Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Citaat van: Ginko op 09 nov 2010 - 08:46
Sodeju  :o

Zeer goed werk verricht Richard!  ;D

Maar,  horen die zijbalken zo ingedeukt te zijn?
<knip>

Aan 1 kant in elk geval niet :P 2 dagen bodem, 3 dagen neus en kokerbalken maar ook werkelijk niets laten zitten, kabelboom reparatie, gaten tappen, afgebroken tapeinden weg dremelen, uitboren, het kan wel sneller.

Citaat van: DJ Ramonski op 09 nov 2010 - 08:55
Volgens mij niet zo extreem als bij deze nx, maar die stukken hebben inderdaad een redelijk rare vorm.

@Richard: goed bezig geweest :)

:) Alleen de achterbumper er nog af en deze kan de winter door.

Citaat van: Rens op 09 nov 2010 - 09:24
Je kunt dit topic ooit nog eens omvormen tot een algemene Howto over roestaanpak.  ;D

Allemaal mooi duidelijk.  :)

Dat moet ik maar een keertje doen, want het schijnt niet over te komen :P

Citaat van: michxtreme op 09 nov 2010 - 11:20
Ziet er inderdaad naar uit dat hij in het verleden schade heeft gehad
Goed werk gedaan in ieder geval, die kan er straks weer jaren tegen aan! Er zijn al veel te veel GTI'tjes ondergaan aan de roestduivel

Schade? deze auto is als botswagen gebruikt. Achterbumper is ook al een keer gespoten. Dat de andere kant van de neus ook krom is, viel mij niet zo erg op, maar inderdaad daar heb die ook vreemde pasvorm.

De oude bumperbalk was bijna 2 centimeter breder dan een welke nog niet een klapper had gehad, vandaar dat die GTi lip er zo verrot onder hing. Het is nu 50% beter, maar die andere 50% is 200% moeilijker, dat kan ik niet alleen. Een spatbord is ook wat op maat gebogen en volgens mij hoeft die alleen een tikje naar rechts getrokken te worden de neus en hier en daar wat bumperbalk dremelen en de onderkant tikje naar links en dan een tikje trekbank voortrein recht trekken, dan zit het weer goed. Nogal een werk zeg.

Ja dat begrijp ik ook niet, die roestduivel... :P Al zou je een ochtend een brug huren en borstelen en behandelen met plakmeuk en achter interrieur er een keer uit en de wielkasten op een zomersedag dan win je zo 5 jaar.

p.s. wel raadzaam de bumpers en spatborden er ook eens af te halen, kan in 5 dagen met 100 euro plakmeukbenodigdheden voor reguliere prijzen :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gouke

petje af richard :D

oja ik zie bij je blok geen olie separator, vierkant blokje rechts naast het uitlaat spruitstuk, is dat een questie van bouwjaar of is dat een van jou gewichtsbesparende acties ? ;D     
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

richardwbb

Citaat van: Gouke op 09 nov 2010 - 16:08
petje af richard :D

oja ik zie bij je blok geen olie separator, vierkant blokje rechts naast het uitlaat spruitstuk, is dat een questie van bouwjaar of is dat een van jou gewichtsbesparende acties ? ;D     

Dat is een van mijn stommiteiten... :P

Niet aan te raden, de oil catch can heb ik verwijderd, mijn vacuum is helemaal goed, de PCV is nieuw en de nieuwe slang vertoont geen spoor van olie, na duizenden km's nog niet.

Olie in je intake is in mijn beleving overbodig. Ik heb ook geen EGR, dat is dan een mooie bijkomstigheid.

Kan wel problemen geven dit met pingelen bijvoorbeeld.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gouke

twinturbo

Flink bezig geweest. Goed dat je zo grondig bezig bent. Zitten best wel wat aandachtpuntjes aan een nx naast de wielkasten en dorpels.  ;)

richardwbb

Citaat van: Gouke op 09 nov 2010 - 19:42
EGR heeft sr20de toch sowieso niet? uit europa

Inderdaad. Ik zou niet weten waarom niet maar nu ik 'm niet heb vind ik het ook prima. Wat het met CO doet, geen idee. SR20 gaat niet simpel door de CO test merkte ik al.

