Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Christine

Gestart door Fiveblades, 21 aug 2010 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

Fiveblades

Ik heb mijn auto nu al ruim 2 jaar.
Het was begonnen met een alarmsysteem, centrale deurvergrendeling ( al eens gepost met pic's maar kan het niet meer terugvinden )
Startmotor vervangen, achterveer ophanging, gelast en weer in de tectyl, uitlaat achterdemper vervangen voor ietwat sportievere sound  8)
Met wat onderhoud, vervangen van de voorbanden niet echt noemenswaardig in vergelijking met enkele projecten op dit forum.

Al met al, een hele fijne betrouwbare auto.

Nu gingen we dit jaar op vakantie in Nederland en enorm genoten, op de terugweg op de rotonde bij Joure met terugschakelen een schok en enorme herrie...
De versnellingsbak, in zijn vijf en niet meer kunnen schakelen.
Toch nog het hele stuk ( Joure naar Alkmaar ) kunnen rijden met een hoop herrie en mishandeling van de koppeling.
Tot aan de parkeerplaats voor mijn huis, contact uitgezet en daar stond ze dan, versnellingsbak vast in zijn "neutraal", pook niet meer te shiften.
Ik heb al eens gekscherend gezegd dat ik deze auto helemaal tot op de draad op rijd.
Was dan nu eindelijk het moment gekomen.. Nee !
Dat mijn "Christine" het helemaal heeft kunnen volhouden om mij voor de deur af te zetten moet gewoonweg beloond worden.
Een nieuwe versnellingsbak bij de sloop weten te bemachtigen, nieuwe drukgroep, koppelingsplaat + lager, aandrijfas hoesjes om het geheel af te maken en ze kan er wat mij betreft nog een 240.000 kilometers maken.
Hieronder een impressie wat ze heeft moeten doormaken ;-)

Om de bak te kunnen verwisselen was het noodzakelijk om haar op pootjes te zetten.

Startmotor, luchtinlaat en accu + bak verwijderen.

Fiveblades

Na het verwijderen van de versnellingsbak is de drukgroep duidelijk te zien.

Nog niet zo versleten, maar wel vervangen, alles ligt toch al open...

Aandrijfassen meteen een nieuwe hoesje gegeven rond de homokineten ivm scheurtjes.

Fiveblades

Vliegwiel is te zien door de wielkast waar we de versnellingsbak tussen uit hebben gehaald.

Het oude defecte bakkie naast de donorbak.

Defecte bak even opengemaakt om te kijken wat er nu was gebeurt.

Fiveblades

Het mag waarlijk een wonder heten dat ik nog zo ver ben gekomen..

Met het vervangen van dit alles moet er alleen nog een nieuwe snelheidsgever op.
Deze hebben ze niet meer bij de sloop, of het nu een gewild item is ?
Momenteel rijd ik met tom-tom om zo mijn snelheid in de gaten houden, voor de rest rijd ze weer f a n t a s t i s c h
Dus bij deze meteen de vraag: wie o wie heeft voor mij een snelheidsgever voor niet al te veel centjes.

(heb vernomen dat pietjuh er misschien nog een voor mij heeft, to be continued...)

michxtreme

balen van je vakantie dat ie je bijna liet staan,.. maar je bent er toch gekomen ;) kzie dat je nieuwe drukgroep ook minder "vingers"  heeft dan dat de originele had (had ik namelijk ook).
The only limit is your own imagination

Fiveblades

Dat viel inderdaad ook op, meteen voor de winkel de verpakking van de koppeling set open getrokken en over de as geschoven van de versnellingsbak om te kijken of alles paste.
Defecte bakkie lag toen nog in de achterbak, getuige de stank van de verbrande olie in de auto van mijn maatje.
Alles gleed met gemak over de as, druklager idem ditto.

Niks is frustrerender dan er achter komen dat bepaalde onderdelen niet passen als je weer terug in de werkplaats bent... ::)

richardwbb

Zo te zien is Christine er wel blij mee! Netjes gedaan!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

ja dat is inderdaad een goede beloning, ik breng jou thuis en jij geeft mij een nieuwe versnellingsbak :D

netjes gedaan

Zeurdoos

Citeeral eens gepost met pic's maar kan het niet meer terugvinden

Leg uit want volgens mij zit je pas sinds 18 aug op het forum  ::)

Ginko

het hoef ook niet speciaal op dit forum te zijn toch?  ;)

Zeurdoos

Dat maakt ik er wel uit op vandaar dat ik het vroeg want anders kan ik zijn oude acount weg halen ;)

Mojo

Nope, volgens mij heb ik Fiveblades inderdaad al eens eerder op dit forum gezien.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Fiveblades

Klopt !

Ik heb al een hele relaas op het forum gepost over het installeren van een centrale deurvergrendeling.
Een tijd niet online geweest heeft waarschijnlijk geresulteerd in het verwijderen van mijn account.
Zo ook de verklaring van de naam "Christine"  ::)

No matter, als het goed is kan ik binnen afzienbare tijd mijn snelheidsgever vervangen en werkt alles weer naar behoren.

Zeurdoos

Das dan wel heel lang geleden en dan ben je ook heel lang niet online geweest ;)