Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Dago's 100 nx Project

Gestart door Dagobert, 09 mrt 2009 - 00:30

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Ik denk het eerst aan de staat van de MAP sensor die is nieuw op ebay 70 - 90 euri en de staat van de lambda en die is ook prijzig.

Het kan ook een vacuum probleem zijn dat is wel enigzins gemakkelijk te controleren en wat ik ook vaak zie is dat het uitlaatsysteem lek is, hoewel ik dacht dat een gat na de lambda die bij jouw op het spruitstuk zit, niet zou mogen uitmaken in deze.

Oh enne de brandstofdruk, de brandstofdrukregelaar is vaak ook wel op en die is wat minder lastig te testen, die zijn iets van 65 dacht ik.

Kost een paar centen maar kan weer goed, Datascan kan de MAP sensor en de lambda wel beoordelen hoe die zijn, maar er is dus of iets lek of iets ver heen :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Dagobert

Uitlaat is pas gemaakt!vacuüm kan ik even checken bij de slangen.waar zat die map sensor ook alweer?rest wordt moeilijk testen ja.iemand in de buurt van den haag die een scan kan doen?

Dagobert

Net even de kap open gehad om te kijken naar de vacuüm slangen en die zijn nog in orde.Ooit al is vervangen ook namelijk.Lambda heeft toch ook te maken met uitstoot?Nu is die net door de apk geweest,dus ik denk dat die ook afvalt?

Dan zou het de maf sensor kunnen zijn of anders de brandstofdruk regelaar.Kan ik die data scan niet zelf doen na een ebay bestelling?Je moet het maar hebben kan altijd handig zijn :) Kan iemand mij zeggen of de nx OBD1 of 2 heeft?Er zijn namelijk ook USB sticks te krijgen die je tijdens het rijden op de uitlees stekker(om het zo te noemen)
aan te sluiten zijn en dan op de computer uit te lezen is.Iemand toevallig ervaring hiermee ?

Ik denk ook dat me multiriem wel een keer aan vervanging toe is hehe :)Kan iig geen kwaad!
Nu heb ik niet super veel tools,kan iemand mij uitleggen of dit makkelijk te doen is ?Of is het alleen kwestie van spanner losser,riem eraf erop spannen en klaar??

Een hoop vragen,maar in mijn werk branche zeggen ze altijd:De domste vraag is de vraag die niet gesteld wordt :P  ;D

Sa_Reno

Interessante vragen, ik blijf even meekijken! ;-)
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Jeroen330

Citaat van: Dagobert op 23 okt 2012 - 18:08
Net even de kap open gehad om te kijken naar de vacuüm slangen en die zijn nog in orde. Ooit al is vervangen ook namelijk. Lambda heeft toch ook te maken met uitstoot? Lambda heeft te maken met de uitstoot... heb je een open luchtfilter? dan kan het zijn dat je iets armer gaat lopen.. Nu is die net door de apk geweest,dus ik denk dat die ook afvalt?

Dan zou het de maf sensor kunnen zijn of anders de brandstofdruk regelaar.Kan ik die data scan niet zelf doen na een ebay bestelling?Je moet het maar hebben kan altijd handig zijn :) Kan iemand mij zeggen of de nx OBD1 of 2 heeft? De 100nx heeft OBD1 Er zijn namelijk ook USB sticks te krijgen die je tijdens het rijden op de uitlees stekker(om het zo te noemen) Je kunt het beste werken met Nissan datascan.. leest het makkelijkste uit.. Ook heb ik nog nooit wireless OBD1 connectors gezien.. enkel OBD2
aan te sluiten zijn en dan op de computer uit te lezen is.Iemand toevallig ervaring hiermee ?

Ik denk ook dat me multiriem wel een keer aan vervanging toe is hehe :)Kan iig geen kwaad!
Nu heb ik niet super veel tools,kan iemand mij uitleggen of dit makkelijk te doen is ?Of is het alleen kwestie van spanner losser,riem eraf erop spannen en klaar?? Bedoel je de distributie? of de multiriem van je dynamo of stuurbekrachtiging... het laatste is een kwestie van ontspannen en wisselen..

Een hoop vragen,maar in mijn werk branche zeggen ze altijd:De domste vraag is de vraag die niet gesteld wordt :P  ;D
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

themacpie

Wat de datascan betreft heb je Datascan I nodig en OBD 1 kabel.

Wat de usb sticks betreft heb ik geen ervaring.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Dagobert

Bedankt voor de reacties heren!
@Jeroen:
Ik heb idd een open lucht filter.Kan het evt kwaad dat die iets armer loopt?
Ga ik toch even op ebay kijken wat het eventueel kost voor de benodigdheden van een datascan.Software was
ergens gratis te downloaden dacht ik ?
En ik bedoel de multirem voor me stuurbekrachtiging.Die van me dynamo is nog in goeie staat.

