Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

David's Nissan 100nx Project

Gestart door Davidasrjan, 09 mrt 2012 - 09:20

Vorige topic - Volgende topic

Davidasrjan

Hallo mensen,

Aantal werkzaamheden aan mijn auto. Er komt vast nog veel meer. Maar ik ben onzettend dankbaar voor eventuele opmerkingen en tips.

1 moet iets doen aan de downforce vooraan, bij hoge snelheiden gaat de voorkant omhoog. Dit komt door de    achterspoiler, maar ik ga het niet weghalen. Misschien een voorsplitter ( niet te flash)
2 moet iets doen aan de toerenteller. Ik heb het al bij topic voorstellen gemeld. Hier kan ik jullie hulp meer dan gebruiken.
3 achterbumper en de zijstripjes moeten opnieuw gespoten worden. Wil het zelf doen in de schuur.
4 en onderhoudsbeurt
5 de chassie moet verstevigd worden, de auto rolt en kanteld erg. ( de schokdempers zijn in orde)

Komt vast nog meer. Heb je adviesen laat aub wat horen.
Ik houd het graag simpel en practisch.

Bedankt

Rens

1 simpele upgrade die je al zou kunnen doen is een GTI stabilisator aan de achterkant monteren. Dit schijnt al een hele verbetering te zijn. Zelf ga ik eind deze maand ook zo'n stabilisator monteren.

Rik

Een 100NX zwabbert alle kanten op als ie niet is verlaagd.
De oplossing om het chassis te verstevigen zal een hele opgave worden.
3cm verlagen is een goede oplossing om dat te verhelpen.
500SEL

Davidasrjan

Bij het verlagen moet ik nieuwe set halen? Of kan ik ook de veer vekochten?

Sa_Reno

Voordat je gaat verlagen/verstevigen, controleer de roest eerst eens bij de achterkant.

Dit wil je niet:

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Davidasrjan

Jezus!! Nee gelukkig heb ik dat niet. Maar het is een zonde

Rens

Citaat van: Davidasrjan op 09 mrt 2012 - 11:33
Nooit veren inkorten.

Davidasrjan

Citaat van: Rens op 09 mrt 2012 - 12:06
Citaat van: Davidasrjan op 09 mrt 2012 - 11:33
Nooit veren inkorten.
Bedankt ;D

Mojo

De standaard manieren om de NX wat strakker op de weg te leggen:

- Verlagen (al heb ik iets specifiek tegen alleen verlagingsveren, waardoor de combinatie veer/schokbreker niet meer op elkaar afgestemd is)
- Veerpootbruggen voor en achter
- Betere stabilisatiestang achter (voor een 1.6 geldt dan: 1.6 < GTI < Whiteline < Progress/Suspension Techniques)

Wat is je budget? Veerpootbruggen zijn meestal wel een standaard prijs (50-75 euro 2e hands), maar met de stabilisatiestang en het verlagen kan je het zo gek maken als je zelf wil.

EDIT: Oh, wat betreft die "downforce": Bij deze auto's heb je daar heel weinig mee te maken. Pas als je echt hard gaat, dan wordt dit een issue. De spoilers achterop deze auto's zitten er meer voor de show. Het is precies wat Rik zegt. Standaard willen deze auto's nogal snel zwabbberen. Gooi er veerpootbruggen op, en een betere stabilisatiestang achter, dan heb je al een wereld van verschil (en ik kan het weten, ik heb op m'n GTI standaard 1.6 schokbnrekers + veren, 2 veerpootbruggen en een Progress stabilisatorstang, en het ding ligt als een malle op de weg).

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Davidasrjan

Bendankt ik ga er even erachteraan.

Pietjuh

CiteerHet kan wel, maar lees even dit bericht door: http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=4648.msg188635#msg188635

Euhm...... Nee dat kan niet, onder geen beding ongeacht de omstandigheden. Niet voor jou bedoeld, maar iedereen die denk dat je wel zonder consequenties een veer in kunt korten heeft nog nooit een veer goed bekeken.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Rens

Je hebt gelijk, het 'kan' bedoelde ik ook meer van het is technisch mogelijk.
Doen moet je het zeker niet, je wielophanging is niet iets waar je aan moet gaan beunhazen. ;)

Marous

... Al doe je t met liefde ... Veiligheid gaat dan toch echt voor
~I'm in love with my car~

Davidasrjan

Ja ik ga het niet doen. Volgens mijn heeft de lengte van de veer iets te maken met de dikte ervan. Nee ik ga er niet mee knoeien.

Moet wel een goede prijs kwaliteit verhouding vinden voor de dempers en de vering.