Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Chris; "NX2000 SR20DE" Nissan 169 pk, KMS 190 pk!

Gestart door ParaChris, 18 jan 2011 - 23:09

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen330

WBB heeft een punt Danny

onderhoud x gewichtsbesparing x hele goede sensoren en afstelling x aandrijflijn (bijvoorbeeld geen aanlopende remmen ed) kan je heel veel geven... serieus. en als richard daarbij rond de 110 rijdt geloof ik dat die 1:17 op de snelweg zeker te halen is..
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

ParaChris

Onderhoud is zeker belangrijk! Dat heb ik wel weer gemerkt :-\

daarnet een leuk moment gehad;

ik auto helemaal gepoetst, net beetje op aan et ruimen aan de binnenkant,
komt de buurman, jongen van 25 naar me toe of ie wat foto's mag maken :p

hij vond et een hele leuke auto, had er nog nooit een gezien en stond te kijken van het targadak:p
hij vond het ook mooi om te zien dat ik em net gepoetst had!
ERKENNING!! Altijd leuk:D

richardwbb

Tjeetje ik moet nog iemand ontmoeten die niet weet wat ik bedoel als ik zeg: 100NX :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ParaChris

Ja was echt leuk, zn broer moest en zou perse een rondje met me rijden, dus heb em meegenomen en een paar rondjes om wat rotondes gegooid :P

Ben nu net thuis, eerder terug vanwege het slechte weer dat ons aachterna zat, gelukkig wel droog gehouden allemaal :)

Onderweg twee nxen tegengekomen, een ag2 rode en een blauwe, beide met gti kit, weet niet of het ook echt gti's waren..

Vanmiddag in de Eiffel geweest, en natuurlijk een rondje ring gedaan, wat vet ;D

Uitgebreidde update met foto's komt een dezer dagen!

William

Echt heel nice de NX! ik zou willen dat ik al een stuk veder was met de mijne :P
GA16DS Black '91 1600!!!!

ParaChris

Zo dan, even een update over de vakantie;

Net voor vertrek nog de olie en benzinefilter gewisseld zoals hier nog te lezen was.
De dag erna vertrokken richting Zeeland, vervolgens Boulogne sur mer, Le havre, Omgeving Le mans, Omgeving Troyes en daarna de Eiffel.

Alles goed gegaan onderweg, in totaal een kleine 2500 km gereden zonder gekke dingen :)
Verbruik is consistent 1 op 14,8 gebleven, dus ik heb het met 4 keer tanken prima gehaalf :)

Foto's;
Op de eerste camping;

Andere camping;

Nog een paar fransmannen als buren die het een hele leuke auto vonden, maar dat had ik al kort vermeld:p heb een van de twee een kort rondje gegeven om wat rotondes, en toen we terugkwamen kreeg ik uit het niks nog twee zoenen van em, zo geweldig vond ie et :P (doen die fransen blijkbaar wel vaker :p)

Ip de terugweg in de Eifel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op de Ring te rijden, het moest er toch van komen en het was niet zo heel druk dus de stoute schoenen aangetrokken en een kaartje gekocht;

Ingehaald door een R8 ::)

Vlak voor caroussel;

En nou bleek dat ik nog gefotografeerd was tijdens het rijden (thanks Mark voor de tip!)

Ik had nog voor ik op vakantie ging wielmoeren en langere bouten besteld zodat ik achter een setje spacers kon plaatsen, het ging om d1 spec rode wielmoeren, de lange variant!

Hoezo rooie wielmoeren op oz velgen is vet 8) op een le mans racer in het museum bij het circuit!

En op mijn eigen auto ;)

Bovendien eindelijk mezelf ertoe gezet om de achterbumper af te gaan maken, nu is het nog lekker weer en anders ligt ie weer een half jaar in de kelder :P

Geschuurd, gerepareerd en geprimerd was ie al dus zo ging ik verder;
Stap 1; grijs

Stap 2; rood erbij

Stap 3; op de auto

Morgen nog even blanke lak erop en dan op de auto en dan is de buitenkant van de auto eigelijk wel af ;D
Ik vind dat Nissan de nx zo had moeten leveren, megavet ;D

patrick100nx

Zeker netjes kerel ;D mijn respect, alleen een sportbumper op een schraachje spuiten komt mij bekent voor :P :P :P, goed werk

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Pietjuh

Goed bezig Chris :-)

Denk dat je motortje nu wel voldoende ingelopen is na deze kilometers.

Heb je je spacers er nu al wel opzitten? Zo te zien op de foto's kunnen ze nog wel wat breder staan :-)
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

ParaChris

Dank heren! Leuk om reacties te krijgen ;)

Bumper zo spuiten is goed te doen toch Patrick? :P

@ Piet, ja spacers zitten ertussen, wil eigelijk nog wel breder ja, bouten zijn 2,5 cm langer dan standaard, dus ze kunnen nog 2 cm naar buiten ;)

Motor zal idd wel lekker ingereden zijn zo, pas 3 keer tot 6k doorgetrokken, na 3000 km :)
Vind overigens wel dat het olielampje (en dus de druk) lang aan blijft als ik hem start, alleen als ie koud is.. Duurt naar mijn idee langer dan eerst, waar kan dit aan liggen? Oliepomp aan zn einde?

Pietjuh

CiteerMotor zal idd wel lekker ingereden zijn zo, pas 3 keer tot 6k doorgetrokken, na 3000 km Smiley
Vind overigens wel dat het olielampje (en dus de druk) lang aan blijft als ik hem start, alleen als ie koud is.. Duurt naar mijn idee langer dan eerst, waar kan dit aan liggen? Oliepomp aan zn einde?

Deze oliepompen heb ik zelf nog nooit zien sneuvelen, maar wat voor olie heb je erin gegooid?
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.

ParaChris

Knight100nx

mooi verhaal en mooie foto's, maar is die achterbumper nou een nissan sport bumper of van een ander merk? herken deze bumper zo niet, wel mooi gedaan zo in 2 kleuren.

Pietjuh

Das wel goed, maar hoe lang blijft het lampje branden dan? En start je met gas erbij of niet.

ParaChris

Ik start altijd de eerste keer op een dag, door eerst het gas helemaal in te duwen (choke) en dan gewoon zonder gas starten, lampje blijft zo'n 5 seconden branden, en daarna merk je ook dat de olie pas goed doorstroomt want dan begint ie rustiger te lopen..

Dit heeft ie zover ik weet eerder niet gehad, ook niet met deze olie.. Jij nog ideeen? :P