Citaat van: twinturbo op 09 nov 2010 - 20:00
Flink bezig geweest. Goed dat je zo grondig bezig bent. Zitten best wel wat aandachtpuntjes aan een nx naast de wielkasten en dorpels.  ;)

Mwoah... :)

Het is lastig uit te leggen, aan de ene kant blijft het rijden aan de andere kant blijft het nodig om reparaties te plegen, maar ja, weet dat allemaal maar als bestuurder, helemaal als het goed rijdt en geen roest vertoont, kan die al op zijn en op het punt staan om aan alle kanten bruin uit te slaan.

Gewoon behandelen als klassieker :)

Nieuwe drijfstaglagers. 8 stuks van € 12,61 ex BTW en GEEN korting want dat kan daar ECHT NIET gegeven worden (ik hoor 15% standaard bij andere dealers) maarrr er kon wel 15% korting gegeven worden op de katalysator pakking (niet afgebeeld) die was ook MAAR 12 euro ex btw nog wat.

Ik moet dit toch echt even kwijt, gaat die dealer nadat ik bij het Nissan magazijn in Amsterdam geweest ben en TOEVALLIG nogal wat afweet van Japanse logistiek, mij zitten vertellen op woensdag middag, nou ja geen korting op de drijfstanglagers, ja helaas dat zit er niet op hoor (kijkend naar computerscherm) en oh de kat pakking, nou daar ga ik je even een plezier mee doen joh!!! oh en HEE, kijkkkkknoouuuueens vrijdag ochten heb ik ze voor je, is maar 2 daagjes toch?

NEE, zijn er DRIE Brakhof. Stelletje slappelingen. Als je mij nu gewoon korting had gegeven zoals andere JOVIALE ENTHOUSIASTE LIEFHEBBERS op dit forum ook krijgen, dan had ik mijn bek wat minder opengetrokken.

Het is ECHT dat ik het NIET kan krijgen in Lelystad of Amsterdam want daar zit je ook met je luizen verkoopmethoden en dat ik INDERDAAD nog wel iets bij je zal kopen, maar hoe jij je zaken doet, dat is het meest achterlijke jaar 0 beleid dat er bestaat.

Als ik dan ook nog, wetende dat ik je FLINK loop te spekken op je MAGAZIJN wat je NIET wil runnen, waar ze werkelijk GEEP reageren, NOG MINDER kennis dan ik hebben van zaken maar WEL de hoofdprijs verlangen en doen alsof je neus bloedt met de korting, VERMEERDERD met de oh maar die kat pakking kan wel en kijk eens vrijdag heb ik het voor je en je personeel van de toneelschool komt, waarbij ik na JAREN klant te zijn WERKELIJK ALLES heb geprobeerd bij je om een verstandhouding op te bouwen, dat ik OOK NOG EENS van Nissan Warehousing Europa drijfstanglagers krijg, los in een plastic zakje gepleurd VOL met krassen, dat ik ZEG TEGEN JE, dat tolereer ik niet, ik betaal de hoofdprijs dit kan niet dat je dan HET LEFT HEBT om te zeggen, ja dan moet je Nissan Warehousing maar bellen en NEEEEEEE ik kan het niet terugnemen en ik weet het ook niet EN HET VERLEDEN, dat je onderdeeltjesversnellercomputer het aangaf, dus als het verkeerd is dat ik het MOET afnemen want JIJ kan het niet terugsturen.

Kunnen er 2 dingen aan de hand zijn, of jij bent een verwerpelijke dealer onwaardig om de keizer te dienen of de keizer heeft zijn <censuur> zo ver in je <censuur> dat je een <censuur> bent.

EN NEE IK GA NIET VOOR JE BELLEN, LAFBEK.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik ben totaal ontevreden, ik zie geen mogelijkheden meer om je over de balie te trekken, ik heb Nissan Nederland al gebeld, ik ben bij Nissan Warehousing geweest en je steekt het maar waar het licht niet schijnt.

Er moet echt iets gebeuren want werkelijk ik doe je wat.

Ik was dus heel blij en vrolijk maar toen ik dit topic begon te schrijven en de rem upgrade van Ginko wilde aanvullen waar ook alles in het 100 liep en toen mij realiseerde hoe ik maar mee ging in het ACHTERLIJKE beleid van Brakhof, al een jaar of ACHT, werd ik me toch chagarijnig. Niet boos. Nee, maar ik zin op wraak. Op het hele merk met Japan er bij.

