Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

Gouke

hee richard, nog interesse in mijn krukas??  ;)

http://www.mijnalbum.nl/Album=FTUS6Z6R

Edit: verkeerde link  ::)
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Knight100nx

Marous

Hoe staat het momenteel met je auto? Gaat 't weer wat beter?
~I'm in love with my car~

richardwbb

Ik bel je nog Gouke!!! Ik wil ook graag weten waarom jou blok geploft is, want zelf nameten of bepaalde interne delen nog goed zijn, dat gaat niet lukken.

Nee, het gaat nog niet beter. Auto staat hier voor de deur nog. Was vandaag bezig met vooral garage uitmesten, na elke klus een grote puinzooi, ben op de helft met opruimen en spullen wegstouwen, zo moet ik ook de box van de buurman ledigen (waar je stoelen staan) en omdat de Nx een paar dagen op bokken moet staan in de garage, heb ik alle ruimte nodig, het is maar 6 x 3 meter en eigenlijk gebouwd voor stalling van een auto, niet voor werkzaamheden. En mijn plankruimte is nog niet optimaal en grote lompe spullen liggen er en voordat jij kan langskomen en ik je goed kan helpen, moet ik ook ruimte hebben, als het regent zitten we ook nog met een half Nx interrieur dat anders nergens heen kan en echt, dan stuitert er gereedschap op je motorkap of je zet je deur in iets...
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gouke

heb je al vervangend vervoer ofzo nu? Tenminste, ik neem aan dat je niet meer met je nx rijdt nu?
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

richardwbb

Citaat van: Gouke op 16 okt 2010 - 19:53
heb je al vervangend vervoer ofzo nu? Tenminste, ik neem aan dat je niet meer met je nx rijdt nu?

Dat klopt. Ik geloof dat mijn Nx al ruim 3 weken stil staat. Ik ben er wel achter door het verplaatsen tegen beter weten in, van garage naar tuin om de andere magische mobiel te positioneren om een waterplomp te vervagen, werkelijk alles zwaar loopt aan mijn Nx, handrem, rempedaal, koppeling helemaal, gaspedaal ook, de deur, het raam (was al gesmeerd) en nog wat etcetera, maar ik rijd momenteel in een 2x keer total loss bakkie, met ratelblok, trekbank werk, minstens 400 euro spuitwerk, ex plamuur en prut werk, een gat of 10 qua roest, gare schokbrekers en nog veel meer gaar, maar het goede nieuws, per vandaag betrouwbaar verklaard, alles is gedaan in het zinvolle om het rijdbaar te houden de komende tijd.

Nu kan ik eens aan drijfstanglagers gaan denken, de momentsleutel is al aan gedacht, Nissan dealer al een rotschop gegeven, moet nog even kijken hoe ik de auto achter laat zonder motorsteunbalk, volgens mij kan dit geen kwaad en dan eens in die olieprut gaan wroeten, kijken wat dat allemaal dan is nog en maar hopen dat cylinder drie nog rond is...
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

Ik had vandaag het blok kunnen openmaken maar ik had niet zoveel fut ervoor. Dus maar wat achterstallige klusjes gezocht.

Handvat van deur gefixt, targarubbers vervangen voor goede, A stijl in ML gezet, alle roestende boutjes vervangen (dat zijn er nogal wat) Eindelijk dat klepje in de zijspiegel geplaatst, die was weg, getracht overschot aan kit weg te snijden in de A stijl, dat bleek onbegonnen werk en een kras er  bij helaas maar dat gebeurt ook soms, wat sierstrips overgezet want de mijne leken wel net uit de wasmachine gekomen, targa daken onroest en zo netjes mogelijk gemaakt, nog wat lakschade verholpen, lopen frutten met Sikaflex en eindelijk eindelijk, dat stomme witte KV tankje vervangen voor een zwart gekleurde.

Ik kwam er meteen achter waarom die dingen altijd wit zijn :P

richardwbb

Het was weer een maandje stil rond mijn topic. Beetje druk geweest maar ook een magische 2e mobiel aangeschaft, dus het kon ook even. De antra Nx staat dus al een maand stil. Ik dus leren drijfstanglagers (rod bearings) vervangen op papier en dan zelf doen. Dat is gelukt.

