk ook. Momentsleutel en iemand er bij welke het al eens heeft gedaan en niemand doet je wat :)

Citaat van: Marous op 12 nov 2010 - 14:56
Zeg, interesse in die sticker die bij mij op de achterruit zit?  ::) Hahaha!

Nee dank je. Ik hoor al te vaak mensen roepen dat ik in een Mazda rijd :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Evil 100nx

Ben iig blij voor je dat je sr20 weer loopt  :D
SR20DE+T 25
3 inch uitlaat
Jwt ecu
370cc injectoren
Veerpootbrug voor+achter
Whiteline Stab. achter
40/30 verlaagd Tein SS

Jeroen330

Dat je na het starten geratel hoort is logisch.. je motor heeft een aantal weken zonder olie gestaan en de oliepomp moet alles eerst doorpompen.. in het begin dus ff doorpompen, beginnen met smeren ed.. dat het ratelt is mij bekend :)

de ratel komt overgens vaak van je distributie en kleppen/nokassen...

de verklaring klopt ook als het geluid verdwijnt, dan heb je weer overal smering..

succes ermee kerel!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

richardwbb

Citaat van: Evil 100nx op 12 nov 2010 - 15:40
Ben iig blij voor je dat je sr20 weer loopt  :D

Dank je Evil :P *steekt pink in mond* Als er nu ook weer mee geknald kan worden ben ik helemaal blij want als een 1.6 rijden met een 2.0 dat slaat natuurlijk nergens op. :P Overigens merkte ik ook meteen, de auto is nog echt veel te zwaar. Dat vind ik wel apart, hij zou maar 50 kilo zwaarder moeten zijn en wat weegt het interrieur nu achter de stoelen bij een Nx.

Citaat van: Jeroen330 op 12 nov 2010 - 15:41
Dat je na het starten geratel hoort is logisch.. je motor heeft een aantal weken zonder olie gestaan en de oliepomp moet alles eerst doorpompen.. in het begin dus ff doorpompen, beginnen met smeren ed.. dat het ratelt is mij bekend :)

de ratel komt overgens vaak van je distributie en kleppen/nokassen...

de verklaring klopt ook als het geluid verdwijnt, dan heb je weer overal smering..

succes ermee kerel!

Zoals mijn opa zaliger zei: Goffeledommele!! Ik skrikke mij kapoT!!

Evil 100nx

Dat heeft mijn Broertje ook gehad met zn rs2000

Die heeft drie weken omhoog gestaan om alles goed te lassen en nog meer dergelijke dingen te vervangen.

Hij starte m van de week en toen kwam er een geratel uit t blok

Na 20 min. lopen klonk die weer gezond
SR20DE+T 25
3 inch uitlaat
Jwt ecu
370cc injectoren
Veerpootbrug voor+achter
Whiteline Stab. achter
40/30 verlaagd Tein SS