Njaa ach, even  ;D Dit zijn de drijfstanglagers, er zit 1 verrotte bij, reden onbekend. Jeroen330 kwam er mee en ik heb helemaal geen zin meer een goed verhaal te schrijven.

Hier is Jeroen330 keihard voor mij bezig. Super geweldig goed. Ik vond dat ik rot tegen je deed toen je weg ging, dat was niet mijn bedoeling, maar ik ben het zo en zo zat, dat de Japanse Nissan zijn Nederlandse dealertje totaal uitknijpt dat geintje ken ik maar hoe burgerlijk dit verlegd wordt naar mij, de eindgebruiker (ZONDER briefjes van 1000 om te strooien) daar kan ik zelfs niet mee aan komen bij Nissan Nederland, afgetrainde telefonistes he.

Ik zweer je, dit ligt niet aan Japan. Het ligt aan Nederland. Achterlijke cultuur.

Ja kapot ja. Doet mij denken aan de oester en de parel.

Dit was de meest beschadigde drijfstanglagers cylinder 1. Wel apart. Rod knock klonk als cylinder 3. Cylinder 2 en 4 hebben voelbare speling, 1 en 3 niet. 1 is verrot en de rest lijkt wel ok op het oog.

Heeft iemand enig idee hoe ik in Japan aan de bel kan trekken, ik ben werkelijk helemaal over de fliep, niet boos, ik voel mij verneukt, vernederd en verkracht en ik wil niet bij de koninklijke landmacht.

Wedden dat ze dit in Japan niet begrijpen gaan? Wedden dat Nissan Nederland een achterlijk bestuur heeft en dat Nederlanders WERKELIJK te stom zijn om te begrijpen wat cultuur is?

:'(

Ginko

Gefeliciteerd Richard.... jij bent mijn WTF moment van deze week geworden   :P

Ik zal jouw verhaal tijdens mijn lunchpauze met een bak koffie even goed doorlezen.  ;)

michxtreme

The only limit is your own imagination

Dropjeslover

Citaat van: Ginko op 10 nov 2010 - 09:17
Gefeliciteerd Richard.... jij bent mijn WTF moment van deze week geworden   :P

Ik zal jouw verhaal tijdens mijn lunchpauze met een bak koffie even goed doorlezen.  ;)
Hijs beetje boos dat ie geen korting kreeg van de dealer, maar de lagers zijn ingebouwd, voor zover ik kan lezen :p
Mooi :)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Jeroen330

Het was een leuk klusje om te doen hoor! Hopelijk loopt je blok straks weer naar behoren en is er tijdens het kapotdraaien van de drijfstanglagers niets anders beschadigd. Op het oog gezien was je krukas nog netjes, zonder schade (zelfs niet bij cilinder 1)

De lagers van cilinder 2,3 en 4 vertonen gebruikelijke slijtage aan de binnenkant halverwege de lagers en een opvallende slijtage aan de binnenkant aan het uiteinde van de lagers. Deze zijn met zekerheid al een eindje heen.

De lagers van cilinder 1 (donkere lagers met groeven erin) zijn warm geweest. De zwarte aanslag is olie wat zich draaiend in het metaal brandt (tijdens extreme hitte).
De groeven in het lager komen van een metaaldeeltje dat:
- Of ergens van je blok afkome, met de olie mee tussen je lagerwerk komt (hiervoor moet dus al wel speling op je lagers zijn)
- waarschijnlijk van je lager zelf komt... bij hitte zet je lager natuurlijk uit... als hij niet helemaal recht is, of een miniscuul hoekje breekt af, dan groeft dat zich draaiende in je lager..
De krukas had geen schade gelukkig. dit omdat je lagers van een zachter materiaal zijn dan je krukas.

Het is hopen op een goede afloop.
Je lagers zitten er op de goede manier in met het goede aanhaalmoment.
Ik was uiteindelijk wel tevreden!

We hopen, we hopen!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Ginko

Citaat van: richardwbb op 10 nov 2010 - 05:38

Heeft iemand enig idee hoe ik in Japan aan de bel kan trekken, ik ben werkelijk helemaal over de fliep, niet boos, ik voel mij verneukt, vernederd en verkracht en ik wil niet bij de koninklijke landmacht.