Echter de 2e oliepan (naast de carterpan heb je nog een (aluminium) oliepan) moest er ook voor af. Dat ging wel met het nodige geweld. Lang verhaal maar dat stofkapje voor de bak is geen stofkapje en de oliepan zat daar debiel gemonteerd. Dat is inmiddels verholpen. Wordt wel een dichtplak klusje.

Ik vind het wel in en in triest dat niemand mij hier voor heeft gewaarschuwd. Met een brug was ik er misschien wel uit gekomen, maar zo onder een auto liggen is het wel fijn dat je het al weet of al eens gedaan hebt. Dat afgebroken stukje is het onderblok. Of anders gezegd, dat motorblok kan je ook wel wegflikkeren nu.

Maar met vakkundig beunhazen is er hopelijk nog wel iets van te maken. Dit is niet te begrijpen vanuit het WPH en waarom derden de maker (Nissan) helpen beschermen, terwijl ze afgeven op de ''stealership'' (dealerschap) is mij een raadsel. Ik zou namelijk zelf iedereen waarschuwen hiervoor, de rest van een howto of uitleg is compleet overbodig, schrijf dan niets, dan had ik dit (denk ik zelf) niet gehad.  ::)

Duidelijk oververhitte drijfstanglagers. Dit is de buitenkant. De binnenkant is gewoon weggesleten in de zin van metaal is weggesleten in dermate kleine stukjes dat je die niet meer ziet of voelt in de olie.

Dat kan je hier zien. Kenners kunnen aan het kleine gaatje waar olie door moet stromen anders gaat die nog geen 10 kilometer mee, dat daar veel slijtage zichtbaar is.

Ik heb dan wel mijn blok om zeep geholpen en ook nog eens het onderblok een stuk afgebroken, ik heb dit beide wel met vol verstand gedaan. Mede daarom is alles nog glad en geen drijfstanglagers welke in stukjes liggen of krassen op de krukas. (Dat is doorrijden met een ratel voor kilometers en dan pas eens kijken wat er aan mankeert). Zo ook de oliepan.

Afgebroken stukje laten zitten (!) en glad gedremeld. Veel, heel veel vloeibaar, nachtje drogen, moet wel goed gaan. Handig is het niet.

Positief: Origineel achterste motorsteun welke uiteraard niet voldoet, al was die nieuw. En overkill motorsteun ;)

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

ries19

sorry rich maar vind het wel beetje dom. ik kreeg hem ook niet los maar dan ga je er niet aan hangen? ik kwam er ook pas achter toen ie al scheef hing dat die boutjes wel vast zaten. je had ook even kunnen bellen joh kom ik nog verborgen dingen tegen? want je wist dat ik het ook los heb gehad 2 weken geleden ongeveer. ik vroeg ook aan piet waar zitten al de boutjes van de oliepomp. en als je geweld moet gebruiken dan weetje gewoon dat hij nog vast zit. want pakking is geen cement. met beleid komt alles los ookal duurt het wat langer.
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

richardwbb

Nee jij maakt geen fouten. Ik hoorde lekkende KV.

Ik wil het best aantonen (nee dat wil ik niet) maar dat geepen gedrag van sshh niet zeggen heeft hier toe geleid.

Ik had wel 8) dat is zo.

Ginko

Jammer van het afbreken.  Maar zo te zien ben je daarnaast, wel goed bezig.  ;)

Zeurdoos

Das mooi kut kerel mocht je een ander blok nodig hebben ik heb nog een goed blok (krijg je de auto der bij)
Suc6 der mee een ieder geval

michxtreme

dats niet zo gunstig :o nja gewoon rustig aan oplappen allemaal en dan hebben we er straks weer een rijdende gti bij ;)
The only limit is your own imagination

Knight100nx

word dat afgebroken stuk van het blok nu niet een zwak punt ivm olie enzo, of is dit een plek waar geen druk op staat.