Wellicht dat ik alsnog(dat plan had ik al lang eigenlijk) olie druk en temp meter wil installeren.

http://www.ebay.com/itm/M20-Aluminum-Oil-Gauge-Filter-Racing-Sport-JDM-Silver-Cooler-Sandwich-Plate-Kit-/360483895071?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ANissan&hash=item53ee83b71f&vxp=mtr

Dan heb je er zo 1 nodig,is dat de goeie evt?Dacht namelijk dat je M20 nodig had :)

Dagobert

Na mijn problemen van laatst nergens meer last van gehad,daar ben ik wel blij om ! ;D
Alleen de bougies zijn nog steeds grijs >:( Ik kan wel van alles gaan kopen tot dat ik het gevonden heb,maar de portemonnee vind dat niks denk ik...

Er is zeker niemand in de buurt van Den Haag met een datascan? ::)

richardwbb

Ik had dat ook met mijn GTi en maar slurp en niet fantastisch snel

Kan je zien op fotobakje.nl

Recept, geen lekkage uitlaat, gewoon niks (kwam ik pas laat achter), aarden lambda. vervangen lambda ookal was tie nog goed volgens APK. Vervangen MAF sensor, die kan niet eens afgekeurd worden. Echter, die moet 0.8Volt zijn met sleutel op contact en geen draaiende motor. Vacuum op orde, geen lekkage intake, goed luchtfilter, ontsteking afstellen, goede ontsteking (oude bend weg er mee alles nieuw) Bobine ook vervangen, was ook niet stuk, wel rot. Brandstofdrukregelaar bleek door op goed geluk vervangen voor ook 2e hands, gratis gekregen, ook een euvel te zijn.

Of anders gezegd alles rot en lek.

Met datascan kan je die lambda oordelen op kwaliteit en de MAP/ MAF zie je direct. De rest is sleutelwerk.

Snap?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Dagobert

Ja ik snap het wel maar of ik er blij mee ben is een ander verhaal...
Eigenlijk is het soort een trial and error behalve de lambda en de MAF.

Kan natuurlijk het 1 en ander gaan vervangen maar momenteel is er erg weinig werk en heb zelfs als Dagobert zijn geen geldboom of pakhuis hier in het park ;D

Elke andere mening en tips zijn uiteraard welkom!Thnx Richard :)

richardwbb

Nee weet ik ook wel Dagobert, snor je geluksdubbeltje dan ff op ik zag Zwarte Magica net voorbij vliegen.

Maar een beetje contacten hebben en anders zelf regelen.

Ik zit in fucking Almere. Nu kan ik in Friesland en als je het lief vraagt jij ook wel, iemand er naar laten kijken met Datascan, ter voorbeeld, kan ook ergens anders.

Of je moet naar Zwolle gaan maar dat kost gewoon geld.

Enne, daarom raad ik je zo aan om toch iets te doen, ga je de NX volgend jaar weg doen, aanknoeien, ga je er mee blijven rijden, is 65 voor een drukregelaar, 60 voor een lambda en eventueel een nieuwe MAP maar die kan prijzig blijven, dan goeie 2e handse (je kan 'm overigens ook meten met een Voltmeter, 0.8 Volt op contact, dan is tie goed, 0.9 Volt zie je al in je verbruik en 1.0 Volt is wegmieteren en vlug.

Dusseh even een drukregelaar scoren voor weinag, die dingen kan je et niet aan zien dus mag niks kosten 2e hands en anders een brandstofdrukmeter er tussen prakken.

Helaas ook een garage, zelfs Nissan snapt er soms geen *** van.

Dus ik weet hoe je je voelt, maar jij doet al een jaar niet veel meer dan wat er ff gedaan kan worden en niet je eigen mogelijkheden uitbreiden. Dan kan je dit krijgen en nogmaals garages begrijpen hier geen hol van want het is geen afkeur als die 1 op 9 rijdt, lekje bij de pakking van de einddemper wel, snap je?

Oh enne naar meetings komen helpt nogal ;)

Dagobert

Hmm nja dat wordt dan de MAF even opzoeken met een volt meter en een tip van Piet kan ik nog even de brandstofdruk regelaar testen.En lambda of vervangen of iemand opzoeken idd.

En mijn eigen mogelijk heden zijn beperkt door voornamelijk plek!Nu heb ik sinds kort wat gereedschap kunnen inslaan waardoor de dingen makkelijker zullen worden en een vriend van me heb een soort van garage.Geen licht en electra helaas maar je kan wel droog staan !Plek genoeg dat dan weer wel :)

Dan wordt het wanneer financieel totaal verantwoord is de nx maar even een klein beurtje extra geven :)

richardwbb

Het is geen simpele materie kan ik je zeggen. Als je het WPH leest over de emissie dat is meer dan 100 pagina's of wel twee honder, ik las het in 1 adem uit ga je meer begrijpen van de GA16DE

brandstof, lucht, vonk, vacuum

geen lekkage in de ruimste zin van het woord, lekke bougiekabel kan dus ook

goede sensoren, je komt een heel end zonder Datascan maar zodra je het begrijpt wat er in het WPH staat, wil je Datascan :)

Dagobert

Denk dat ik zo maar even een rondje Ebay gaat doen en kijken wat ik tegen kom.
De auto wil ik tijdens de zomer nog houden denk ik,lekker open dak nog ;D
Daarna gaat ie weg maar in die tijd wil ik wel dat ie het goed doet uiteraard.

Dus er zit nog wel wat werk aan maar het is allemaal wel goed te doen :)