Wedden dat ze dit in Japan niet begrijpen gaan? Wedden dat Nissan Nederland een achterlijk bestuur heeft en dat Nederlanders WERKELIJK te stom zijn om te begrijpen wat cultuur is?

:'(

Je kan bellen naar  0120-315-232 tussen 9:00 en 17:00.

Owja,  landcode van Japan is: 81  dus ik zou bellen naar +81120315232

En het is momenteel in Kyoto Woensdag 10 November 22:15 's avonds (Kyoto is 1 uur en 40 minuten rijden van Takashima. De kantoorlocatie van Nissan Costumer Relations)

Dus kwa tijdverschil is het dus ongeveer 8 uur vooruit.  Dus als je op tijd wilt bellen en morgen in Japan om 9:00 uur de telefoon daar wil laten rinkelen dan moet jij hier om 1:00 uur 's nachts gaan bellen.

Ow dat zie ik net,  ze hebben Engels sprekende operators voor je. Alleen als dat Japanners zijn die Engels spreken dan wens ik je succes want die zijn lastig te verstaan.

en ze hebben tussen 12:00 en 13:00 schijnbaar pauze want dan mag/kan je niet bellen.

richardwbb

Citaat van: Ginko op 10 nov 2010 - 09:17
Gefeliciteerd Richard.... jij bent mijn WTF moment van deze week geworden   :P

Daar geloof ik dus geen dopmoer van :P Ik had ook zo een baan ooit en kreeg het aan de stok met Nina Brink, dus wat dat betreft kan ik wel wat hebben. ;)

Citaat van: michxtreme op 10 nov 2010 - 09:31
weer lekker bezig geweest hoor!

Dank je. Wat ik betreur is dat ik vannacht me toch een rot gevoel kreeg van de ''samenloop van omstandigheden'' de doofstomme en blinde ''dealer'', het gekke geval wil dat het hele ''gazeik'' van Nissan Nippon op mijn ''end-user'' bordje ligt op een manier waarbij Microsoft een lieverdje is.

Zo een stoorzender van een dealer er nog even bij is alleen maar extra lastig en waar ik dus geheel van over de zeik ga, want ik ben niet boos, (je weet wat dat betekent als je vriendin dit zegt), kreeg ik echt het gevoel van doen te hebben met een Nederlandse collaborerende kampbeul welke werkt voor de Japanse bezettingsmacht uit de tijd van Hirohito.

Oftewel hoe wij Nederlanders zo vriendelijk omgingen met Indonesiers..

Het lastige voor mij is, is dat buiten dat die dealer wel de mogelijkheden heeft maar niet wil geven, dat ik mr. Brockhoff eigenlijk wel eens wil benaderen om te vragen of hij gisteren niet teveel gezopen heeft.

Wat mij vooral stoort is dat het kennelijk uitmaakt of ze nu 1 miljoen netto winst per jaar hebben of 1 miljoen en 10 duizend euro netto winst.

Verders ben ik volkomen niet geschikt om voor zo een werkgever te werken, want ik zet de directeur aan het werk en dat pikt die niet etc. etc. Maar ik ben ook systeembeheerder geweest en ik weet hoe ik een bedrijf aan de praat moet houden. Overigens ben ik daarom maar voor mijzelf begonnen ;)

Citaat van: Dropjeslover op 10 nov 2010 - 10:21
Hijs beetje boos dat ie geen korting kreeg van de dealer, maar de lagers zijn ingebouwd, voor zover ik kan lezen :p

Niet helemaal waar, maar wel begrijpelijk. Het is voor mij geen goed argument om te klagen van ik krijg geen korting. Dat hoeven ze inderdaad niet te geven.

Wat het wel ziekmakend gedrag maakt van kennelijk Brockhoff, als ik iets bestel dat die Nissan Fast computer het ook niet duidelijk aangeeft (gebrekje van Japan is dat) en dat op basis daar van ik onderdelen heb liggen, welke niet passen en niet te vinden zijn op mijn Nx.

Argument was toen, je moet het afnemen want ik kan het niet terugsturen. Dat laatste werkt vaak zo met Japanners dat is zo. Maar dat kaaskoppige gedrag van gebruik maken van de regels, er naar handelen zoals het je uitkomt en gebrek aan inlevingsvermogen danwel samen bereid zijn het merk Nissan te verbeteren, ze zitten liever op hun luie reet daar, dat is echt zo.

Als ik dan SR20DE hoor zeggen dat hij zo 15% krijgt en Jeroen330 hoor zeggen, breng die pakking terug, ik weet een betere oplossing, zijn dat opmerkingen welke 8 jaar niet bestaan voor mij. Tergend is ook die dealer overal om mij heen zit en Almere zelf uit rijden kost al liters benzine dus dat verlamd nogal maar ZE LEVEREN WEL INCOMPLEET OF VERKEERD voor injectoren WANT ZE WETEN HET NIET en dat is dan mijn probleem ineens en ik krijg ja PVD een GA16DE oliefilter mee voor mijn GTi.

Maar ook, ik bestel 8 drijfstanglagers en EEN kat pakking. Wat krijg ik TWEE kat pakking.

Ik zeg oh daarom klopte je prijsopgave niet ik begreep het al niet toen ik het thuis narekende. Antwoord: oh ja oh ja 1 pakking.

Wacht even. Als je echt overtuigd bent van je zelf, zeg je gewoon, nee, je bestelde 2 pakkingen. Maar nee, die kon zo terug en werd van de bon gehaald.

We hebben het hier over nog net geen 15 euro omzet.

Overigens het garagewerk wat ik daar heb laten doen doen zij over het algemeen goed. Wel een VOLKOMEN BEZOPEN VERNEUKEN MET DE APK gedrag, maar daar kan ik zelf wel een oplossing voor vinden. Dat ik dan 40 euro kwijt ben door zelf gewoon de verkeerde verlichting te voeren, want even ONGEVRAAGD is gerepareerd, DAAR HOOR JE MIJ NIET OVER.

Maar dat GEKNOEI van het magazijn, waarbij dat oliefilter DENK IK een onbewust foutje was, maar die extra kat pakking he... Ik blijf werkelijk heen en weer rijden naar die dealer die is verhuisd helaas. Die was op loopafstand en ik kwam er dagelijks langs.

In dat laatste geval ga ik niet moeilijk doen over 4 keer langskomen voordat je het hebt of VOORAF betalen. Nu het 2 keer 10km is, is het gewoon 2 liter, 3 euro, om te betalen.

VOORAF OVERMAKEN, dat kan niet, want dan zijn ze bang de betaling NIET TE KUNNEN VINDEN.

Snap je het nu?

Verstandige dealers delen 15% korting uit (wat echt krap is vind ik maar ok) als ZWIJGGELD.

Wat mij ook heel pissig heeft gemaakt, dat vooraf betalen dus, dat ik NIEMAND op het forum kan vinden welke ook zo een zeik dealer heeft meegemaakt. Vooraf betalen? Ik wordt er om uitgelachen door mijn mede clubleden.

En nu hoeft dat niet meer van ze. Tjonge jonge, wat vrijgevig. Helaas omdat het nu ineens wel kan, na 7 jaar klant zijn, maakt mij ook pissig.

Wat een kneus beleid.

Jammer is, ik kan wel roepen die mensen die daar werken kunnen er ook niks aan doen. Maar dat is niet juist, ze willen er niets aan doen, ze hoeven daar ook geen reet te doen. Echt waar.

Eigenaar is altijd afwezig. Nissan Nederland is onbereikbaar vanwege een afgetraind telefoonteam, dealer speelt dus mongooltje en in Japan, daar weten ze wat eer is. Die laten ze je niet afnemen door je, ze gaan namelijk liever dood daar.

Een Nederlander heeft geen eer, die verkoopt alles behalve zijn schoonmoeder, die is gratis.

En zo zit ik dus met een groot probleem want ik ga deze Nx zo lang blijven rijden totdat ze bij Nissan er kotsmisselijk van zijn geworden.

En warempel, Nissan Warehousing is wel een normaal bedrijf.

Daar wordt gewerkt. Met plezier. Beetje jammer van de drijfstanglagers in een zak pleuren, mag van mij als ze 7 euro zijn ipv 12. Wil je de hoofdprijs er voor, wil ik ze op een gouden schaaltje. Simpel as that. Echter dat probleem is nu voor de dealer want die vraagt er nogal om.

Het is dat ik een correcte burger ben anders had ik die hele tent al lang in de hens gestoken.

Citaat van: Jeroen330 op 10 nov 2010 - 11:37
Het was een leuk klusje om te doen hoor! Hopelijk loopt je blok straks weer naar behoren en is er tijdens het kapotdraaien van de drijfstanglagers niets anders beschadigd. Op het oog gezien was je krukas nog netjes, zonder schade (zelfs niet bij cilinder 1)

De lagers van cilinder 2,3 en 4 vertonen gebruikelijke slijtage aan de binnenkant halverwege de lagers en een opvallende slijtage aan de binnenkant aan het uiteinde van de lagers. Deze zijn met zekerheid al een eindje heen.

De lagers van cilinder 1 (donkere lagers met groeven erin) zijn warm geweest. De zwarte aanslag is olie wat zich draaiend in het metaal brandt (tijdens extreme hitte).
De groeven in het lager komen van een metaaldeeltje dat:
- Of ergens van je blok afkome, met de olie mee tussen je lagerwerk komt (hiervoor moet dus al wel speling op je lagers zijn)
- waarschijnlijk van je lager zelf komt... bij hitte zet je lager natuurlijk uit... als hij niet helemaal recht is, of een miniscuul hoekje breekt af, dan groeft dat zich draaiende in je lager..
De krukas had geen schade gelukkig. dit omdat je lagers van een zachter materiaal zijn dan je krukas.

Het is hopen op een goede afloop.
Je lagers zitten er op de goede manier in met het goede aanhaalmoment.
Ik was uiteindelijk wel tevreden!

We hopen, we hopen!

Lol. Je hebt me doodsbang gemaakt man met je constateringen! Maar het is juist wat je zei en wat je nu schrijft ook.

Citaat van: Ginko op 10 nov 2010 - 14:12
Je kan bellen naar  0120-315-232 tussen 9:00 en 17:00.

Owja,  landcode van Japan is: 81  dus ik zou bellen naar +81120315232

En het is momenteel in Kyoto Woensdag 10 November 22:15 's avonds (Kyoto is 1 uur en 40 minuten rijden van Takashima. De kantoorlocatie van Nissan Costumer Relations)

Dus kwa tijdverschil is het dus ongeveer 8 uur vooruit.  Dus als je op tijd wilt bellen en morgen in Japan om 9:00 uur de telefoon daar wil laten rinkelen dan moet jij hier om 1:00 uur 's nachts gaan bellen.

Ow dat zie ik net,  ze hebben Engels sprekende operators voor je. Alleen als dat Japanners zijn die Engels spreken dan wens ik je succes want die zijn lastig te verstaan.

en ze hebben tussen 12:00 en 13:00 schijnbaar pauze want dan mag/kan je niet bellen.

Hmm... Nee ik ben geen filantropische instelling helaas. Belkosten zijn niet te betalen vind ik.

Het moet echt anders. Ze bellen mij maar.

keesissan

haha weer mooie verhalen hoor rich
lekker bezig jong!!

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

Ginko

Ik vindt het wel jammer dat je dan toch weer niet in Japan aan de bel gaat trekken.  ::)

Ik citeer:
Citeer

En dan zoek ik allemaal informatie voor je op, en dan toch niet?   :(

:P

Voor de rest is het gedrag van sommige dealers/bedrijven wel betreurenswaardig. Maar we zitten/zaten ook wel in een acceptatie cultuur. Er was nog iemand op de radio die een boek had geschreven erover. Ik luisterde alleen te laat mee,  ze hebben de titel of de auteur niet genoemd. Maar waar het over ging is dat Nederlanders tegenwoordig vrij asociaal zijn geworden omdat wij onszelf willen zijn. Ook buiten de deur,  en wij verwachten dat de anderen dat maar accepteren want "dit is hoe ik ben" zeg maar. Misschien wel individualisme, wat dat is het ook wel..jezelf onderscheiden door niet met de massa's mee te doen.

Gouke

hier in emmen zit ook een nissan dealer, die eerst alleen suzuki dealer was maar nu nissan er ff bij doet... als ik vraag om een bepaalde bak keerring, moet ik zelf 3 verschillende tekeningen bij langs kijken welke het is en nog kan hij mij als ik hem gevonden heb, niet met zekerheid bestellen of vaak kan ik alleen in back order bestellen met onbepaalde levertijd :P